Inlägg från: Fladdriga svansen |Visa alla inlägg
  • Fladdriga svansen

BIM september 2019

Haft sån mensvärk hela morgonen (bim-7 äl+4/5) men det visade sig såklart bara vara stress inför ett möte för efteråt släppte de. Typiskt.

Annars inga symptom alls, men det är tidigt än så vem vet. Ska vänta till bim +4 innan jag testar då äl var så pass sen så den kan ha flyttats.

• Fladdriga svansen

Ni som kör äl stickor.

När den ger fullt utslag så är ju äl 24-48h senare (vissa säger 24-36h) när räknar ni då från att äl var.? Det är ju bra att veta när man ska räkna tex äl+5 eller äl+7.

Svårt att förklara.

Jag fick fullt utslag i fredag. Räknar jag från den dagen är de Äl+5 men som tidigast bara äl+3

• Fladdriga svansen
    Myrkrypet skrev 2019-09-04 06:01:18 följande:

Det är i princip omöjligt att veta på egen hand men jag har valt att tempa för att kolla av när äl faktiskt var, använder fertilityfriend och det är så nimt!

Tack för svar. Ja jo det vet jag och det var ju lite frågan när andra som tog just stickor räknade äl ifrån. :) Om Dag 1 är störst stegring eller dag 1 efter 48h

Tempa är inget jag kommer nånsin göra så det är mest sticktestare jag var nyfiken på hur de tänkte där.
  • Fladdriga svansen
    yasmir skrev 2019-09-04 07:35:36 följande:

Jag använder digitala stickor. Så om jag får positivt alltså glad gubbe tex idag så testar jag även dagen efter har jag fortf glad gubbe så har äl inte skett. När gubben försvinner så räknar jag att jag hade äl dagen innan. Haha kanske låter lite förvirrande

Tack för du svarade :) jag förstår vad du menar konstigt nog haha. Då ska jag fortsätta testa nästa månad om de inte tar sig denna gång och se när de blir blankt igen så räknar jag efter det också
  • Fladdriga svansen
    Nicciz skrev 2019-09-04 09:14:46 följande:

ÄL+5 och är otålig. Vill testa nu, men vet att det är alldeles för tidigt. Har känt en massa denna månad, men det kan ju vara något annat. Detta är åttonde försöket för oss.

Jag använder ÄL stickor och brukar räkna ÄL som dag 0. Så stregring på stickan dagen innan ÄL och ÄL dag 0. Sedan vidare med ÄL + 1,2 m.m. Ser att ni diskuterar det ovan

Känner också symtom men vågar inte tro nåt. Är rädd för att ha fel. Mensvärk idag också precis som igår. Med lätt illamående.

Lite olika bud hur alla räknar alltså :) intressant ändå, och att jag inte tänkt på att fråga de innan egentligen. Har alltid velat om de är +1,2 eller 3 :D
  • Fladdriga svansen
    yasmir skrev 2019-09-04 10:24:13 följande:

Blir enklast så tills man lär känns sin ägglossning. Så börjar man förstå ungefär vilken dag i cykeln äl brukar ske

den är så extremt oregelbunden så går tyvärr inte få in nån förståelse när de sker, jag är utan både symtom samt värk och jag känner inte av den heller, har jag väldig tur så kan jag ha värk - ibland 1 dag innan ibland 7 dagar innan. Oftast inget. Så stickor som gäller när vi ska planera nåt. Men sista bebisen nu så spelar ingen större roll heller så sätt.
  • Fladdriga svansen
    mimiii skrev 2019-09-04 16:09:17 följande:

Nu har även min mens kommit :( Nästa BIM blir 1/10, så jag kommer inte att vara lika aktiv i tråden från och med nu. Hoppas att vi kan fortsätta uppdatera listan tillsammans <3

Men nej, du är ju den bärande bjälken i hela tråden <3 så tråkigt att tanten dök upp. Hoppas hon håller sig borta nästa månad för dig.
  • Fladdriga svansen
    solhatten skrev 2019-09-05 12:31:58 följande:

Är nu på 14 dagar efter förra mensen första dag och får inte nått starkt utslag på äl testen????hir länge är det lönt att testa?

Beror lite på hur lång cykel du har. När min var på 35 dagar där ett tag så hade jag äl runt 17-20 dagen.

Du får räkna bakåt ca 14 från när mensen ska börja, då brukar äl ha skett.
  • Fladdriga svansen
    GrönTröja skrev 2019-09-05 14:06:35 följande:

Igår och idag har jag typiska äl-flytningar. Igår mer ont än idag. Men mer flytningar idag. Tidigare idag sexade jag och sambon, dock avbrutet. Såhär ser mitt äl test ut som jag tog nyss. Positivt eller näst intill positivt? :)

Jag skulle säga positivt :)
  • Fladdriga svansen
    Habba skrev 2019-09-06 07:26:32 följande:

Imorse fick vi vårt besked! Det blir en bebis i maj! ???? Mensvärk och illamående visade sig vara en bra grej den här gången.

Stort grattis!
Svar på tråden BIM september 2019