Inlägg från: Fladdriga svansen |Visa alla inlägg
  • Fladdriga svansen

BIM september 2019

Tessi1 skrev 2019-08-21 06:36:57 följande:

Äntligen fick jag positivt ägglossningstest. En fast glad gubbe. Och så kom hoppet tillbaka igen!! Hoppas hoppas hoppas hoppas det går bra denna gången och blir en liten maj bebis <3 bim borde bli i början på september nu när både förra mensen och denna ägglossning blev sen. Runt 4/9 vet vi hur detta försök slutade. Kom igen nu försök nr 13 !!

Jag håller alla tummar och tår att detta är en turtråd för oss alla :)
  • Fladdriga svansen
    Ketchup88 skrev 2019-08-22 14:15:48 följande:

Har nu beställt hem äl-test för att få reda på när det är. Har mest chansat innan och efter att mensen kom 5 dagar tidigt förra gången kände jag att det va dags att prova. Är de så lätta att använda och förstå som instruktionerna säger? Det är stickor jag har beställt.

De går knappt göra fel egentligen. Äl brukar komma antingen på morgonen eller kvällen så är man osäker så kan man ta ett på fm och ett på kvällen.

Vada noga med att inte lägga det brevid nåt annat då de kan färga av sig. Ta samma tid varje dag så ser man en stegring
  • Fladdriga svansen
    Förstabarnet123 skrev 2019-08-23 13:32:34 följande:

Åh önskar jag var i samma sits som er som har massa mys runt äl!

Varje månad är jag mest nervös över att vi ska missa äl. Jag vet inte varför men det blir alltid ett halvhjärtat försök. Vill bara ha en (1) god chans nån gång, inte bara halvdana försök varje gång. Önskar min man var mera på & engagerad :/ Nu får jag hålla i trådarna till bebisverkstan och locka och pocka vid äl. Känner mig jobbig som vill ha sex varannan- var tredje dag kring äl. Får den känslan. Fick med han till mys igår...kanske enda chansen under den fertila veckan eftersom han reser bort idag, och så "kom" han inte igår. Känns som chansen är noll just nu...

Förlåt för novell, känner mig rätt låg just nu.

Önskar ibland man kunde fixa bebisverkstan på egen hand, på nått sätt, haha. Jag lägger ner så mycket energi på detta.

(Han vill ha barn väldigt mycket, men är ingen människa som går all-in på något)

Vad tråkigt att höra att han är så oengagerad. Har du pratat med honom om det, ibland finns det en orsak, kanske prestationsångest?

Men tänk att allt som egentligen behövs är en gång ;) de kan räcka långt och väl.
  • Fladdriga svansen
    Förstabarnet123 skrev 2019-08-23 15:27:21 följande:

Jaaao, har väl nämnt det till han, när jag har varit nere och han har frågat. Sagt att vi inte riktigt lyckas pricka in äl och att chansen till bebis är små när det är så. Jag måste kanske prata ut mer med honom. Men vill ju inte att sexet bara ska bli för bebisverkstan så vill inte hålla på och nämna det hela tiden :) Önskade han tog mer initiativ. Får prata med honom... :)

Tack för pepp!

Så tänker jag också, att man vill ju ha sex för annat än bara bebis. Blir så mekaniskt annars. Men de är tröttsamt samtidig när dom känns så oengagerade.

Men det EllaLo skrev var ju väldigt bra, att han kanske inte har koll på hela processen riktigt så en lektion kan lösa de :)
  • Fladdriga svansen
    Förstabarnet123 skrev 2019-08-26 21:46:30 följande:

Håller också tummarna att det betyder tur!

Äl idag för mig, och mannen överraskade med mys! Känner mig mera hoppfull denna månad.

Bästa överraskningen man kan få :)

Jag håller tummarna för dig nu
  • Fladdriga svansen

Svag stegring igår på ÄL tester men idag svagare. Kan ju vara så typiskt att jag inte har äl denna månad bara därför. Brukar hända emellanåt.

Är ändå dag 15 nu så borde börjat fått nån liten stegring om de var på g. Då den i vanliga fall kommer på 15-16.

Så ställer in mig på att de inte blir nåt denna månad, som att skydda känslorna lite.

Tog ju rosenrot första veckan efter mens. Sist jag gjorde de kom äl på dag 10. Så vore konstigt om den kom senare denna gång

• Fladdriga svansen
    Förstabarnet123 skrev 2019-08-28 08:24:04 följande:

Äsch vad typiskt! :/ Så tråkigt. Likadan sits för mig...Ska först bara smälta besvikelsen över utebliven ägglossning för att tänka framåt sen. Var helt hundra på ägglossning igår, men tempen bekräftade inte det idag. Har inte heller fått positivt på stickorna, men tänkt att jag är lite rookie på dom. Men nu faller pusselbitarna på plats ju, hade nog ingen ägglossningen alls igår.

Hoppas du får senare ägglossning. Ska du fortsätta testa med stickor? Jag tror jag ska testa nån dag till ifall den skulle vara sen...

Ja vi verkar ha dragit de korta strået denna månad :( men vad gör man, det som nog är mest frustrerande att det inte går att göra nåt år.

Jag var också helt säker på äl var på g då jag fick de typiska smärtorna men sen så var de blankt på testen ändå.

Jag testar nog 3-4 dagar till för att vara säker. Tänkte till dag 18 som mest, efter det så är det helt säkert att igen äl kommer.

Vi får satsa på en juni bebis helt enkelt :) sommarbarn är ju aldrig fel.
  • Fladdriga svansen
    Naya skrev 2019-08-28 11:11:36 följande:

Ni som varit gravida/plussat tidigare, hur långt innan/efter bim fick ni ert plus? 

Bim minns jag inte då den är så oregelbunden. Men äl+8 samt äl+10
  • Fladdriga svansen

Lite off här.

Mest för att jag tror att min äl uteblir denna månad. Men även för att inte försöka räkna dagarna så mycket heller. Känns ju som tiden står stilla då. Men mensen borde komma om 12-15 dagar ungefär så återstår att se vad som händer.

Svar på tråden BIM september 2019