Inlägg från: Förstabarnet123 |Visa alla inlägg
  • Förstabarnet123

BIM september 2019

Myrkrypet skrev 2019-08-21 08:07:09 följande:

Så frustrerande! Men tänk på att sperma kan överleva flera dagar efter sex!

Tack för pepp! Man vill ju att chansen ska vara så god som möjligt, men bara det finns en chans så är jag ganska nöjd :)
  • Förstabarnet123
    TisslaM skrev 2019-08-21 09:59:26 följande:

Hej allihopa! Jag hoppar in här. Jag och min sambo är inne på 3e försöket på ett syskon till vår 2åring (förra gången tog det 6-7försök så vet att det kan ta tid...) Vi längtar verkligen nu, speciellt när många i vår närhet är gravida/har nyfödda. Oregelbunden mens, den här månaden testar vi CB advanced digitala ÄL-tester och äter Bisolvon så hoppas nu! BIM runt 5/9

Välkommen! :) Ganska lik vår situation. Har också en 2 åring hemma som vi längtar att få ett syskon till. Hade också oregelbunden cykel, men den har varit stabil nu de senaste månaderna. Äter bidrottninggele och efamol för att få regelbunden äl. Är på försök nr 7 totalt, men många försök har missats pga missat äl pga bortrest eller utebliven äl. Så detta blir försök nr 3 som kan räknas som "seriöst". Är så spännande! Håller tummarna för oss alla! :)
  • Förstabarnet123
    TisslaM skrev 2019-08-21 14:15:26 följande:

Tack:)! Vad roligt med någon i liknande situation! Vad spännande med något för att få ÄL mer regelbunden, det måste jag kolla upp om det inte tar sig den här gången. Har din ÄL blivit mer regelbunden sedan du började? Hur pass oregelbunden var din cykel innan? För mig är cykeln mellan 27-33dagar oftast, men enstaka gånger 38 dagar - man blir tokig! Idag fick jag blinkande smiley förresten, ska bli spännande att se hur många dagar den blinkar innan den blir fast! Håller tummarna för oss alla!

Jo den har blivit mer regelbunden! Senaste 2 cyklerna var på 31-32 dgr. Innan dess: 52, 45 och 39dgr...

Har inte ätit varje cykel, åt inte förra, och då uteblev äl :/ (fast det är ju vanligt att man har en utebliven äl/år)

Tror det har hjälpt mig i alla fall. De är kända för att vara hormonbalanserande. Och mina hormoner verkar vara lite upp och ner efter jag fick tillbaka mensen efter förlossningen. Fast det kan ju såklart lika gärna vara månaderna som går som gör så att kroppen kommer i fas igen. (Fast jag väntade 17 långa månader på att mensen skulle komma tbx, för ville göra syskon ju, så började äta bidrottninggele, och 1 (!) vecka senare hade jag min första ägglossning! :D )

Kul med blinkande smiley! Då är äl nära.

Håller också tummarna för oss alla!
  • Förstabarnet123
    Siggy skrev 2019-08-21 18:50:10 följande:

Förstår dig precis. Fick för första gången positivt utslag på ägglossningstest i går morse (testen har inte riktigt funkat för mig). Typiskt nog var det samma morgon som jag var på väg på jobbkonferens med övernattning... Lyckades "få till det" kvällen innan och nu ikväll så hoppas det i alla fall finns en chans.

Nästa månad vet jag redan nu med säkerhet att vi kommer missa ÄL på grund av att vi går om varandra helt med resor på respektive håll.... Min sambo reser överhuvudtaget mycket i jobbet och oroar mig också för att de ska infalla ÄL-dagarna. Men som sagt, går inte påverka. 

Ååh, det är så surt att missa äl. Speciellt när man vet om att man kommer göra det. Blir så lång väntan på nästa. Men det låter ju som ni fick till en ganska god chans i alla fall! :)
  • Förstabarnet123
    hundenhubbe skrev 2019-08-22 19:03:34 följande:

Hejsan!

Hoppar in från augustitråden. Fick väldigt tidigt missfall idag (4+3) som jag nog inte märkt om jag inte tetat så tidigt. Bara på`t igen då! Den 19/9 är nästa bim beräknad!

Vad tråkigt att höra! Hoppas du mår ok och kan ladda om. Hoppas september är allas vår månad! :)
  • Förstabarnet123
    hundenhubbe skrev 2019-08-22 19:03:34 följande:

Hejsan!

Hoppar in från augustitråden. Fick väldigt tidigt missfall idag (4+3) som jag nog inte märkt om jag inte tetat så tidigt. Bara på`t igen då! Den 19/9 är nästa bim beräknad!

Vad tråkigt att höra! Hoppas du mår ok och kan ladda om. Hoppas september är allas vår månad! :)
  • Förstabarnet123
    Sofiiakarin skrev 2019-08-23 12:55:52 följande:

Tog ett till nu på förmiddagen. Positivt! Vi fick till de igår. O ikväll blir det nog åka av igen! Längtar haha! :D

Så kul! :D :D
  • Förstabarnet123

Åh önskar jag var i samma sits som er som har massa mys runt äl!

Varje månad är jag mest nervös över att vi ska missa äl. Jag vet inte varför men det blir alltid ett halvhjärtat försök. Vill bara ha en (1) god chans nån gång, inte bara halvdana försök varje gång. Önskar min man var mera på & engagerad :/ Nu får jag hålla i trådarna till bebisverkstan och locka och pocka vid äl. Känner mig jobbig som vill ha sex varannan- var tredje dag kring äl. Får den känslan. Fick med han till mys igår...kanske enda chansen under den fertila veckan eftersom han reser bort idag, och så "kom" han inte igår. Känns som chansen är noll just nu...

Förlåt för novell, känner mig rätt låg just nu.

Önskar ibland man kunde fixa bebisverkstan på egen hand, på nått sätt, haha. Jag lägger ner så mycket energi på detta.

(Han vill ha barn väldigt mycket, men är ingen människa som går all-in på något)

• Förstabarnet123
    Fladdriga svansen skrev 2019-08-23 13:59:52 följande:

Vad tråkigt att höra att han är så oengagerad. Har du pratat med honom om det, ibland finns det en orsak, kanske prestationsångest?

Men tänk att allt som egentligen behövs är en gång ;) de kan räcka långt och väl.

Jaaao, har väl nämnt det till han, när jag har varit nere och han har frågat. Sagt att vi inte riktigt lyckas pricka in äl och att chansen till bebis är små när det är så. Jag måste kanske prata ut mer med honom. Men vill ju inte att sexet bara ska bli för bebisverkstan så vill inte hålla på och nämna det hela tiden :) Önskade han tog mer initiativ. Får prata med honom... :)

Tack för pepp!
  • Förstabarnet123
    Bettan84 skrev 2019-08-23 15:56:29 följande:

Ursäkta jag vill inte blanda mig i men jag tycker att det är lite taskigt att du skriver hur mycket din man älskar att ligga med dig när någon annan känner sig nere JUST pga det motsatta anledningen .

Vi är här för att uppmuntra och peppa varandra eller hur :)

Tack, vad omtänksamt av dig!

Den här gången tog jag inte illa upp, då jag unnar alla att ha det lyckat, och att andra plussar etc.

Men tycker du har rätt, att vi ska hålla en peppande ton i denna grupp! :)
Svar på tråden BIM september 2019