• boshab

BIM september 2019

Blir fjärde försöket för oss denna cykel med siktet mot vårt första barn... Har BIM 10/9. Försöker slappna av, men är inte det lättaste. Tror att jag tagit ÄL-test för "sent" så preppar denna cykel med fler test (2/dag) som jag ska börja med på måndag. Borde ha ägglossning närmare helgen. Önskar alla lycka till :)

BIM SEPTEMBER

1/9: NathalieBjorklund

2/9: 10oktober

3/9: Theresesvea, Idas123, AndraSladdis

4/9: Sofiakarin, Myrkryper

5/9: mimiii, MsPinnipeds, Phoworray, Siggy

6/9: Michibell, Zyprexa

7/9: Längtande95, Idapidan

8/9: Lylls

9/9: Honungsvatten, Kattunge15, Tidiih

10/9: Förstabarnet123, fladdriga svansen, Bambi91, boshab

11/9: ketchup88

14/9: cilia81, Nextchapter

16/9: lindamjonsson, Nicciz

• boshab
    Sofiiakarin skrev 2019-08-22 17:57:50 följande:

Haha, glömde bilden!

Så ser mitt kvällstest för denna dag också ut! Har tagit test i några dagar som i princip varit blanka. Så nu borde stegring börja... Min NC spår ÄL på söndag så får se. :)
  • boshab

Inne på dag 6 med ÄL-test, CD 13. Börjar få en stegring nu. För visst är det senaste testet inte positivt? Vi var för trötta igår och orkade verkligen inte ha sex, och ändå känner jag att "det kanske är kört" fastän det är först igår jag började stegra... Och vi hade sex senast i torsdags. Ens hjärna är inte alltid med en. :(

• boshab
    EllaLo skrev 2019-08-24 12:02:27 följande:

Ser det inte ut som du började stegra för 4 dagars sedan nedifrån räknat? Det är inte kört, bm/gyn brukar ju rekommendera varannan dag, om vi utgår ifrån att ditt sista test är positivt släpps ägget vanligtvis 24-36 timmar efter. Tips är att tempa dig under dina cykler! :) se till att mys under dagen!

Glömde nämna att jag tar ett test på förmiddagen och ett på eftermiddagen! Så började stegra i förrgår, torsdag ser jag ju nu haha... Okej, tack för peppen! Varannan dag är det utifrån mannens förråd så att säga eller är det annat? Hoppas på ett positivt ÄL-test ikväll :)
  • boshab

Såg att jag fallit bort efter senaste tillägget så uppdaterar:

BIM SEPTEMBER

1/9: NathalieBjorklund, AnneP, almqvist, Lyra78

5/9: mimiii, MsPinnipeds, Phoworray, Siggy, TisslaM, Veronica5

7/9: Längtande95, Janniiique, Idapidan

10/9: Förstabarnet123, fladdriga svansen, Bambi91, boshab, LBP91

13/9: Cachy

14/9: cilia81, Nextchapter, Annali85, JeSuisMoi

16/9: lindamjonsson, Nicciz, Bettan84

18/9: awi

19/9: GrönTröja, Millemupp

21/9: mea08, PelloBello, hundenhubbe

22/9 EllaLo, FruA2019

23/9: SamiraBudva

24/9 Mathilda999, Tr0ust

25/9: pappersdocka

• boshab
    yasmir skrev 2019-08-25 09:53:40 följande:

Kan någon lägga till mig i listan? Går inte så bra för mig via mobilen. Bim 25/9

BIM SEPTEMBER

1/9: NathalieBjorklund, AnneP, almqvist, Lyra78

5/9: mimiii, MsPinnipeds, Phoworray, Siggy, TisslaM, Veronica5

7/9: Längtande95, Janniiique, Idapidan

10/9: Förstabarnet123, fladdriga svansen, Bambi91, boshab, LBP91

13/9: Cachy

14/9: cilia81, Nextchapter, Annali85, JeSuisMoi

16/9: lindamjonsson, Nicciz, Bettan84

18/9: awi

19/9: GrönTröja, Millemupp

21/9: mea08, hundenhubbe

22/9 EllaLo, FruA2019

23/9: SamiraBudva

24/9 Mathilda999, Tr0ust

25/9: pappersdocka, PelloBello, yasmir
  • boshab

Det känns som att jag har ganska lång lutealfas, har oftast 15 dagar... Nog för att det kallas för two weeks wait men ändå haha :) Är bara på ÄL+4 (BIM-11) nu. Känns så långt bort.

Är för tidigt att känna något än antar jag, eftersom ett potentiellt ägg inte hunnit fästa än. Går runt och känner efter ändå haha... Trött, kissnödig och brösten börjar ömma. PMS-symptom också dock haha...

• boshab
    MsPinnipeds skrev 2019-08-29 18:12:20 följande:

Jag har också en lång lutealfas på 15-16 dagar normalt sett, det är en väldigt lång väntan men fördelen är väl att ägget får extra tid att fästa sig :P

Är på ÄL+9 nu, känns som en evighet till BIM

Hur lång cykel har du?

Sant, man får se det på det sättet :D Känns verkligen som en evighet!

29+-1 är min cykel på, hade ÄL på CD14 denna cykel :) Du då?
  • boshab
    Fladdriga svansen skrev 2019-08-29 21:12:21 följande:

Lite off här.

Mest för att jag tror att min äl uteblir denna månad. Men även för att inte försöka räkna dagarna så mycket heller. Känns ju som tiden står stilla då. Men mensen borde komma om 12-15 dagar ungefär så återstår att se vad som händer.

Tråkigt om så är fallet :( Bara ha hoppet kvar och kommer mensen en ny chans. Men förstår känslan av besvikelse. Håller tummarna!
  • boshab
    Nathaliebjorklund skrev 2019-08-30 14:29:47 följande:

Fick positivt imorse!

Wow, grattis! :D
  • boshab
    Renesme skrev 2019-08-31 08:35:22 följande:

Jag tog ett testa tidigt nu på morgonen, men det konstiga var att det varken kom fram kontrollstreck eller något annat streck! Dåliga tester, jag ska köpa ett från rfsu sen i stället men det måste ju nästan tas med morgonurin om det ska gå att testa positivt så här tidigt.

Ni andra som vill testa hur tidigt ska ni testa?

Jag ska försöka hålla mig till nästa fredag, är då ÄL+12 och BIM-3 då... som sagt, ska försöka haha.
  • boshab

Grattis till de som har plussat!! :)

Jag är på ÄL+12. Har molande värk till och från. Har igår och idag fått bruna flytningar (förlåt, låter inte så mysigt haha). Känner ingenting annars förutom svagt ömma bröst, just själva brösten. Flytningarna, de kan ju inte var nidblödning så sent i cykeln? Brukar inte ha spottings el liknande. BIM är fyra dagar bort (på tisdag).

Tog ett RFSU Early men visade negativt imorse...

• boshab
    almqvist skrev 2019-09-06 17:14:32 följande:

Låter precis som mig, hade samma symptom. Jag plussade dagen efter jag hade bruna flytningar :)

:O Nu fick jag ju hopp igen! :D Hur länge efter ÄL/före BIM plussade du? Funderar på att ta ett till tidigt test imorn... Fastän jag kanske borde vänta till BIM/efter BIM...
  • boshab
    almqvist skrev 2019-09-07 08:26:12 följande:

Jag plussade på BIM. Min cykel är dock ?bara? 25 dagar så jag plussade på äl+12 om man vill räkna så istället :)

Det kom bruna flytningar vid 20-tiden dagen innan, äl+11. Tänkte att det var mensen som kom en dag tidigt och blev besviken. Men jag hade de bara i 2h, sen gick det över till vanliga flytningar igen. Jag har aldrig haft mellanblödningar eller spottings innan så jag förstod nästan att något var annorlunda. Morgonen efter tog jag först ett rfsu-test och såg ett litet litet andrastreck. Vågade mig på ett digitalt och det visade gravid <3. Nu har det gått en vecka sedan jag plussade så tog ett rfsu för att se så att det var tydligare nu och det var det! Detta är första gången jag är gravid så allt är väldigt nytt. Har inte vågat ringa mvc ännu ifall det skulle sluta dåligt innan eftersom det fortsatt är så tidigt (4+4 idag). Men efter att ha sett den stora stegringen på testet idag så ringer jag nästa vecka. ????

Håller tummarna för dig!

Wow. Kan bara tänka mig känslan att få ett plus! :) Måste vara omvälvande. Har aldrig varit gravid heller. Förstår det, jag har inte kommit så långt i tänkandet att veta vad jag ska göra efter ett eventuellt plus, när man ska ringa till MVC m m haha :)

Tack så mycket :) Hoppet finns kvar men vill såklart inte bli besviken (vilket man ändå blir när mensen kommer oavsett).
  • boshab

Grattis till alla som plussat och lycka till för er andra som väntar på BIM <3

Blev inget för oss denna månad, så lämnar denna tråden nu och hoppar in på BIM oktober. :)

Svar på tråden BIM september 2019