• almqvist

BIM september 2019

Hej! Ny här och hoppar in i min första tråd :) Lägger även till mig i listan.

Jag och min man har nu börjat bebisverkstaden. Detta blir andra försöket till första barnet. Hade mest troligt ÄL igår efter positivt LH-test i måndags. Har alltid en cykel på 25 dagar så BIM blir 1/9. Håller tummarna för en maj-bebis <3

BIM SEPTEMBER

1/9: NathalieBjorklund, AnneP, almqvist

2/9: 10oktober

3/9: Theresesvea, Idas123, AndraSladdis

4/9: Sofiakarin, Myrkryper

5/9: mimiii, MsPinnipeds, Phoworray, Siggy, TisslaM, Veronica5

6/9: Michibell, Zyprexa

7/9: Längtande95, Idapidan

8/9: Lylls

9/9: Honungsvatten, Kattunge15, Tidiih

10/9: Förstabarnet123, fladdriga svansen, Bambi91, boshab

11/9: ketchup88

13/9: Cachy

14/9: cilia81, Nextchapter, Annali85, JeSuisMoi

16/9: lindamjonsson, Nicciz, Bettan84

18/9: awi

19/9: GrönTröja

21/9: mea08

23/9: SamiraBudva

25/9: pappersdocka

• almqvist

Hej!

Enligt LH-test bör jag ha haft ägglossning i tisdags. Enligt appar och dylikt bör jag ha haft det i söndags för att stämma in med min cykel på 25 dagar.

Både igår och idag har jag haft bruna flytningar på morgonen. Har aldrig haft detta innan. Min första tanke var nidblödning och blev överlycklig. Har försökt läsa på men det verkar som att det skulle vara för tidigt för det? Har aldrig haft mellanblödningar som andra verkar beskriva det som i trådar jag läst igenom.

Är det någon som haft haft liknande? Resulterade det i graviditet?

• almqvist
    Myrkrypet skrev 2019-08-24 15:53:05 följande:

Tempar du i samband med appen? För en app utan att ta temp sätter oftast ut äl som en standardmatris, alltså 14 dagar innan mens. Men kroppen är ju olika för alla så bäst är stt ta ältester och bekräfta sedan med temp

Tyvärr har jag inte gjort det. Använde NC flitigt för 2 år sedan (då för att undvika graviditet). Nu när jag tänkte ta upp det igen så behövde batterierna bytas ut så hann aldrig tempa denna gång. Får ha is i magen en vecka till fram till BIM. :)
  • almqvist

Hej på er!

Äl+8 idag och jag har lite lätt rosa/röda flytningar samtidigt som de är väldigt trådiga. Håller tummarna för att detta är ett tecken på graviditet! :)

• almqvist
    anjipanji skrev 2019-08-31 11:57:17 följande:

Hej! Försökt få mitt 2a barn i över ett år med 2 missfall som resultat. Senaste i juni. Behöver er hjälp med att tolka resultatet på mitt test. Jag tycker jag ser ett svagt, svagt streck. Men är orolig att min önskan om barn spelar hjärnan ett spratt...

Jag ser två streck, grattis! :)

Tog själv ett test imorse som är svagare än ditt. Tänker avvakta och se om det blir tydligare om någon dag eller om det är ett spökstreck. Är på äl+11 och hade, vad jag tror är, nidblödning äl+8&9 då jag aldrig har mellanblödningar. Annars lite molvärk och lätt illamående i korta frekvenser. Jobbigt att vänta nu bara... :)
  • almqvist

Min cykel är alltid 25 dagar. Detta var första gången vi körde med ägglossningstest denna cykel. Testet visade att ägglossning skedde två dagar senare än vad NC & Flo förutspått med tanke på min normala cykellängd.

Äl+3&4 fick jag sparsamt bruna flytningar kl 10.00.

Äl+8&9 fick jag samma sak men kraftigare.

Igår, äl+11 och BIM-1 (räknat på 25dagars cykel) tog jag mitt första graviditetstest. Fick den absolut svagaste antydan till ett positivt test (syns tyvärr ej på bild men jag jämförde med ett negativt test från förra cykeln och såg en miniskillnad). På kvällen, vid 20-tiden får jag en stor brun flytning med få blodspår i. Tänker att ägget stöttes bort och trodde det var start på mensen. Efter ca 2h så har det bruna avtagit till kanske 90%.

Nu vaknar jag upp morgonen efter och det är vita flytningar igen. Tänker att jag tar ett test. Resultatet:

Inbillar jag mig nu eller är det två streck?

Har cl-digital hemma men vill inte ?slösa? det. Hur starkt måste man se två streck på rfsu för att det ska visa gravid på ett digitalt?

• almqvist
    Fladdriga svansen skrev 2019-09-01 06:35:33 följande:

Ser tydligt två streck där :)

Bruna flytningar tyder på gammalt blod så det är positivt. Förmodligen nån skört kärl eller så. De är de klart röda som är negativt som visar färskt blod.

Tack! Man vill så himla gärna att det ska vara positivt att man är rädd att man inbillar sig. :) Då vågar jag mig på ett digitalt med morgondagens urin för att bekräfta det!
  • almqvist

Eftersom ni också kunde se två streck tog jag ett cb-digitalt. Jag är gravid! Så lycklig :)

almqvist skrev 2019-09-01 06:23:01 följande:

Min cykel är alltid 25 dagar. Detta var första gången vi körde med ägglossningstest denna cykel. Testet visade att ägglossning skedde två dagar senare än vad NC & Flo förutspått med tanke på min normala cykellängd.

Äl+3&4 fick jag sparsamt bruna flytningar kl 10.00.

Äl+8&9 fick jag samma sak men kraftigare.

Igår, äl+11 och BIM-1 (räknat på 25dagars cykel) tog jag mitt första graviditetstest. Fick den absolut svagaste antydan till ett positivt test (syns tyvärr ej på bild men jag jämförde med ett negativt test från förra cykeln och såg en miniskillnad). På kvällen, vid 20-tiden får jag en stor brun flytning med få blodspår i. Tänker att ägget stöttes bort och trodde det var start på mensen. Efter ca 2h så har det bruna avtagit till kanske 90%.

Nu vaknar jag upp morgonen efter och det är vita flytningar igen. Tänker att jag tar ett test. Resultatet:

Inbillar jag mig nu eller är det två streck?

Har cl-digital hemma men vill inte ?slösa? det. Hur starkt måste man se två streck på rfsu för att det ska visa gravid på ett digitalt?

• almqvist

Jag fick positivt ägglossningstest på måndagen den 19 augusti. Vi mös den dagen samt hade myst fredagen och lördagen innan :)

Amanda12 skrev 2019-09-01 10:57:09 följande:

Stort grattis till alla som har plussat. Så himla roligt .

Får jag fråga hur ofta ni har sex på de röda dagarna ( jag använder NC och ÄL test) . Vissa säger varannan dag och vissa säger varje dag. Är det sant att det är mer spermier om det är varannan dag?

• almqvist

Åh, Grattis! :)

Siggy skrev 2019-09-04 21:37:00 följande:

Jag har plussat ikväll. Det är ett (tror jag) hyfsat starkt plus men känns ändå inte som att jag riktigt litar på det. Lite oklart när BIM infaller men någonstans mellan 3-5/9. Igår hade jag sån himla mensvärk och var helt bombsäker på att mensen skulle komma inatt. Låg liksom med vetekudden... Har inte haft några symptom alls.

Men idag har det känts liiite annorlunda och det var därför jag köpte ett test. Har fortfarande någon slags mensvärk. Det kanske är därför det känns som att testet inte stämmer. Min sambo, som ju inte känner det jag känner i min kropp, verkar dock övertygad om att jag är gravid.

Åh, hoppas nu att det stämmer och att det får stanna kvar.

• almqvist

Hej! Jag fick bruna flytningar äl+8&9 samt äl+11. Plussade sedan på BIM så avvakta någon dag och ta test sedan. Kan betyda att du fick nidblödning och är gravid du med :)

Estelle27 skrev 2019-09-05 21:19:40 följande:

Positivt på ägglossningstickor förra onsdagen. Molvärk sedan ett par dagar tillbaka, vilket jag aldrig har, har knappt mensvärk. Ikväll tilltog molvärken och jag har fått bruna/röda flytningar.. BIM är 13-14/9 hur tolkar man det här? Suck, blir så ledsen och besviken.

• almqvist

Grattis! Välkommen till gänget :)

Habba skrev 2019-09-06 07:26:32 följande:

Imorse fick vi vårt besked! Det blir en bebis i maj! ???? Mensvärk och illamående visade sig vara en bra grej den här gången.

• almqvist

Låter precis som mig, hade samma symptom. Jag plussade dagen efter jag hade bruna flytningar :)

boshab skrev 2019-09-06 11:10:44 följande:

Grattis till de som har plussat!! :)

Jag är på ÄL+12. Har molande värk till och från. Har igår och idag fått bruna flytningar (förlåt, låter inte så mysigt haha). Känner ingenting annars förutom svagt ömma bröst, just själva brösten. Flytningarna, de kan ju inte var nidblödning så sent i cykeln? Brukar inte ha spottings el liknande. BIM är fyra dagar bort (på tisdag).

Tog ett RFSU Early men visade negativt imorse...

• almqvist

Jag plussade på BIM. Min cykel är dock ?bara? 25 dagar så jag plussade på äl+12 om man vill räkna så istället :)

Det kom bruna flytningar vid 20-tiden dagen innan, äl+11. Tänkte att det var mensen som kom en dag tidigt och blev besviken. Men jag hade de bara i 2h, sen gick det över till vanliga flytningar igen. Jag har aldrig haft mellanblödningar eller spottings innan så jag förstod nästan att något var annorlunda. Morgonen efter tog jag först ett rfsu-test och såg ett litet litet andrastreck. Vågade mig på ett digitalt och det visade gravid <3. Nu har det gått en vecka sedan jag plussade så tog ett rfsu för att se så att det var tydligare nu och det var det! Detta är första gången jag är gravid så allt är väldigt nytt. Har inte vågat ringa mvc ännu ifall det skulle sluta dåligt innan eftersom det fortsatt är så tidigt (4+4 idag). Men efter att ha sett den stora stegringen på testet idag så ringer jag nästa vecka. ????

Håller tummarna för dig!

boshab skrev 2019-09-06 22:46:11 följande:

:O Nu fick jag ju hopp igen! :D Hur länge efter ÄL/före BIM plussade du? Funderar på att ta ett till tidigt test imorn... Fastän jag kanske borde vänta till BIM/efter BIM...

• almqvist

Hittills har det mest framträdande varit tröttheten. Alltid varit pigg på morgonen och aldrig behövt sova en stund på dagen men nu är jag trött konstant. Detta började redan innan plusset och har hållt i sig. Efter plusset har det fortsatt samt att jag fått korta men intensiva molvärk. De har hållt i sig i kanske 1 minut och sen helt försvunnit. Lite ömma bröstvårtor har jag också. Har inte fått illamående än så länge men har ändå spytt några dagar på morgonen.

Kattunge15 skrev 2019-09-07 10:31:40 följande:

Stort grattis! Hade du några symtom innan du plussade?

• almqvist
    Bambi91 skrev 2019-09-08 11:16:02 följande:

Fick detta idag, ÄL+14! :DD Nu håller jag tummarna för er alla andra <3

Stort grattis! :)
Svar på tråden BIM september 2019