Nextchapter skrev 2019-08-21 17:07:22 följande:
Åh spännande! Vi har också vårt första ?riktiga? försök denna månaden, har också varit på resande fot och inte kunnat få till det.
Känner igen mig o det du skriver om kontrollen, känns superläskigt i just den aspekten o sluta med preventivmedel och bara ta beslutet att -nu kör vi. Skräckblandad förtjusning. Har en tanke i bakhuvudet som jag haft väldigt länge, att jag är så rädd att jag inte kan få barn.
Hoppas att den tanken inte spärrar bara för det är ju så dumt att ta ut nått i förskott.
Eller hur! Läskigt och spännande på samma gång. Känns som man blundar och hoppar, men vet inte vart man hamnar! :)
Den tanken om att inte kunna få barn slår mig ibland också. Inte för att jag har någon anledning egentligen att tro det. Men det är väl ett ytterligare scenario man skapar åt sig. När man haft den tanken i bakhuvudet så blir den vanliga frågan "när ska ni skaffa barn?" rätt tokig. Tidigare var jag inte jättepepp på barn, och då blir ju den frågan än mer lustig.. :) Vi får försöka lita på våra kroppar. Det kanske inte går så snabbt som man hoppas. Men har vi tur så är detta vår månad! Jag håller tummarna för dig! :)