• mea08

BIM september 2019

Hej!

Hoppar in här från Augusti tråden då mensen kom idag. September blir vårt andra försök och slutade även med preventivmedel (p-ring) i slutet på Juli :)

BIM 21 September

Försöker få NC att lära sig min cykel men det gick inte så bra förra cykeln haha:

• mea08
    JeSuisMoi skrev 2019-09-13 10:05:09 följande:

Om man har kort lutealfas, min mens brukar komma på ÄL+9/10 :( Hur brukar din lutealfas se ut?

Har precis börjat följa min cykel så jag vet inte, men brukar inte få mens så här tidigt. Förra månaden var det som vanligt och då kom mensen dag 29 och igår när jag fick mens var jag bara på dag 21? Känns märkligt... hade ingen mensvärk innan och brukar få rikliga blödningar första och andra dagen men idag känns det nästan som det stannar upp. Kan det vara något annat kanske?
  • mea08
    JeSuisMoi skrev 2019-09-13 12:56:02 följande:

Om du har tur så är den en nidblödning, dvs en blödning som kommer när ägget fäster i livmodern :) Vet du ungefär när du hade ägglossning? Nidblödningen kan komma runt 7 dagar efter ägglossningen. Hoppas på det!

Det var förra tisdagen enligt NC och tempen visade det väldigt tydligt också. Så det är 10 dagar sedan, alltså fick jag blödningar 9 dagar efter ägglossning. Åh jag håller tummarna för det!
  • mea08

Det var nog ingen nidblödning, mensen kom fullt ut idag, en vecka tidigt...? Aja, jag hoppar över i oktobertråden och hoppas på tredje gången gillt :) Lycka till!

Svar på tråden BIM september 2019