• TisslaM

BIM september 2019

Hej allihopa! Jag hoppar in här. Jag och min sambo är inne på 3e försöket på ett syskon till vår 2åring (förra gången tog det 6-7försök så vet att det kan ta tid...) Vi längtar verkligen nu, speciellt när många i vår närhet är gravida/har nyfödda. Oregelbunden mens, den här månaden testar vi CB advanced digitala ÄL-tester och äter Bisolvon så hoppas nu! BIM runt 5/9

• TisslaM
    awi skrev 2019-08-21 12:04:46 följande:

Hej!

Har en fråga, jag har sett att fler äter bisolvon. Gör det så att man har lättare att bli gravid?

Vad jag har läst mig till så ska det göra alla ?vätskor? tunnare och på så vis göra det enklare att bli gravid i vissa fall (om orsaken till att det är ?svårare? är pga svårgenomträngliga sekret eller att spermiernas vätska är för trög). Läst om personer som blivit rekommenderade det av barnmorskor och även läkare i vissa fall, som det verkar fungera för.. så nu tänkte vi att vi kan testa i alla fall, det lär inte göra någon skada.
  • TisslaM
    Förstabarnet123 skrev 2019-08-21 11:38:56 följande:

Välkommen! :) Ganska lik vår situation. Har också en 2 åring hemma som vi längtar att få ett syskon till. Hade också oregelbunden cykel, men den har varit stabil nu de senaste månaderna. Äter bidrottninggele och efamol för att få regelbunden äl. Är på försök nr 7 totalt, men många försök har missats pga missat äl pga bortrest eller utebliven äl. Så detta blir försök nr 3 som kan räknas som "seriöst". Är så spännande! Håller tummarna för oss alla! :)

Tack:)! Vad roligt med någon i liknande situation! Vad spännande med något för att få ÄL mer regelbunden, det måste jag kolla upp om det inte tar sig den här gången. Har din ÄL blivit mer regelbunden sedan du började? Hur pass oregelbunden var din cykel innan? För mig är cykeln mellan 27-33dagar oftast, men enstaka gånger 38 dagar - man blir tokig! Idag fick jag blinkande smiley förresten, ska bli spännande att se hur många dagar den blinkar innan den blir fast! Håller tummarna för oss alla!
  • TisslaM

Vad roligt att vi är så många i gruppen:)! Fick idag ÄNTLIGEN fast smiley efter 4dagar med blinkande, så ÄL är väl snart här :)!!

• TisslaM

Vad roligt att vi är så många i gruppen:)! Fick idag ÄNTLIGEN fast smiley efter 4dagar med blinkande, så ÄL är väl snart här :)!!

• TisslaM

[quote=79855542][quote-nick]Tr0ust skrev 2019-08-25 21:05:58 följande:[/quote-nick]Varför inte testa med ÄL stickor? Bara nyfiken på varför :) Lycka till & hoppas på.plus för er! :)[/

Tack detsamma:) vi körde med vanliga stickor innan vi fick första barnet, tyckte det var okej men jobbigt/lite svårt att behöva tyda dom. Nu när det är digitalt känns det mer ?säkert? och eftersom jag har oregelbunden ville jag veta även några dagar innan (blinkande smiley) :) första gången jag testar dom digitala men jag gillar dom verkligen!

• TisslaM

Oj Hahaha såg nu att frågan inte var till mig Tr0ust! Oops, så kan det gå när man läser för fort

• TisslaM

Jag tycker också att det ser positivt ut:)! Håller tummarna för er!

Sofiiakarin skrev 2019-09-01 08:31:55 följande:

Jaha.. Hur tolkar man detta testet? Ser konstigt ut? Bim-5

• TisslaM

Så mycket peppande läsning här i tråden! Vi fick till det varannan dag från blinkande smiley tills den dagen med fasta smileyn.. hoppas verkligen att det tar sig, men är inställd på att det inte kommer gå för att inte bli besviken:) senaste månaderna har jag alltid varit illamående ca 1vecka innan mens, och förra mensen hade jag SÅ ömma bröstvårtor så att jag inte ens kunde nudda dom. Trodde att det hade tagit sig, men icke. Så nu vågar jag inte lita på några symtom haha! Är också sugen på att testa några dagar innan BIM, men den här gången vill mannen vara med när jag tar grav-test, och han vill vänta tills mensen är sen. Förstår inte hur han kan hålla sig så länge haha. Hade gärna överraskat honom precis som mimiii vill göra!

• TisslaM

Tack:) jo fast då brukar det inte fastna som ett streck utan vara mer utsmetat, i alla fall när vi läser av liknande tester på jobbet. Så hoppas att det är positivt! jag skulle tagit ett likadant test imorgon och om det såg likadant ut hade jag tagit ett digitalt test:)

Sofiiakarin skrev 2019-09-01 09:53:11 följande:

Jaaa.. Men en som skrev att det var färgrester och är negativt. Så nu är jag väldigt förvirrad haha! Håller tummarna för er också!

• TisslaM

Skulle någon kunna hjälpa mig att ändra min BIM till 8/9? Idag känns allt hopplöst, känns som att det inte har tagit sig den här gången:( körde varannan dag från blinkande tills samma dag som fast gubbe visade sig, men fick inte till det efter det tyvärr... känns som PMS-deppen är här nu:( förlåt för deppigt inlägg men var tvungen att skriva av mig lite.

• TisslaM

Tack för peppande ord Förstavarnet123 <3 håller tummarna för er med! Vid förra graviditeten så missade vi ÄL-dagarna helt men lyckades ändå att få vår dotter så hopp finns<3

• TisslaM

Håller med er tjejer! Man vill ju inte känna sig tjatig eller FÖR på! Vi är överens om att vi vill ha ett till barn, men har lärt oss att det inte funkar om han vet om ÄL då det blir prestationsångest som gör att det inte fungerar som det ska så att säga hehe. Så vi har sagt att vi försöker få till det varannan dag efter mensen, sen säger jag till EFTER ÄL är slut så det inte ska bli så krystat och tvunget. Men det är ju ändå ibland svårt att få till det. Man vill ja ha lusten, orken och känslan av att det sker spontant;). Oftast sker det på mitt initiativ och jag får liksom se till att det sker ?spontant? för att det inte ska bli sent på natten när båda är supertrötta och egentligen bara vill sova. Sen det här med ett barn som vaknar på kvällar och nätter gör det inte enklare haha.. men skönt på något vis att höra att vi är fler som kämpar - vi får kämpa tillsammans!

Förstabarnet123 skrev 2019-09-05 09:00:45 följande:

<3

Ja man önskar ju att de var mer delaktiga och på! Känner mig också tjatig och som en sexgalning som vill ha mer sex än 1 ggr runt äl-veckan....

Om det inte tar sig denna cykel, så blir det en biologilektion samt snack om delaktighet med mannen.

Känner igen känslan av att vilka skita i detta, då det varje månad bara blir besvikelser över halvhjärtade försök, missad äl, sex utan utlösning, oengagemang.

Men vill ju inte skita i det egentligen, då bebis är drömmen! :)

• TisslaM

Grattis till alla er som plussar, så roligt att se:)! Här kom mensen tidigare i fredags så hoppar över till en annan tråd. Stort lycka till nu allihopa!

Svar på tråden BIM september 2019