Inlägg från: AniieeHär |Visa alla inlägg
  • AniieeHär

Är det alltså florsocker som jag saknar?!

Anzil skrev 2019-08-07 18:59:20 följande:

Jag använde inte heller någon kaffe eller mjölk när jag skulle smälta det tillsammans med smöret. Är det även det som gör en enorm skillnad?

MÅSTE jag använda kaffe? Jag har ingen kaffebryggare. Mjölk glömde jag att köpa och orkade inte springa till affären som köpa det så jag skippade mjölken just av den anledningen.

Vad kan vara anledningen till att min bakelse inte fick någon smak i sig?

Jag skrev ju till dig i går att bakning är en vetenskap. Du kan inte bara skita i hälften av ingredienserna.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär

Jag funderar på varför du skriver "en bakelse" hela tiden. Det låter som att du tror att det kommer bli 1 portion. Det gör du inte, hoppas jag.

If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • AniieeHär

Förresten har du fått mig att vilja baka också, så imorgon ska jag göra en kryddkaka.

• AniieeHär
    Anzil skrev 2019-08-07 21:16:26 följande:
    Jag tänker dra till affären nu. Det är alltså florsocker och snabbkaffe. Därefter blir det en smakrik kärleksmums? :)

Lättströsocker fungerar väl fortfarande, hoppas jag?! :O

Mjölk kanske jag skall också prova!

Hehehe, tjaa.Är det positivt eller negativt att jag fick dig ett sug av att baka imorgon? :D
    Nej, lättströ funkar INTE. Ska du baka så använd vanligt socker. Sockersubstitut (och andra substitut) uppför sig inte som originalen, och igen, bakning är en vetenskap. Mjölk ska du så klart ha, vad ska du annars ha i? Ok, vatten funkar ju, men det blir inte lika gott. 

Riktiga ingredienser, av god kvalitet, är vad du behöver.

Resten hänger på dig.

Att baka är alltid positivt.
  • AniieeHär
    Anzil skrev 2019-08-07 22:12:17 följande:
    Okej, jag får ta och handla imorgon igen då. Vanlig strösocker då.

Jag skippade snabb kaffe. Jag fick höra i butiken att det inte blir lika starkt kaffe, så jag skippade det. Eller är det någonting jag också MÅSTE ha?
    Kaffe kan du skippa om du vill (men häll i samma mängd mjölk eller vatten istället). Kaffe är smaksättning, vätskan är dock nädvändig.
  • AniieeHär
    Butterfly80 skrev 2019-08-07 22:35:39 följande:
    Fast vill man att det ska smaka kärleksmums så kan man inte skippa det.
    Håller med.
  • AniieeHär
    v i r r a skrev 2019-08-07 22:58:25 följande:

Hmm.. Undra varför jag plötsligt börjar tänka på att Svan är ett fantastiskt djur?

ANOF, snälla säg att det är du!

Tyvärr....
  • AniieeHär
    Anzil skrev 2019-08-08 11:27:59 följande:
    Har du provat snabbkaffe i kärleksmumsen?

Jag vill nu ha kaffe i min kärleksmums men har ingen bryggare och det enda som jag kan skaffa är snabbkaffe och det är en sådan som gör att det inte smakar så mycket kaffe. Så jag vet inte hur mycket skillnad det skulle ändå göra om jag använder det eller utan. Jag vill verkligen inte köpa en massa saker i onödan.
    Jag har nästan alltid snabbkaffe i mina chokladkakor, kärleksmums eller vadd et nu är. Jag dricker inte heller kaffe så om inte min flickvän vill ha kaffe så tar jag snabbkaffe. Jag köper alltid Nescafe mörkrostat, det blir godast tycker jag. Fråga i butiken om de har, det kan vara stöldbegärligt så här i mina affärer har de i kassan och bakom spel/postdisken.
Svar på tråden Är det alltså florsocker som jag saknar?!