Lvu
Va tror du det kommer bli ?
Nej men nu är det inte soc du ska prata med, ni skulle ju till domstol och i så fall är det en domare och några nämndemän som avgör saken.
Va tror du det kommer bli ?
Nej men nu är det inte soc du ska prata med, ni skulle ju till domstol och i så fall är det en domare och några nämndemän som avgör saken.
Förstår inte
Soc kan inte sluta att arbeta med föräldraförmågan i det här skedet - Det är inte så att du har ställt villkoret att barnet ska hem om du ska gå med på insatser?
Ska jag ställa ett vilkor?
Har du lättare att förstå muntliga instruktioner än skriftliga?
Soc säger jag inte får gå på föräldrautbildning den hade jag gått innan barnet kom men det va bara om sjukhus
Har du sagt att du ska göra det soc säger för att lära dig mer som förälder? Oavsett hur mkt du får träffa barnet nu?
Förstår inte
Hur långt efter att du VISSTE att du var gravid gick du till mvc?
Jag gick dit vecka 31
När var du säker på att du var med barn? Hur lång tid efter att du upptäckt det gick du till mvc?
Advokaten sa han fixar tillbaka barnet på pappan inga problem men mig vet jag inte
Ja pappan fråga innan advokaten blev min advokat
Säger DIN advokat det?
Soc vill inte advokaten har jag inte prata med om det för han blev minadholat i fredags
Är du inte erbjuden familjebehandling och insatser i hemmet? Föräldrautbildning i grupp brukar nämligen inte ge sådan effekt när svårigheterna är stora. Prata med din advokat om detta.
Varför
Fast sålänge pappan är ihop med dig så kommer inte han få vårdnaden heller.