Anonym skrev 2019-08-04 19:08:32 följande:
Vad "man" gör är är nog olika från person till person.
Personligen ser jag inte problemet med att dränka sorgerna en gång, eller två. Så länge man inte bedövar sig med alkohol rent generellt.
Det är många, många som skulle göra. Ja, förutom det som leker präktiga på ett anonymt forum då.
Sluta generalisera, folk agerar olika.
Och ja, ts har sagt det och då är det väl lugnt?
För attans också om en 25-åring skulle gå på bolaget för att köpa sig ett rus...
Och vad DU tycker... ja det spelar mindre roll. För du har för mycket fördomar. alternativt har du växt upp i ett alkoholisthem, därav din åsikt.
Inget speciellt får mig att tvivla på någonting. Jag blir bara så TRÖTT på alla som hela tiden ska dissa folk som soc tagit barnen från, som hela tiden ska påstå att soc minsann har gjort rätt. Alltid. Alltid. Utan undantag.
DET stör jag mig på.
Och jag stör mig på personer som dig - som inte ser det från barnets bästa.
Att dricka får man absolut göra men om man har blivit fråntagen sitt barn på grunder där man brister på intellektuell nivå samt omsorgsbrist så dricker man sig inte full utan man gör allt för att bevisa att man är kapabel till att ta hand om sig själv och att ta hand om sitt barn.
Här har vi en mamma som öppet skriver att hon inte orkar ge sitt barn den tillsyn som krävs för att barnet ska vara tryggt. Vi har en pappa som inte har uppehållstillstånd och som heller inte är snäll och behandlar TS väl och som även han brister i sitt föräldraskap. För hade mannen ifråga vart en duglig far så hade han kompenserat TS brister.
TS har bett om hjälp och det är ett domstolsbeslut som kommer upp snart. Kan TS få hjälp och stöd i det dagliga livet så barnet får rätt tillsyn och omsorg inte brister så ska hon absolut ges en chans.
Men blir hon inte berättigad hjälp och öppet säger att hon inte klarar av att ta hand om sitt barn - tycker du då på fullaste allvar att TS ska ha barnet hos sig istället för att barnet ska omplaceras?
Och bara för att barnet omplaceras så betyder inte det att hon inte kommer få ha en relation till barnet heller. Barnet Ian likaväl få komma till en stödfamilj där hon får ungås med barnet tills TS är kapabel och stark nog i aug själv att klara av att han barnet själv.
Du vet inte mer om situationen än vad vi gör men här har - igen - soc förmodligen agerat rätt för hade det bara vart en orosanmälan så hade dom inte gått in och tagit barnet