• SylviaPlath

Lvu

Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:13:09 följande:

Är 25 och har diagnos ja!

Får man fråga vilken diagnos? Det är rätt avgörande för eventuella brister i föräldraförmåga. Hur gammal är fadern förresten och har han också en diagnos?
  • SylviaPlath
    Anonym (Va?) skrev 2019-08-04 18:30:25 följande:

Den spelar mindre roll i din situation. Det finns många med din diagnos som är bra föräldrar men i din situation beror det snarare på att ditt barns pappa är våldsam.

Ursäkta men det vet ingen av oss någonting om. Autister har ofta lågt IQ (till skillnad från folk med aspergers som ofta har högt) och svårt läsa av signaler. Rimmar rätt illa med att vara förälder till ett spädbarn. Ingen av oss vet hur ts diagnos ser ut (det vet däremot soc) så hur kan vi veta vilken av föräldrarna de bekymrar sig över? Min gissning: Båda, men på olika sätt.
  • SylviaPlath

Ursäkta igen men har ts skrivit att pojkvännen är våldsam? Isåfall har jag missat det. Jag minns bara att hon skrivit att han inte alltid är snäll för han är under press.

• SylviaPlath

[quote=79805786][quote-nick]Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:49:51 följande:[/quote-nick]Jag har ingen utvecklingsstörning o har gått i vanlig klass men inte fått dom riktiga betygen

[/ Vad menar du med de riktiga betygen?

• SylviaPlath

[quote=79805891][quote-nick]Anonym (Va?) skrev 2019-08-04 19:17:27 följande:[/quote-nick]Autism och Aspergers är samma sak. Aspergers finns inte som diagnos längre. Jag vet inte men jag utgår ifrån att ts har högfungerande autism (Asperger) och att soc oro beror på att ts pojkvän är våldsam och att de är rädda att han ska göra barnet illa.[/Du gör antaganden du inte borde göra. Med tanke på situationen borde vi väl luta åt att det inte är tal om en högfungerande autist vi har att göra med? Autismspektrumstörningarna har stor spännvidd och även om termen Aspergers syndrom är skrotad så fattar du vad jag menar. Det är stor skillnad på funktionsnivå och inget av det vi sett hittills av ts berättelse tyder på det du antagit.

• SylviaPlath

Skrämmande att se hur många förhastade slutsatser som cementeras i tråden utan att vi har fakta, Vi vet i princip ingenting om pappan, ändå målas han ut av flera som det största problemet. Ts uppmanas att lämna honom för att få chans behålla sitt barn osv. Otroligt. Ni har livlig fantasi och borde ha i åtanke att ts har en autismdiagnos och då tar man ofta saker bokstavligt. Sansa er.

• SylviaPlath

[quote=79805941][quote-nick]Anonym (Va?) skrev 2019-08-04 19:35:35 följande:[/quote-nick]Om ts har fått diagnosen autism utan förståndshandikapp så är hon normal eller högbegåvad.[/quote. Finns hyfsat stor spännvidd bakom begreppet normalbegåvad, eller vad säger du? Du fortsätter att resonera kring saker vi inte vet. Om ts är föremål för soc intresse - indikerar det normal funktionsnivå eller motsatsen? Kom ihåg att vi har noll info om fadern förutom nationalitet, att han är religiös och dum ibland mot ts samt att han utvecklas i sitt föräldraskap. Använd din logik.

• SylviaPlath
    Anonym (Anonym) skrev 2019-08-04 19:44:16 följande:

Fast nu snackar du äpplen och päron för ts har inte Aspergers utan är autistisk.

Otroligt. :)
  • SylviaPlath

[quote=79805932][quote-nick]Anonym (Va?) skrev 2019-08-04 19:32:36 följande:[/quote-nick]Fast ts har ju skrivit att hon inte har en begåvningsstörning så troligen har hon högfungerande autism, mao normalbegåvad eller högbegåvad.[/. Du är på riktigt skrämmande med din förmåga att lägga till information och läsa in saker utifrån vad du tror. Hon har aldrig sagt detta. Hon har sagt att hon inte gått på särskola, vilket kan ha andra anledningar. Hon har också sagt att hon inte fått normala betyg. Oklart vad hon menar med det, jag fick inget svar på den saken. Jag hoppas att du inte arbetar med myndighetsutövning.

• SylviaPlath
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 19:57:58 följande:

De säger jag ska lämna min kille om jag ska få tillbaka barnet är det sant

Vilka säger det?
  • SylviaPlath

[quote=79806103][quote-nick]Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:28:33 följande:[/quote-nick]För hon ska bli familjehem men soc anser inte det som ett alternativ o nej jag bor inte hemma his henne, o skulle jag göra det så skulle inte barnet få komma ändå för det är en risk för barnet

[/. Varför är det en risk för barnet?

• SylviaPlath

[quote=79806114][quote-nick]Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:31:38 följande:[/quote-nick]För de säger jag o pappan kan tappa barnet[/. Ok Jojjo, jag förstår.

• SylviaPlath

Jag undrar om signaturen Va? står fast vid sitt antagande om hög funktionsnivå hos ts, eller om hen fått sig en tankeställare.

• SylviaPlath

[quote=79806179][quote-nick]Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 20:47:38 följande:[/quote-nick]Va ska ja göra då

[/ Du ska lita på att socialtjänsten fattar det beslut som är bäst för ert barns utveckling. Ta emot alla råd och all utbildning du kan få. Det kommer lösa sig för alla inblandade.

• SylviaPlath
    Pierott skrev 2019-08-04 20:53:59 följande:

Men förstod du inte att oavsett vem som var pappan behövde du undersöka så barnet hade det bra i din mage?

Uppenbarligen inte.
  • SylviaPlath
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 21:52:26 följande:

Så du tror inte han älskar mig?

Hur ska någon av oss veta det? Vi känner honom inte, vet knappt något om honom. Vi vet dock att barn kan användas i processen för att få uppehållstillstånd. Får han vårdnaden om barnet (ensam eller ihop med dig) så får han garanterar uppehållstillstånd. Så tror jag iofs det blir även om barnet fortsätter vara omhändertaget.
  • SylviaPlath

[quote=79806514][quote-nick]AniieeHär skrev 2019-08-04 21:57:24 följande:[/quote-nick]Det vet jag inte, men jag är en synisk jävel så jag tror att det ligger närmare till hands att du var hans biljett till sverige snarare än att han älskar dig.[/. Om jag inte minns fel ville killen att ts skulle göra abort, vilket talar emot den cyniska teorin.

Svar på tråden Lvu