• Anonym (Anonym)

Lvu

Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:18:29 följande:
    Jag har autism fick den när jag gick på dagis pappan har inte diagnos
    Är pappan svensk medborgare? Har ni delad vårdnad?

Om det verkligen hänger på din diagnos lär du ha svårt att få tillbaka ungen eftersom din autism inte försvinner. Sen måste man ju tänka på att inte alla med autism har svåra problem, många med diagnoser är fina föräldrar!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:23:09 följande:
    Han är ingen snäll ibland men ligger press på honom också för enligt hans religon så kommer han inte till himlen efter döden om inte barnet kommer tillbaka
    Det där är bull shit! Ingen av de större religionerna funkar på det sättet!! Han verkar ju vrickad om han tror på det där, eller så ljuger han för dig.
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:24:01 följande:

Vi har gemensam vårdad icke svensk medborgare

Så med tanke på allt så verkar soc tycka att ingen av er är lämplig antagligen... Har ni överklagat beslutet? Har ni fått veta svart på vitt vad de baserar sin lvu på? Det har ni rätt att veta!
  • Anonym (Anonym)
    Jojjo94 skrev 2019-08-04 18:29:47 följande:

Han sa så på soc inte på mig

Det spelar ingen roll vem han sa det till, det är inte sant!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:33:54 följande:
    Har tackat ja till insatser men soc vill inte och pappan var med på utredningshemmet, mina krafter finns inte pappan håller på o soc o dom ljuger o soc har gjort fel o blir en anmälan på dom
    Vad är grunden för omhändertagandet då? De har skyldighet att tala om varför! Begär att få ut det skriftligt!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:34:58 följande:

Vad är det som är sant då?

Att han är en manipulerande skitstövel eller ett pucko som tror på sån skit.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:52:02 följande:

De tog barnet direkt för det va för många brister

Ja men vilka? Du ska få det på papper! Ring imorgon och kräv ut det från handläggaren.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 18:59:39 följande:

Att han inte får den omsorg han behöver

Ja men på vilket sätt? De måste specificera. Även om de har förklarat det för dig så ska du ha det på papper.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 19:10:29 följande:

Dom har jag fått med utredningen var ur usel sa min advokat o inget läkarutlåtande var med

Bra iaf att du har advokat. Men då har du faktiskt fått de papper jag menade, oavsett att de är dåliga. Vad är det de ska prata om på onsdag?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Va?) skrev 2019-08-04 19:24:07 följande:
    Du måste göra slut med din pojkvän. Har inte soc varnat dig för att de tänkte omhänderta erat barn ifall du inte lämnade pappan?
    Anonym (f) skrev 2019-08-04 19:24:14 följande:
    Lämna pappan om du vill ha kvar ditt barn
    Pierott skrev 2019-08-04 19:25:21 följande:
    Du har två val

1: gör slut med pappan och öka dina chanser att få tillbaka barnet

2: fortsätt vara tillsammans med din pojkvän och förlora barnet.
    Soc har ju redan sagt att de har sett "utveckling" hos pappan så det är knappast han som är största problemet.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Jojjo) skrev 2019-08-04 19:27:45 följande:

Han är inte rörlig så han kan trilla ner

Inte just nu kanske, men du vet aldrig när han kan få för sig att rycka till eller vad som helst. Det är därför man håller en hand på barnet.
Svar på tråden Lvu