• Snöboll9319

Azoospermi -inga spermier

Hej, så glad att jag hittade denna tråden :)

jag och min sambo fick innan sommaren besked att han ej hade några spermier i sädesvätska vid första spermaprovet. Vi fårgade om det behövdes göra ett nytt prov med det behövdes inte för det visade noll och då är det osannolikt att hitta något i ett nytt prov (?) . Efter blodprover som visade normala värden (kanske lite lågt testosteron (stavning?) värde men inom skalan för ok enligt läkare).

Nu äntligen har vi fått vår första tid på Sahlgrenska för möte med läkare. Jag som många andra vill ju veta hur väntetiderna ser ut, någon som har erfarenhet? Vi hoppas på att göra en biopsi och att dom hittar spermier och då är frågan hur snart startar då IVF processen?

Och hittar dem inga spermier är vi överens om att använda oss av spermiedonation, hur lång är väntan innan man startar denna prosses?

Mycket och rörigt i detta inlägget, men så svårt att hitta tidsperspektiv som går att greppa.

• Snöboll9319

Oj vad tråkigt att höra. Hoppas verkligen att allmänvården blivit bättre på 3 år, har inte kapitalet att genomgå IvF privat just nu och längtan efter en egen familj och barn är tungt nog att bära. Men blir det en 3 år väntan för oss finns ju utrymmet atg spara ihop. Blir så ledsen när väntan är så lång för alla i en så kännsloladdad fråga som att skaffa barn. ????

Svar på tråden Azoospermi -inga spermier