• Sessela

Azoospermi -inga spermier

Hej!

Jag o min sambo är igång med vår utredning nu. Vi fick tillslut beskedet att han saknade spermier, då hade han lämnat 2 prov med 10 veckors mellanrum. Han fick ta om några blodprov och har fått ett ultraljud utfört. Ultraljudet visade inga förträngningar eller andra ?fel?.

Som alltid i vården är det lång väntan och det väcker mycket tankar och funderingar..

Nästa läkarbesök är om ett par veckor, då får vi förhoppningsvis mer information. Sist vi var inne på kliniken och fick beskedet så blev man ju så chockad så man fick inte ut så mycket av det mötet.

Känslan att man är ensam i detta är stor, det är svårt att hitta bra information tycker jag.

Finns det någon här som varit eller är i samma sits?

Isåfall, hur gick det för er?

• Svar på tråden Azoospermi -inga spermier
  • Sessela

Hej!

?Kul? att det finns fler i samma sits iallafall. Jag tyckte inte det gav mig så mycket att sitta o bläddra i trådar som var flera år gamla, teknik o allt förändras ju hela tiden.

Kan iallafall lägga till nu att vi varit inne på ännu ett möte. Denna gången var jag inte i samma chock och kunde ställa fler frågor och faktiskt ta in svaren.

I vårt fall har dom inte kunnat se varför det inte finns spermier. Inga prover har visat nått avvikande. Hon sa att det omöjligt gick att säga ifall det alltid varit såhär eller om något hänt på äldre dar.

Jag frågade om detta alltid var permanent och det sa läkaren att det var det med största möjlighet.

Nu ska vi ta lite nya blodprover igen, sen bär det av till Linköping för att se hur hi ska gå vidare.

Men först, vänta ett par månader. Väntan som är så vidrig!

• Sessela

Va tråkigt att höra att det inte blivit någon graviditet för er Bubbelmint!

Men positivt ändå att dom hittat spermier som ni kunnat använda! Då borde det ju finns goda chanser tänker jag.

Vi har ingen plan än utan väntar fortfarande på kallelse till Linköping.

Vart gör ni er behandling? Har förstått att det finns ett ställe i Göteborg som är riktigt bra på att leta spermier! Som jag fattat det ligger dom väldigt långt fram i detta området.

• Sessela

Okej!! Va tråkigt att läkaren inte var positiv. Jag har ju ingen koll, trodde att så länge det fanns spermier så körde man bara på...

Vi blev rekommenderade av vår läkare att redan nu börja ställa oss in på donation. Men det är svårt.

Håller med dig om att det är en mardröm. Ibland så bara rasar verkligheten ner över en o panikkänslor i hela kroppen. Jag vaknar ofta på morgonen o bara känner sån jävla sorg rent ut sagt.

Men jag tröstar mig med att det finns chanser idag, forskningen är med oss på ett helt annat sätt än förr. Men livet är orättvist. Så är det bara!

Svar på tråden Azoospermi -inga spermier