Inlägg från: BurningDiamond |Visa alla inlägg
  • BurningDiamond

Kan ni hjälpa mig med dilemmat kattvakt när jag är borta en vecka?

Jag tycker att det låter som en "dålig" uppfödare du valt, själv hade jag backat på köpet bara av den anledningen.

För kattens skull tror jag det bästa är om den stannar hemma med sambon, att släpa runt den till pensionat eller andra boenden när den är såpass nyinflyttad är inte i kattens bästa intresse. Se bara till att kattsäkra ordentligt (ink se till att det finns många lådor utplacerade runt om i boendet, helst en i varje rum när den är såpass ung och lämnas ensam så mycket), och inte bli arga/upprörda om katten stimulerar sig själv (klöser på möbler, tuggar på saker osv) eller uppvisar andra negativa beteenden.

• BurningDiamond
    Anonym (iiii) skrev 2019-08-02 05:25:27 följande:

Men om ni ska hämta katten nästa vecka och reser i oktober. Det är nästan 2 månader så katten kommer hinna bo in sig hos er. Alternativ ett är bäst. Finns ingen anledning att lämna på kattpensionat när din sambo är hemma. Finns det inga grannar som kan titta till katten under dagen?

En katt klarar sig under dagen. Se till bara att den har mat och vatten. Är den ute under dagtid så ställ gärna en skål med vatten ute. Vi har alltid en skål med vatten på altanen för vår katt. Om vår katt är ute under dagtid så kan den alltid gå in på vår altan som är inglasad.

Tror att du gör det till ett större problem än vad det är.

Du har helt rätt, jag läste inte ordentligt. Om katten kommer hem till familjen nästa vecka (12v) så är den 17v i mitten av september. I slutet av oktober är katten fem månader och borde vara tillräckligt inbodd för att klara lite mindre social interaktion i en vecka.
  • BurningDiamond
    Anonym (iiii) skrev 2019-08-02 05:25:27 följande:

Men om ni ska hämta katten nästa vecka och reser i oktober. Det är nästan 2 månader så katten kommer hinna bo in sig hos er. Alternativ ett är bäst. Finns ingen anledning att lämna på kattpensionat när din sambo är hemma. Finns det inga grannar som kan titta till katten under dagen?

En katt klarar sig under dagen. Se till bara att den har mat och vatten. Är den ute under dagtid så ställ gärna en skål med vatten ute. Vi har alltid en skål med vatten på altanen för vår katt. Om vår katt är ute under dagtid så kan den alltid gå in på vår altan som är inglasad.

Tror att du gör det till ett större problem än vad det är.

Bara folk utan kunskap släpper en kattunge på "fri tass". För att uttrycka mig diplomatiskt.
  • BurningDiamond
    Anonym (V) skrev 2019-08-02 06:07:33 följande:
    Katter bör inte vara ute på dagarna?
    Som jag skrev... Okunskap.
Svar på tråden Kan ni hjälpa mig med dilemmat kattvakt när jag är borta en vecka?