Inlägg från: Kjell2 |Visa alla inlägg
  • Kjell2

Flytta till Skåne

Fördelen med Skåne är att det är ganska litet. Du kan bo nästan var som helst och ha jobbet inom en timme.

Fundera mer på hur du vill bo, villa, lägenhet, stad, ensam på landet, nära havet, byhåla, gård.

• Kjell2

Mitt förslag. Sök utbildning. När du kommit in letar du bostad som passar för kursen. Under utbildningen så ser du dig om för att lära dig om områden, var du trivs, priser mm.

• Kjell2
    DessieHolmie skrev 2019-07-31 10:42:30 följande:

Har körkort och bil, kanske borde tilläggas

Och som sagt, är inte kräsen vart jag bor, inga problem att pendla längre sträckor, är van vid det då jag jobbat utanför stan innan

Så här ni förslag på ställen som är billiga, alternativt förmånliga så tar jag hjärtligt emot dom.

Lund och Helsingborg so far.

Samt tror ni jag som kommer utifrån kommer ha problem att hitta jobb? Har familj i Småland och där vet jag att dom kan vara ganska anti i vissa orter, men hur är skåne? Har alötid kännt mig välkommen som turist i alla fall!

Tack alla för svar också!

Det är rätt stor skillnad mellan Rosengård, Limhamn, Skanör, Sjöbo, Göinge och Österlen.
  • Kjell2
    DessieHolmie skrev 2019-08-01 06:36:24 följande:

Har kollat på hus runt Ystad och runt Simrishamn (liten bit in) och ett lagom stort hus som är hyfsat fräscht ligger på priser under vad min sketna 2rummare ligger på nu, så pris är inte jätte viktigt, självklart letar man väl efter billigare, men känns det rätt så får det kosta lite vad som, så länge ekonomin går runt.

Undvik Malmö check!

Tack igen för alla svar, känns lite bättre nu! Kul att ni är positiva och jätte hjälpsamma!

Malmö har 250 000 innevånare, ett stort utbud av olika områden. Vissa är stökiga andra är det inte. Även städer som Lund, Hälsingborg, Ystad har sina stökiga områden och innevånare.
Svar på tråden Flytta till Skåne