• Pybee

Förbannad, arg och ledsen , paniken om åldern

Också 30. Försökt i 4 år, började med IVF-resan efter 2,5 år. Känner igen mig i allt du skriver och jag är så ensam i det. Ingen kan förstå. Jag har 2 år kvar innan jag är i "riskzonen" då det finns massa risker och komplikationer. Funderar mycket på när jag ska ge upp, blir bara förbannad på folk som säger att det är så långt bort. Jag har försökt i FYRA ÅR redan.

• Pybee

Wow, okej, ag inte det där komma. Det jag menade med min ålderstress är att jag inte ska hinna få barn. Alltså, alls. Det har inte med åldersnoja att göra "bara för att". Det vi pratar om är att allt detta tar så lång tid och vi har inte hur många år som helst som fertila. Det kan ta decennium för vissa att bli gravida och vissa får aldrig biologiska barn. Det är det jag stressar över, och det som andra inte verkar kunna förstå.

• Pybee

Och visst kan man vara positiv, du hittar nog ingen mer optimistisk person än jag till vardags, men det är lika viktigt att få hitta likasinnade och få uttrycka sin rädsla om man behöver det. Jag var väldigt glad att för första gången någonsin de någon annan som hade samma rädslor.

Svar på tråden Förbannad, arg och ledsen , paniken om åldern