• Djurvän03

Funktionsnedsättningar på Liseberg. Hur gör man för att köpa åkpass för att komma in bakvägen till attraktioner?

Den här tråden skrämmer mig i bristande empati. TS skriver att hon har NPF, som folk uppenbarligen inte vet vad det innebär. Att ha autism innebär att man har svårigheter i vissa saker som för andra inte alls är jobbigt. Varför skulle det här vara en trolltråd? Svarar ni lika spydigt om någon frågar tex blödning under graviditet att ni minsann inte är några barnmorskor/läkare och att TS får söka sig dit istället? Nej jag skulle inte tro det. Men bristen på kunskap vad det gäller npf anno 2019 skrämmer mig måste jag säga.

• Djurvän03
    Kverulant67 skrev 2019-07-26 02:34:18 följande:

Kan du förklara varför du inte kan stå i kö som alla oss andra????

Kan du förklara varför en rullstolsburen person inte kan springa och gå som alla vi andra?
  • Djurvän03
    Kverulant67 skrev 2019-07-28 00:16:03 följande:

Nu handlar det om ADHD, var skrev jag att personer i rullstol inte ska få förtur?????

Uppenbarligen förstod du inte min liknelse. En person med autism och panikångestsyndrom, kan ha lika svårt att stå i kö som en person som sitter i rullstol har att gå/springa. Tydligare kan jag inte vara tyvärr. Att du väljer att inte förstå får stå för dig.
  • Djurvän03
    Anonym (Stanna hemma) skrev 2019-07-28 13:04:49 följande:

Som någon annan skrev är det bästa att TS får vänta på sin tur någonstans där inte andra är. Fattar inte varför TS problem ska bli alla andra problem. Man förflyttar alltid problem som npf-are har till friska människor. Trött på att hela jävla samhället ska anpassas efter de som inte är byggda för det här samhället. Likadant med allergiker. Fan. Trött på att anpassa mig. Aldrig får man ett tack från funktionshindrade heller. De bara förväntar sig att andra ska göra uppoffringar.

Jag är trött på egoistiska och trångsynta människor som inte kan se att en funktionsnedsättning är inget man väljer själv, och att dessa har andra behov. Det låter iallafall så på dig på det sättet du skriver.
Svar på tråden Funktionsnedsättningar på Liseberg. Hur gör man för att köpa åkpass för att komma in bakvägen till attraktioner?