• Kverulant67

Funktionsnedsättningar på Liseberg. Hur gör man för att köpa åkpass för att komma in bakvägen till attraktioner?

Vad är det här för konstig tråd???
    Vill du komma före köerna pga din sociala handkapp???
    Du kan väl köa som alla vi andra får!

• Kverulant67
    Tiina87 skrev 2019-07-26 01:02:07 följande:
    Jag vet inte säkert men tror det går bra att du visar upp intyget där din diagnos står och ska du få av läkaren. Man brukar oftast få ett intyg när man fått sin diagnos. Liseberg godkänner ett vanligt diagnosintyg, precis som fk och af gör.
    Kan du förklara varför du inte kan stå i kö som alla oss andra????
  • Kverulant67
    Anonym (Men) skrev 2019-07-26 08:03:22 följande:
    En del av hennes problematik är ju just att hon inte klarar av att stå i köer.
    Då ska hon nog undvika Liseberg och andra dylika ställen....
  • Kverulant67
    BurningDiamond skrev 2019-07-26 18:59:26 följande:
    Fast nu finns det ju lagstiftat att den här typen av etablissemang ska vara tillgängliga för alla, oavsett funktionshinder. Sedan kan du som individ ha vilken åsikt du vill i frågan, men TS har lagen på sin sida.
    Vad ska dom göra menar du när dom besöker Liseberg, stänga parken och låta övriga lämna parken innan TS och liknande kommer?
    Oavsett om dom hamnar i express-kön eller rör sej på Liseberg kommer dom få köa. Stod själv i exresskön till Vakyria för 3 veckor sedan då det inte var fullt på Liseberg. Det tog ändå 5-10 minuter i kö. Är det fullt så är den kön betydligt längre.

Skulle föreslå terapi i stället....
  • Kverulant67

ADHD är ju en diagnos som ca 15% har, ska dom gå före i kön pga det. Jag tycker inte det! Köa är skittråkigt, varför ska vi friska bara få stå ut med det?????

• Kverulant67
    Djurvän03 skrev 2019-07-27 13:15:24 följande:
    Kan du förklara varför en rullstolsburen person inte kan springa och gå som alla vi andra?
    Nu handlar det om ADHD, var skrev jag att personer i rullstol inte ska få förtur?????
Svar på tråden Funktionsnedsättningar på Liseberg. Hur gör man för att köpa åkpass för att komma in bakvägen till attraktioner?