• Sandbergjosefine

Positivt?!?

Hej! Kan ni hjälpa mig tyda detta? Tycker mig se ett svagt streck. Är inte säker på var i cykeln jag är dock.. detta visade sig inom tiden på 5 min, 1 timme senare var det blankt. Kan det bero på att strecket var så svagt att det bleknade fortare? Kan positiva streck försvinna alls? Hjälp Försöker med syskon till vår 17-månaders tjej!

• Svar på tråden Positivt?!?
  • Sandbergjosefine

Alltså jag blir så förvirrad..

sparade morgonurinet, fick testen på posten precis och gick in och gjorde två samtidigt. En sticka och en stav.

På staven så såg jag direkt ett streck i testzonen när den färgen steg uppåt liksom, relativt starkt också. Nu är det borta och testtiden gick precis ut.. (5min)..

• Sandbergjosefine
    ballerinakakaoreo skrev 2019-07-29 22:55:37 följande:

Håller tummarna för att de kommer och att du får positivt! Spara morgonurinet i en behållare tills posten kommer och testa på det! Stickorna är väldigt smala och ser lite ut som billigt skit men jag fick svaga streck redan 8 dagar efter ägglossning så dom är väldigt känsliga och tillförlitliga.

Jag har bf den 6e oktober! Detta är första barnet med ett missfall i bagaget. Har haft en komplikationsfri graviditet tills v. 28 ungefär då jag började få mycket sammandragningar och blev sjukskriven pga risk för att föda för tidigt, ska in på läkarkontroll imorgon för att kontrollera livmodertappen så inte den blivit påverkad! :)

• ballerinakakaoreo

Hur blev stickan då? Just stavarna hade jag lite svårt för, det slutade med att jag stack en kniv mellan plasten på staven och pillade ut själva pappersremsan i och tittade på den, tog kort på den i olika ljus och analyserade i mobilen.

• ballerinakakaoreo

Kikade in i tråden där folk analyserar test och såg dina andra bilder där. Där ser jag klart och tydligt 2 streck! Det ena svagt såklart men de syns ju fortfarande. Syftar bland annat på denna bilden, lägger en redigerad version under :) :

• ballerinakakaoreo

Även här ser man strecket. När det är så tidigt och svagt så torkar strecket lite bort när testet torkar och därför ska man helst läsa av och hinna fota innan 5-10 min har gått

• Sandbergjosefine
    ballerinakakaoreo skrev 2019-07-30 21:16:45 följande:

Hur blev stickan då? Just stavarna hade jag lite svårt för, det slutade med att jag stack en kniv mellan plasten på staven och pillade ut själva pappersremsan i och tittade på den, tog kort på den i olika ljus och analyserade i mobilen.

Stickan ser helt blank ut.. bild nedan

• ballerinakakaoreo

Kvalitén suger ju men jag ser fortfarande antydan till strecket. Det ser ut exakt som mina tester gjorde i början. Men om du verkligen är gravid så borde dom ju öka snart! Testa imorgon igen och se vad de visar, du har ju massa test i lager nu. :)

• Sandbergjosefine
    ballerinakakaoreo skrev 2019-07-30 22:45:08 följande:

Kvalitén suger ju men jag ser fortfarande antydan till strecket. Det ser ut exakt som mina tester gjorde i början. Men om du verkligen är gravid så borde dom ju öka snart! Testa imorgon igen och se vad de visar, du har ju massa test i lager nu. :)

Tack för att du håller mitt hopp uppe i denna mentalt utmattande tid haha..

Hade verkligen behövt ett positivt svar då jag blev nekad för ett jobb jag varit på intervju för idag, och ska på annan intervju imorgon bitti men har faktiskt kostat på att beställa hem ett digitalt med veckoindikator som jag ska försöka att inte ta förän om 5 dagar minst, då bör jag ju kunna lita helt på resultatet och man slipper vända, vrida, fota och redigera massa svaga streck som kanske inte ens finns
  • Sandbergjosefine
    ballerinakakaoreo skrev 2019-07-30 22:45:08 följande:

Jag får nog acceptera att det inte blev något denna månad heller.. strecket har inte blivit tydligare alls på nästan en vecka.. tog ett Predictor Early som var helt blankt igår också..
  • ballerinakakaoreo

Åh vad tråkigt.. :( En vän till mig hade svaga streck tills v. 12 ungefär. Hon hade problem med blödningar också men vid ultraljud hade hon en liten levande i magen. Jag skulle ha testat en sista gång och sedan väntat på mensen.. 

• Sandbergjosefine
    ballerinakakaoreo skrev 2019-08-02 15:55:11 följande:

Åh vad tråkigt.. :( En vän till mig hade svaga streck tills v. 12 ungefär. Hon hade problem med blödningar också men vid ultraljud hade hon en liten levande i magen. Jag skulle ha testat en sista gång och sedan väntat på mensen.. 

Tog digitalt idag. Är på BIM-1.. nya tag nästa ÄL antar jag

• Tr0ust
    Sandbergjosefine skrev 2019-08-02 16:34:02 följande:

Tog digitalt idag. Är på BIM-1.. nya tag nästa ÄL antar jag

Åh vad tråkigt! Lycka till! När har du nästa ÄL?

& nästa BIM?
  • Sandbergjosefine

[quote=79834197][quote-nick]Tr0ust skrev 2019-08-15 19:56:43 följande:[/quote-nick]Åh vad tråkigt! Lycka till! När har du nästa ÄL?

& nästa BIM?[/

Då jag fick nytt jobb med provanställning 12/8 så valde vi att pausa bebisverkstaden till någon gång nästa år. så nu har jag preventivmedel igen.

Svar på tråden Positivt?!?