Inlägg från: ballerinakakaoreo |Visa alla inlägg
  • ballerinakakaoreo

Positivt?!?

Jag ser, men väldigt svagt! Grattis, prova igen om ett par dagar så är det nog starkare :)

• ballerinakakaoreo

Såhär ser det ut om jag leker lite med skuggorna och skärpan på dina bilder, har markerat ut där jag tycker mig se ett streck. Ett svagt streck på bägge test. Hcg ökat varannan dag så det lönar sig inte att testa varje dag fick jag lära mig tidigt i denna graviditet. Mina tester var exakt lika svaga i början av min graviditet och då satt jag helt manisk i redigeringsprogram för att försöka trolla fram ett streck

• ballerinakakaoreo

Ja det är ett streck!!! Åh vad glad jag blir för din skull om det verkligen stämmer, vad fantastiskt. :) vänta ett par dagar, runt äl+12-14 kommer det garanterat synas mer och ännu mer närmare bim! Jag fick svaga streck så tidigt som äl+8 (om äl inträffade hur jag räknat), vilket är vääldigt tidigt - även för dig. Nu är jag snart gravid i vecka 31, minns känslan av att tycka se sig ett streck och hur skönt det var när någon bekräftade det! (Sambon är ju halvt blind och vägrade se strecket förrän det lyste starkt rött) ;)

• ballerinakakaoreo

Jag tycker mig fortfarande se ett svagt streck, men jag tror att du är väldigt tidig i din cykel! Ett tips för att inte bli helt ruinerad på pengar i detta testande är att gå in på apotek365.se och beställa hem teststickor därifrån. Jag tror att dom jag köpte kostade 2 kr st eller något och jag fick svaga streck redan vid äl+8 och sedan ökade det mer och mer med tiden. Såhär ser det ut när jag redigerar, vet inte hur kvalitén blir här på familjeliv men jag ser iallafall ännu ett svagt streck som nog kommer bli starkare :)

• ballerinakakaoreo
    Sandbergjosefine skrev 2019-07-27 20:57:28 följande:
    Tack för tips! Köpte 38 test därifrån haha! Blir det inget nu så har jag till nästa gång, och nästa, och nästa många säger att man inte ?ska behöva? redigera så att man ser strecket, då är det enligt dem negativt. De påstår att det är uppsamlingsstrecket man ser där, som finns oavsett liksom. Men jag vet inte vad jag ska tro. Det är ju inte starkare än det var för 2 dagar sedan.. men ska försöka vänta 4 dagar nu, då är det (förmodad) ÄL+13 och då bör jag ju se tycker jag. Med dottern plussade jag starkt ÄL + 14
    Haha kanon! Det är snabb leverans därifrån också så du borde ha testen redan på måndag. :) Nej såklart ska man inte behöva göra det, men i ett tidigt skede blir resultaten svaga och då kanske det är det som krävs för att kunna se - tills dess att resultaten blir starkare. Jag håller iallafall tummarna för dig, kom gärna med en uppdatering senare! I vintras följdes jag och en annan tjej åt här på familjeliv och hon fick nyligen sin lilla tös medan jag fortfarande går och väntar på att min son växa till sig och bli redo för att komma. Älskar verkligen sånt här, lyckan blir total när pluset kommer :) 
  • ballerinakakaoreo
    Sandbergjosefine skrev 2019-07-27 23:17:56 följande:

Tack för pepp! Ja de skickade dem inom 2 timmar efter att jag beställt ska verkligen försöka hålla mig från att testa fram till tisdag morgon nu (kanske inte går dock haha) Har bara försökt i 3 månader, men det känns som en eeeevighet! Grattis till sonen, har du barn sedan tidigare?

Ja försök, men går det inte att vänta så har du många tillgodo ;)

Tack så jättemycket!! Nej inga barn sedan tidigare utan detta är vår första. Det känns som om det nyss var jag som var test-ivrig haha, tiden går såå himla fort!
  • ballerinakakaoreo
    Sandbergjosefine skrev 2019-07-29 20:23:16 följande:

Så kul! Och så mysigt! Lycka till med bebis, när är BF?

Åh imorgon borde testen förhoppningsvis komma, de kom inte idag men vågar knappt testa, såå rädd för att det inte ska vara något starkare än sist och att det bara var spökstreck

Håller tummarna för att de kommer och att du får positivt! Spara morgonurinet i en behållare tills posten kommer och testa på det! Stickorna är väldigt smala och ser lite ut som billigt skit men jag fick svaga streck redan 8 dagar efter ägglossning så dom är väldigt känsliga och tillförlitliga.

Jag har bf den 6e oktober! Detta är första barnet med ett missfall i bagaget. Har haft en komplikationsfri graviditet tills v. 28 ungefär då jag började få mycket sammandragningar och blev sjukskriven pga risk för att föda för tidigt, ska in på läkarkontroll imorgon för att kontrollera livmodertappen så inte den blivit påverkad! :)
  • ballerinakakaoreo

Hur blev stickan då? Just stavarna hade jag lite svårt för, det slutade med att jag stack en kniv mellan plasten på staven och pillade ut själva pappersremsan i och tittade på den, tog kort på den i olika ljus och analyserade i mobilen.

• ballerinakakaoreo

Kikade in i tråden där folk analyserar test och såg dina andra bilder där. Där ser jag klart och tydligt 2 streck! Det ena svagt såklart men de syns ju fortfarande. Syftar bland annat på denna bilden, lägger en redigerad version under :) :

• ballerinakakaoreo

Även här ser man strecket. När det är så tidigt och svagt så torkar strecket lite bort när testet torkar och därför ska man helst läsa av och hinna fota innan 5-10 min har gått

• ballerinakakaoreo

Kvalitén suger ju men jag ser fortfarande antydan till strecket. Det ser ut exakt som mina tester gjorde i början. Men om du verkligen är gravid så borde dom ju öka snart! Testa imorgon igen och se vad de visar, du har ju massa test i lager nu. :)

• ballerinakakaoreo

Åh vad tråkigt.. :( En vän till mig hade svaga streck tills v. 12 ungefär. Hon hade problem med blödningar också men vid ultraljud hade hon en liten levande i magen. Jag skulle ha testat en sista gång och sedan väntat på mensen.. 

Svar på tråden Positivt?!?