Inlägg från: hjärtekrossad |Visa alla inlägg
  • hjärtekrossad

BF April 2020

DVQ skrev 2019-11-10 17:00:33 följande:

Ok. Jag hade tänkt lämna tråden efter mitt senaste inlägg men vill ändå svara på den här frågan.

Vaccin handlar inte bara om skydd för individer. Vaccin av en befolkning ger gruppimmunitet. Bebisar till exempel, som inte hunnit genomgå ett vaccinationsprogram är helt beroende av att inte andra sprider mässling- eller poliovirus.

På så sätt kan dina barn bli en risk för andra. Så länge nästan alla vaccineras är risken liten, men om allt fler börjar strunta i vaccin kan vi få se epidemiutbrott av sjukdomar som i princip varit utrotade i många decennier.

Så. Nu lovar jag att inte diskutera vaccin mer här.

De som fick mässling nu vid senaste utbrottet i Svergie var alla vaccinerade. Stämmer med de tabeller från cdc i usa. Jag kan skicka mail till dig så du kan läsa själv. Vaccin sprider många gånger det som vaccin ska skydda mot!
  • hjärtekrossad

Jag är i vecka 18 och känner verkligen ingeting! Inget fladder, sparkar eller puffande .Har rul 25/11!

Gud så jobbigt att vänta. Är så orolig att något är fel.

Gjorde ett privat ul v14 och allt såg bra ut. Har moderkakan i framvägg. Det här är så Annorlunda mot mina andra två gravidteter då kände jag sparkar tydligt från v16 men då var moderkakan i bakvägg.

Hur är det för er andra? Någon som varit med om liknande?

• hjärtekrossad
    efterfest skrev 2019-11-12 11:34:51 följande:

Samma här. Var på privat ul i v 14, allt såg bra ut, moderkakan i bakvägg, och enligt läkaren borde jag då kunna känna när som helst. Är nu i v 17 men känner ingenting ännu! Med min första kände jag inte förren v 21, så oroar mig inte, men längtar :)

Jag känner inte ens någonting när jag ligger stilla , inget som vänder sig i magen. Är det samma för dig Efterfest? Skönt att höra att man inte är ensam. Kände litegrann i v14 men sen försvann det. Så märkligt.
  • hjärtekrossad
    efterfest skrev 2019-11-12 11:46:18 följande:

Exakt samma! Kände lite sprattel, som en fisk, några gånger i v 14 rätt efter vi hade varit på ul. Men nu ingenting alls, inte ens när jag ligger ner och trycker på magen.

Kanske vi väntar flickor? :D

Mina två första var pojkar men nu känns det som en flicka. Vet du vad ni ska få? Vad känns det som?

Skönt att höra Efterfest, det stillar min oro.
  • hjärtekrossad
    gullig skrev 2019-11-16 23:18:37 följande:

Det var längesen jag skrev nu. Gick in i vecka 19 idag och jag känner inte heller några rörelser än. Tyckte jag gjorde det för ett par dagar sen men är inte säker.

Ska på rul på tisdag, så spännande!

Hur ska ni andra göra, ska ni ta reda på könet eller vänta?

Jag vill veta! Blir så mycket lättare med vad man ska handla för grejer och så. Min magkänsla säger mig jag väntar en flicka. Blir kul och se om det stämmer.

Hur är det för er andra vad säger er magkänsla?
  • hjärtekrossad
    banan123 skrev 2019-11-17 08:27:47 följande:

Min magkänsla har sagt flicka från dag 1. Visade sig oxå att jag väntar en flicka. (Gjorde privat NIPT test i vecka 12) med sonen var jag helt säker på pojke. Kul och lite läskigt när man kan ha så rätt haha

Ja rätt intressant och läskigt!
    efterfest skrev 2019-11-17 08:29:58 följande:

Oj helt missat detta! Vet inte vad vi ska få, men tror det är en pojke, ska på ultraljud nästa vecka så får se om det stämmer! Har en pojke sen innan också.

V 18 nu och känner fortfarande ingenting i magen!

Samma här, kanske känner något litet på kvällen men det kan lika gärna vara mina tarmar.

Blir roligt att se om vi har rätt om könet! Mamma magkänsla brukar inte ha fel.
  • hjärtekrossad
    banan123 skrev 2019-11-20 20:51:58 följande:

Någon mer som är dålig i magen? Jag vaknar var natt av att magen sätter igång, inte alls speciellt ont i magen som man kan få när magen sätter igång. Alltid löst. Väldigt löst. Jag vet att många gravid blir hårda i magen så man ska ju egentligen inte klaga..

Är de bara jag? :)

Nej jag också ! Lös hela tiden. Känns som jag provat allt.
  • hjärtekrossad

Imorgon har jag ultraljud, är i v20 nu. Börjar bli jobbigt med foglossning. Har jag ätit mat, så blir min mage megastor. Har inte handlat några bebisgrejer än.

Har problem med trötthet, sover dåligt och är så trött på dagarna.

• hjärtekrossad

Haha var på ultraljud igår och min mamma känsla var fel :). Vi väntar en buspojk till. Har varit så säker på en flicka.

Urk dras med sura uppstötningar ibland. Någon annan som lider av samma?

Blev flyttad bf till 2 april.

Någon som blivit sjukskriven för foglossning redan? Jag har verkligen svårt att gå när arbetsdagen är slut. Och jag vill gå ner på halvtid för att klara jobbet.

• hjärtekrossad
    gullig skrev 2019-11-26 19:48:26 följande:

Alla var helt säkra på att det var en flicka i magen men icke!! Blev ganska snopen faktiskt, har föreställt mig en dotter och nu blir det en son istället :)

Jag har oxå börjat få ganska jobbig foglossning. Tungt jobb gör inte saken lättare..

Så fort jag får moderskapsintyg så ska jag ansöka om havandeskapspenning. Ta bilder på allt tungt du gör på jobbet. Det har fungerat för mig de sista två gravidteterna.
  • hjärtekrossad
    Anonym (B) skrev 2019-11-26 15:59:08 följande:

Jag har också RUL imorgon på Karolinska i Huddinge. Usch, är verkligen så nervös, mår dåligt över detta. Har inte känt några fosterrörelser ännu och magen är liten, så tänker såklart mycket på det värsta... Men ska bli skönt att äntligen äntligen ÄNTLIGEN få veta <3

Håller tummarna att det går bra.
  • hjärtekrossad

Hej Trollsländanfrånnorr

Vad roligt att allt såg bra ut på ul! Jag är likadan , tänker handla allt second hand. Det är ju så himla kul att handla second hand och ofta hittar man riktigt bra grejer.

Var köper man tygblöjer? Är också inne på det. Så trött på slit och släng.

• hjärtekrossad

Jobbar halvtid nu 4 timmar per dag. Herregud villken skillnad. Jag mår så mycket bättre. Innan kunde jag knappt ta mig till tåget pga av hård arbetsbelastning på jobbetbsom gjorde min foglossning outhärdlig. Nu har min smärta minskat betydligt. Så för mig har det hjälpt att jobba mindre och ta det lugnare.

Annars mår jag jättebra, magen har blivit stor. Inga sparkar än men lite buffande varje dag känner jag. Sen att min lilla bus i magen har fått rutin att buffa varje dag samma tid är kul. Då på kvällen kan jag trycka lite på magen och får ett buffande till svar.

Hur går det för er andra? Jag fick bf bakåtflyttat till bf 2 april. Och ul visade en pojk. Vad fick ni andra ?

Svar på tråden BF April 2020