• gullig

BF April 2020

Frostälva skrev 2019-08-31 09:01:09 följande:

Samma här. Det är pga livmodern växer, det jobbiga är ju att det (i alla fall för mig) känns ganska mkt som mensvärk, så känns ju som att mensen är på g hela tiden. Lite frustrerande.

Ja precis! Trodde ju hela tiden att mensen var på väg så åt orudis varje dag som jag alltid gör innan mensen ska komma. Tills jag tog gravtestet. Har bara några enstaka dagar tagit alvedon nu.
  • gullig
    MW90 skrev 2019-09-04 12:10:14 följande:

Jag lämnar oxå tråden nu. Vart inne på ett VUL till o där konstaterades utomkveds. Ska in på fredag igen o antingen ta en tablett eller operation. :(

Lycka till ni andra.

Massa kramar till dig!!!
  • gullig

Hur mår ni alla?

Jag gick in i vecka 13 idag. Har sedan ett dygn tillbaka haft en ilande vass smärta in i bröstet, som om man skulle köra in en vass pinne genom bröstvårtan och rakt in i bröstet. Bara i höger bröst. Hoppar nästan till varje gång det händer.

Någon annan som känt så?

• gullig
    Anonym (Helena) skrev 2019-10-04 04:24:49 följande:

Jag är i vecka 11 nu och mår rätt okej så länge jag äter! Men börjar bli riktigt less på att ständigt trycka in mat i munnen, haha.. Är även otroligt yr och kan inte ställa mig upp snabbt eller vrida huvudet snabbt, för då svartnar det nästan för ögonen! Känner inte igen mig i dina symptom gällande brösten, men de är otroligt tunga! På kvällarna är magen även otroligt svullen och det känns som om jag är mer svullen på vänster sida än höger.. När jag ligger i sängen på vänster sida så känns det bra, men vänder jag på höger sida är det som om magen dras nedåt och det känns jätteskumt! Måste liksom lägga en kudde under magen då.

Jag är också otroligt yr till och från! Ibland snurrar det till helt plötsligt och får då ta tag i något för att inte ramla.

Illamåendet har blivit så mycket bättre för mig senaste två veckorna, otroligt skönt!

Jag känner inget obehag när jag ligger ner, iaf inte på höger sida som jag alltid ligger på.
  • gullig

Det var längesen jag skrev nu. Gick in i vecka 19 idag och jag känner inte heller några rörelser än. Tyckte jag gjorde det för ett par dagar sen men är inte säker.

Ska på rul på tisdag, så spännande!

Hur ska ni andra göra, ska ni ta reda på könet eller vänta?

• gullig

Det var längesen jag skrev nu. Gick in i vecka 19 idag och jag känner inte heller några rörelser än. Tyckte jag gjorde det för ett par dagar sen men är inte säker.

Ska på rul på tisdag, så spännande!

Hur ska ni andra göra, ska ni ta reda på könet eller vänta?

• gullig
    hjärtekrossad skrev 2019-11-17 01:51:14 följande:

Jag vill veta! Blir så mycket lättare med vad man ska handla för grejer och så. Min magkänsla säger mig jag väntar en flicka. Blir kul och se om det stämmer.

Hur är det för er andra vad säger er magkänsla?

Senaste veckorna säger magkänslan att det är en flicka och alla tester pekar på det också. Ska på rul om en timme, är så nervös nu!!

Ha en bra dag alla!
  • gullig

Hej alla!

Hur mår ni? Är det nån mer som har fått en STOOOR mage? Min är gigantisk!!! Ser nästan ut som jag är höggravid!! Vecka 20 imorgon. Hur ska detta sluta undrar jag?!?

Börjar bli tufft på jobbet redan. Jobbar som undersköterska på ett gruppboende.

Hoppas ni alla haft en bra vecka!

• gullig

Alla var helt säkra på att det var en flicka i magen men icke!! Blev ganska snopen faktiskt, har föreställt mig en dotter och nu blir det en son istället :)

Jag har oxå börjat få ganska jobbig foglossning. Tungt jobb gör inte saken lättare..

• gullig
    hjärtekrossad skrev 2019-11-26 20:25:50 följande:

Så fort jag får moderskapsintyg så ska jag ansöka om havandeskapspenning. Ta bilder på allt tungt du gör på jobbet. Det har fungerat för mig de sista två gravidteterna.

Jag får gå på graviditetspenning 60 dagar innan bf. Någon dokumentation behövs inte utan chefen skriver mina arbetsuppgifter till försäkringskassan, har aldrig varit något problem med någon annan innan mig. Men är orolig att jag inte kommer fixa det tills dess.. Dessutom blir det riktigt tajt med ekonomin. Jag ska försöka kämpa på, i början sa jag att jag skulle jobba till kanske några veckor innan bf men det inser jag nu att det inte kommer gå.

Önskar så att jag hade ett lättare jobb rent fysiskt.
  • gullig
    saijda skrev 2019-12-16 13:17:30 följande:

Hej, länge sen jag var här inne. Har varit fullt upp med att försöka arbeta, inkompetent läkare, sjukskrivningar, försäkringskassan osv.

Hur mår ni alla? Jag mår bra förutom extrem foglossning och problem med ischias. Jag är i vecka 24(23+6) går in i ny vecka imorgon. BF-datum blev ändrat från 5e april till 14e april. Och det är en liten flicka fick vi veta på rul.

Vi har handlat det mesta till henne, allt är färdigt i apoteks-hygienkategorin, några bodys och leggings i storlek 56, några strumpor i både 10/12 och 13/15. Vagnen och babyskyddet kom för några dagar sedan, blev en Brio Smile III. Igår köpte vi spjälsäng, madrass, täcke och kudde för ett pangpris på bigbaby i Göteborg. Förutom det blev det också en bärsele från Ergobaby (Omni 360). Vad har ni handlat och vad har ni kvar?

Oj det var inte dåligt! Jag har typ bara köpt lite kläder och en bjöjhink. Vagn och babyskydd har jag fått fast har det inte hemma än. Ska väl börja handla lite mer nu framöver och fixa iordning rummet. Känner just nu hur han "burrar" i magen :)
  • gullig
    saijda skrev 2019-12-25 20:13:48 följande:

Hehe hade en sån bra rabattkod så passade på :$ vagn och babyskydd regnskydd osv fick vi av min mormor. Spjälsäng, madrass, täcke, kudde och bärselen fick vi av min svärmor :)

Blöjhink, filtar, fårskinn, åkpåse har vi också köpt på rea.

Det låter bra! Vi har också påbörjat hennes rum men nu blir det förmodligen en flytt i februari/mars så får typ börja packa ner saker istället ^^

Det är så mysigt att känna dem. Så häftigt asså <3 vilken vecka är du i och när är du beräknad?

Nu har jag köpt lite mer saker till bebisen. Jag är i vecka 25 nu, bf 17 april. Du då?

Nu börjar tiden gå fort! Hoppas att den fortsätter att göra det. Men fyyy vilken halsbränna jag har fått sista veckan, kan knappt sova i liggande ställning!
  • gullig

Hur mår ni alla? Det var väldigt länge sen nån skrev här. Nån mer som är trött på att vara gravid? Själv tycker jag att det är riktigt tungt nu och längtar efter att kunna ta på strumpor som en normal människa :)

Har oxå sån foglossning, ont i ryggen och sover som en kratta!

Var på TUL idag och bebis väger ca 3 kg nu, idag är det två veckor kvar tills han kommer! Så häftigt men ändå overkligt.

Ha en fin dag alla!

• gullig

Den 6 april kom min lilla bebis. Han vägde 3440 och var 49 cm lång. Vi blev kvar på sjukhuset i 15 dagar då han inte mådde bra men fick äntligen komma hem i tisdags.

Stort lycka till er alla som inte fått än!

Svar på tråden BF April 2020