Inlägg från: Anonym (Helena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Helena)

BF April 2020

Anonym (S.J) skrev 2019-09-22 20:03:40 följande:

Testade citronvatten idag, de har fungerat! Ätit första riktiga måltiden och fått behålla de för första gången på 2 veckor! Hoppas verkligen att de fortsätter så även senare! Ett tips som är värt att testa!! Försöker tänka att de är värt de, men när de är som värst är de jäkla svårt att hålla fokuset positivt. :(

Exakt! Jag testade också citronvatten för några dagar sen och halleluja, haha!
  • Anonym (Helena)
    EmmasaraL skrev 2019-09-25 09:15:26 följande:

Hej! Plussade för snart 3 veckor sedan. Går in i 9+0 på fredag. BF runt 30 april. Tredje barnet (5 graviditeten). Var gravid förra hösten men tvingades avbryta i v 17 pga gravt hjärtfel. Är inte orolig att det ska bli så igen dock. Har förlikat mig med tanken att jag inte kan påverka missfall eller eventuella missbildningar mm. Det får man ta då. Och hoppas under tiden att det kommer gå vägen. Men visst. Jag har två friska barn så ev förluster är på ett förståeligt vis enklare att uthärda

Avskyr de 14 första veckorna. Deprimerad och helt tappat livslusten.. kommer som ett brev på posten så snart man plussat.

Är väldigt nyfiken på det där citronvattnet som några av er pratar om - recept? :)

Ja, de här första veckorna är en pina.. Jag har förutom illamående dragit på mig ett ryggskott och kan inte jobba just nu.. Igår bröt jag ihop fullständigt och förstår inte hur man ska orka! Men man måste ju..

Jag vet inte hur andra gör med citronvatten, men jag häller helt enkelt upp en stor kanna med iskallt vatten och pressar ner en halv citron! Enkelt men för mig funkar det! :)
  • Anonym (Helena)

Haaaha.. Jag är i v.10 nu och vägde mig nyss.. Jag har alltså gått upp 5 kg redan och rekommenderad uppgång under första trimestern är 2 kg?! Men jag måste ju ständigt äta för att inte må illa.. Och då äter jag liksom frukt, Saltiner och digestivekex. Iofs har jag hypotyreos och äter Levaxin.. Mitt tsh har ökat, så det påverkar väl också viktuppgången men.

Hur är det för er?! Snälla, säg att någon annan också har ökat i vikt, haha!

• Anonym (Helena)
    idetenklabordetvackra skrev 2019-09-27 18:46:12 följande:

har gått upp några kg i v12 nu.. tkr de redan de är tungt och jobbigt denna gång ( 175 &väger över 100 nu..) förra gravidteten låg ja på 97 men tränade mycket, gick upp ca 10-13 kg den gången.. känns som de kommer rasa iväg nu för ja e konstant hungrig och mår som en påse skit rent ut sagt om jag inte äter.. mestadels mat dock men äter man så ofta blir de en del än i vanliga fall ???? bm har inget sagt denna gång ,verkar ha en annan inställning när min tidigare som gav mig ångest varenda besök.. hoppas de planar ut så ja inte är hungrig hela tiden..men vem vet ???? foglossning ha e oxå börjar redan , så mina promenader är långsamma och inte fullt så långa (brukade gå 5 km promenad varje dag iaf ..)

förlåt för mitt klagoinlägg,känns inget vidare ikväll ????

Ja, jag måste också äta väldigt ofta. Blir typ varannan timme, annars känns det som om jag ska kräkas.. :/ Usch vad jobbigt med en sån hemsk BM! Hoppas den du har nu är mer förstående och schysst! Hoppas också att min hunger planar ut snart! Borde väl lugna sig när illamåendet lägger sig hoppas jag.. Klart du får klaga! Jag klagar för min stackars sambo varje dag, så det är skönt att få klaga lite här med, hehe! :) Hoppas det känns bättre för dig snart!
  • Anonym (Helena)
    Anonym (B) skrev 2019-09-27 13:29:49 följande:

Har samma problem - fast tvärt om. Gått ner tre kilo. Har också hypotyreos och äter Levaxin. Jag mår också illa och har småätit godis (tyvärr) men går ändå ner. Har inte så mycket att ta av heller så det känns jättejobbigt! Och när jag läser din historia så känner jag typ LYLLO HENNE. Haha! Om du inte redan är överviktig sedan innan så tror jag verkligen inte att fem kilo spelar någon roll så länge du mår bra.

Haha, inte lyllo mig! Måste köpa nya kläder imorgon, haha.. Nya byxor och framför allt nya bhar och sportbhar! Nä, jag är normalviktig, började på 73kg till mina 180cm, men nu väger jag 78.. Snart ikapp min sambo, vilket han tycker är jääättekul, haha..
  • Anonym (Helena)
    Fruffe skrev 2019-09-27 20:54:12 följande:

Önskar alla lycka till. Jag hoppar ur gruppen nu. Fick konstaterat MA igår på första ultraljudet... ska få hjälp att få ut fostret nästa vecka.

Hoppas det går bra för er!!!

Usch så trist :/ Kram till dig och fortsätt kämpa!
  • Anonym (Helena)
    Anonym (Längtar) skrev 2019-09-29 02:49:46 följande:

Hoppar ur tråden. Åkte in akut pga magsmärtor och dem hittade inget hjärta. Förmodligen håller kroppen på att stötta ifrån sig fostret som legat dött i magen i ca 5 veckor ????

Nej, nej, nej.. Vad ont det gör att läsa.. :( Stor kram!
  • Anonym (Helena)
    banan123 skrev 2019-10-02 14:59:05 följande:

Någon som har cravings? Hela mitt liv kretsar runt fanta. Iskall fanta. Tänker på Fanta 24/7, drömmer om fanta, tänker på hur den luktar osv..Har inte kunnat drick pga bubblorna förvärrar Kräkningarna. Men tog mig ett litet sipp idag. OMG säger jag bara haha

Haha, jag tänkte på detta idag! Jag har faktiskt ingen som helst craving! Kan inte tänka ut nån mat jag är sugen på alls! Finns mat jag äcklas av och mat som jag föredrar vecka från vecka. Vill också ha nåt att suckta efter, haha!
  • Anonym (Helena)
    gullig skrev 2019-10-03 10:26:44 följande:

Hur mår ni alla?

Jag gick in i vecka 13 idag. Har sedan ett dygn tillbaka haft en ilande vass smärta in i bröstet, som om man skulle köra in en vass pinne genom bröstvårtan och rakt in i bröstet. Bara i höger bröst. Hoppar nästan till varje gång det händer.

Någon annan som känt så?

Jag är i vecka 11 nu och mår rätt okej så länge jag äter! Men börjar bli riktigt less på att ständigt trycka in mat i munnen, haha.. Är även otroligt yr och kan inte ställa mig upp snabbt eller vrida huvudet snabbt, för då svartnar det nästan för ögonen! Känner inte igen mig i dina symptom gällande brösten, men de är otroligt tunga! På kvällarna är magen även otroligt svullen och det känns som om jag är mer svullen på vänster sida än höger.. När jag ligger i sängen på vänster sida så känns det bra, men vänder jag på höger sida är det som om magen dras nedåt och det känns jätteskumt! Måste liksom lägga en kudde under magen då.
  • Anonym (Helena)
    Anonym (A) skrev 2019-10-04 09:53:20 följande:

Såg en perfekt liten på VUL i onsdags, allt såg jättebra ut. Får hoppas liten väljer att stanna bara. Iofs sa gynekologen att ser allt bra ut nu så är risken mindre att det skulle bli ett sent missfall men oron kommer man nog aldrig helt undan. Men fanken vad nedsatt ens immunförsvar har blivit, man får ju varenda jäkla förskolebacill som dottern drar hem... Hade planer för denna helgen men de fick jag såklart ställa in.

Förutom överkänsliga nerver så är gravidsymtomen hanterbara så länge jag inte borsta tänderna för snabbt efter jag har ätit frukost för då är risken att det kommer upp igen, men annars är det bara att äta regelbundet och lite åt gången så kan jag hålla illamåendet lugnt. Dock är jag inte riktigt förtjust i att äta så det är ju lite av ett problem men vad gör man inte för liten i magen.

Ser så fram emot förlossningen, men det kommer väl kännas som om det går plågsamt långsamt fram tills april nu...

Åh, vad roligt att höra att allt ser bra ut! Haha, ja.. Tandborsten är min värsta fiende just nu. Har aldrig någonsin fått kväljningar av att borsta tänderna, men nu kan jag knappt stoppa in den i munnen innan jag kväljs! Usch!
  • Anonym (Helena)
    gullig skrev 2019-10-04 20:03:26 följande:

Jag är också otroligt yr till och från! Ibland snurrar det till helt plötsligt och får då ta tag i något för att inte ramla.

Illamåendet har blivit så mycket bättre för mig senaste två veckorna, otroligt skönt!

Jag känner inget obehag när jag ligger ner, iaf inte på höger sida som jag alltid ligger på.

Ja, det är riktigt läskigt att vara så yr! Åh vad skönt med illamåendet! :)

Hm, ja.. Jag börjar fundera på om mina obehag beror på förstoppning, hah.. Uh!
  • Anonym (Helena)

Vecka 12 imorgon och igår var första gången jag fick höra att jag redan fått putmage av en utomstående! Börjar bli verkligt nu! :) Längtar så till ultraljudet!

• Anonym (Helena)
    DVQ skrev 2019-10-15 10:58:01 följande:

Det kanske redan avhandlats i tråden, men hur öppna är ni kring er graviditet? Jag är i vecka 14+1 och hittills har vi inte berättat för någon.

Nu börjar vi fundera så smått på att berätta för den närmaste familjen och det är nog bara en tidsfråga innan min mage kommer vara så stor att det känns fånigt att låtsas som ingenting på jobbet. Samtidigt känns det lite nervöst, särskilt som vi har drygt fyra veckor kvar till RUL och vi vet ju inte exakt hur det står till med barnet innan dess. Nu har vi visserligen gjort ett tidigt ultraljud och konstaterat att hjärtat slår men ändå...

Det skulle vara roligt att höra hur ni andra tänkt.

Jag är i vecka 12 och har berättat för alla mina familjemedlemmar, men inte för någon vän. Kände mig tvungen att berätta för jobbet också då en annan kollega är gravid och har BF i januari. Ville inte krångla till det ännu mer för dem då de redan har det besvärligt på jobbet..

Min sambo däremot verkar vilja berätta för hela världen, haha! Han har berättat för hela sin familj och även för alla sina vänner. :)
  • Anonym (Helena)

Är det fler än jag som flåsar som om man sprungit ett maratonlopp? Tillochmed min sambo reagerar på att jag andas otroligt tungt och när vi tittar på tv så frågar han om jag somnat eftersom jag låter precis som om jag sover tungt! Får dra otroligt många djupa andetag varje dag, sucka högljutt för att få luft och är bara allmänt andfådd heeela tiden.. Vet ju att man andas mer pga att blodvolymen ökar, men det är bara en sååå stor skillnad, haha!

Svar på tråden BF April 2020