Inlägg från: Anonym (S.J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S.J)

BF April 2020

Hej! Har bf 20 April 2020, är i 9+5 nu. Illamåendet är värst, blir inte bättre med varken armband eller receptfria tabletter mot illamående. Blir galen ???? funderar på om de verkligen är värt allt och om jag verkligen kommer klara av detta när jag mår så himla dåligt ????

• Anonym (S.J)

[quote=79917593][quote-nick]Anonym (Julia) skrev 2019-09-22 12:27:36 följande:[/quote-nick]Förhoppningsvis blir det bättre för dig om 2 veckor och det finns ju receptbelagda läkemedel mot illamående. Det är bara att ringa till din BM men det går även att fixa via appar som kry osv :) Du kommer klara det och i slutändan kommer det vara värt allt och lite till <3[/

Idag testade jag citronvatten. Har fungerat hela dagen. Hoppas att de håller i sig och att det fortsätter i samma riktning!

• Anonym (S.J)
    Anonym (Helena) skrev 2019-09-22 19:21:07 följande:

Åh, känner verkligen igen de där känslorna! När jag mår som sämst ligger jag verkligen och tänker: Är det här värt det? Ska man må såhär? Hur fan orkar man?!

Men antar att allt det där är glömt om 7 månader.. :)

Testade citronvatten idag, de har fungerat! Ätit första riktiga måltiden och fått behålla de för första gången på 2 veckor! Hoppas verkligen att de fortsätter så även senare! Ett tips som är värt att testa!! Försöker tänka att de är värt de, men när de är som värst är de jäkla svårt att hålla fokuset positivt. :(
  • Anonym (S.J)
    banan123 skrev 2019-10-02 14:59:05 följande:

Någon som har cravings? Hela mitt liv kretsar runt fanta. Iskall fanta. Tänker på Fanta 24/7, drömmer om fanta, tänker på hur den luktar osv..Har inte kunnat drick pga bubblorna förvärrar Kräkningarna. Men tog mig ett litet sipp idag. OMG säger jag bara haha

Jag har börjat gilla Cola, innan hatade jag Cola. Förut innan gradiviteten älskade jag Trocadero, nu kan jag knappt se flaskan utan att det vänder sig i magen på mig Oskyldig
  • Anonym (S.J)
    gullig skrev 2019-10-03 10:26:44 följande:

Hur mår ni alla?

Jag gick in i vecka 13 idag. Har sedan ett dygn tillbaka haft en ilande vass smärta in i bröstet, som om man skulle köra in en vass pinne genom bröstvårtan och rakt in i bröstet. Bara i höger bröst. Hoppar nästan till varje gång det händer.

Någon annan som känt så?

Jag är i V.13 (12+2) och jag mår oförskämt bra. Illamåendet har helt försvunnit (bortsätt från då jag inte ätit på många timmar), dock är jag fortfarande otroligt trött. Men det försvinner -förhoppningsvis- snart. Har inte känt de du beskriver. däremot har jag börjat att få en svidande känsla i bröstvårtorna vid kyla (alltså när det blir kallt och jag fryser), som försvinner så fort bröstvårtorna blivit varma igen. Gör fruktansvärt ont. Skrikandes 
  • Anonym (S.J)

Jag var beräknande den 20 April, men på senaste ultraljudet såg dom att jag var längre gången. Så har bf den 4 April!

Dock var mitt sockervärde alldeles för högt så imorgon ska jag dit på glukosbelastning. Normalt ska man ligga på 5.0 och jag låg på 8.2, så bm är orolig över att jag kan ha drabbats av gradivitetsdiabetes. Men det är bara att kämpa, kämpa!

Att vara gravid är en av de jobbigaste sakerna jag någonsin varit med om. Känner inte alls den där lyckan som alla andra verkar känna. De är inte skönt att vara gravid, inte kul heller för den delen. Vill bara att den ska komma ut omedelbart så jag slipper vara gravid

• Anonym (S.J)
    EmmasaraL skrev 2019-10-15 20:13:35 följande:

Det är många som inte upplever att graviditeten är sådär skimrande mysig. Och det är helt okej och normalt att känna så, hoppas inte någon säger något annat till dig, man ska vara glad osv. Det är man ju, men det kan vara tufft ändå.

Hoppas att det gick bra på glukosbelastningen!

Glukosbelastning vart misslyckad. Spydde upp allt efter 3 minuter och dom kunde inte slutföra testet eftersom jag inte fick behålla det.. har gått in i V.16 nu och är fortfarande illamående i perioder, idag har jag spytt 2 gånger igen. Fick inte behålla nån mat alls, men på slutet av kvällen gick de bättre. Fick i mig lite mat samt fil med sylt. Dock kom illamåendet tillbaka när jag la mig och skulle sova. Ha talat med en dietist eftersom jag gått ner 4 kg, och hon pratade om en selektiv ätstörning som jag nu må försöka besegra. Känns som att jag helt enkelt inte är skapt till att vara gravid.. :/ har testat allt som innan fungerat mot illamåendet men ingenting ha hjälpt.. blir tokig..
  • Anonym (S.J)
    banan123 skrev 2019-10-14 19:34:00 följande:

Känner inte heller någon glädje över att vara gravid. Haft 10 dagars uppehåll med att kräka men igår och idag var de dags igen.. skönt för dig att du blev fram skjuten då kan du räkna av lite dagar snabbare haha

Jag gjorde nipt test förra veckan och väntar på resultat. När jag få se att allt stämmer och könet hihi tror jag psyket kommer må lite bättre. Jag hoppas de iaf. Haha är bara i vecka 12 :( Lång bit kvar...

Jag har nu gått in i V.16 (15+3) och mår fruktansvärt illa fortfarande ibland. Och på dom värsta dagarna funkar ingenting mot illamåendet utan de är bara att spy och se glad ut. Har gått ner 4kg, vilket inte alls är bra då man egentligen ska gå upp. Har tabletter mot illamående som inte biter, testat seaband som inte heller fungerar. Citronvatten vill inte heller funka längre. Jag blir fullkomligt galen. Får reda på kön den 8 November, och jag hoppas att illamåendet har avtagit för gott tills dess. Att må illa hela tiden och bara kunna ligga i sängen hela dagen är otroligt ansträngande och tar på psyket något otroligt mycket. Hoppas att du har mer tur än vad jag haft och att det illamående försvinner snabbare!
  • Anonym (S.J)
    EmmasaraL skrev 2019-10-22 21:07:37 följande:

Fy så trist! Jag är helt säker på att jag inte fixar glukosbelastningen, så ska be om att få göra det på ett annat sätt.. Men menar dietisten att du har fått selektiv ätstörning Nu? Pga graviditeten? Hoppas det upphör snart, allt kräkande. Kan bara föreställa mig hur påfrestande det måste vara.

Nej, den selaktiva ätstörningen har jag haft hela tiden bara att jag själv inte har märkt det. Har haft både bulimi och anorexi när jag va yngre, när hon berättade hur den selektiva ätstörningen kunde forma sig så förstod jag ganska snabbt att de är något jag haft i många år. Visste bara inte att de var en ätstörning. Alltid vetat att jag ätit mindre än vad jag borde trots att jag åt när jag blev hungrig osv, så när hon gav mig ?diagnosen? så föll bitarna på plats! Är i V.19 nu och har fortfarande dåliga dagar när jag mår illa och spyr ibland - men dom blir färre och färre som tur är.
  • Anonym (S.J)
    banan123 skrev 2019-10-23 07:38:56 följande:

Mitt har börjat försvinna. Kräker oftast (peppar peppar) bara 1 gång på morgonen. Är de postafen du äter? Jag vet att läkarna kan skriva ut andra tabletter om din inte funkar. Jag är några kilo tyngre än vad som är "normalt" men jag gick ner 10-13 kg. Har sakta med säkert börjat gå upp lite igen. De är skit tråkigt att bara spy hela dagarna :(

Åt prostfen först men de bet inte så fick utskrivet rätt tidigt - som inte heller gav nå jätte bra resultat. Är i V.19 nu och illamåendet blir färre och färre i antal (peppar peppar) så hoppas att de är påväg bort nu för gott. Har gått upp 1 kg nu så har 3 kg kvar att gå upp på en vecka då hon helst såg att jag skulle gått upp till 50 som jag vägde vid första inskrivningen. Har aldrig vägt mer än 50 innan men hoppas för bebis säkerhet att min kropp tillåter den att lägga på några extra kilon. Men vi får väl se vad framtiden ger! Hoppas iallafall för din skull att du fortsätter ha din tur så de inte blir något bakslag!
Svar på tråden BF April 2020