Inlägg från: belletristik |Visa alla inlägg
  • belletristik

BF April 2020

Mwe skrev 2019-08-22 22:00:46 följande:

Japp mitt första ! Bokade tidigt ul idag , går det att se ngt i v 6-7?

hej!
    ja, det går att se ett embryo. läkaren kan se ett hjärta också, men för otränat öga är det svårt. man ser embryot, och gulesäcken, som sen försvinner ett par veckor senare... 
    spännande för dig, hoppas det blir ett fint UL!
  • belletristik

hoppar in här med. var först i mars-tråden, men beräknat datum är ca 3 april vet jag nu. så stannar i den här gruppen istället :) 

det är andra barnet, oplanerad graviditet som uppstod trots p-piller. stor överraskning förstås. det första barnet blir 2 i december... 
    mår också lite illa hela tiden, väldigt trött. uppsvullen. 

nu kommer tiden gå långsamt ett tag... O_O

• belletristik
    Gameofthrones123 skrev 2019-08-26 18:12:12 följande:

Någon mer som blöder? Är inne på 8e dagen idag. Inga mängder så trosskydd räcker men den här ovissheten om fostret lever eller inte ät påfrestande. Pratade med mvc idag som hänvisade mig till gyn men självklart så var telefonkön full för dagen. Ringer imorn och hoppas verkligen jag kan få ett vul..

jag har haft blödningar i två, tre omgångar.

gjorde ett vul igår och allt är bra med lillen.

om det är väldigt moderata blödningar, ingen fara. är mycket vanligt!!
  • belletristik

för mig är det chips som gäller för att mildra illamåendet... så torrt och salt som möjligt

• belletristik

ja hormonchocken kroppen går igenom under och efter graviditet är galen!

jag gick också ner otroligt mkt i vikt efter förra förlossningen - första veckan 10 kilo och sen fortsatte det pga utdragen sömnbrist...

den här gången verkar jag gå upp i vikt snabbare.. har fått gravidmage, rumpa, bröst, lovehandles :) eftersom jag inte lyckats gå upp till ursprungsvikten från innan första graviditeten nu emellan så är jag bara glad att äntligen lägga på mig lite igen.. även om det nu mest skulle vara vätska..

• belletristik
    Finlandssvensk skrev 2019-10-20 17:14:45 följande:

Hej allihopa!

Här är en till med bf i april! :) Borde bli där runt den 15.4!

Fortfarande förvånad då det gick så snabbt den här gången, med storebror tog det 1,5 år.

Här i Finland där jag bor så går vi på UL i v. 9-11 så jag har sett bebis därinne. Imorgon ska jag till MVC och lyssna på hjärtljuden första gången, sen tänkte vi nog börja berätta för fler än närmaste familjen!

Svullen som att jag skulle vara i vecka 30 haha!

Och foglossning redan! Är det någon av er som också fått foglossning redan nu?

har också foglossning redan nu!

upplevde inga foglossningsbesvär förra graviditeten, men nu gör det ont.

vad hjälper mot foglossning, har du koll? vad säger de i finland ? ;)
Svar på tråden BF April 2020