BF April 2020
Köpte en doppler idag, är i v 11+6 och hörde hjärtljuden ganska snabbt. Nu kan man pusta ut och se fram emot kub om en vecka.
Köpte en doppler idag, är i v 11+6 och hörde hjärtljuden ganska snabbt. Nu kan man pusta ut och se fram emot kub om en vecka.
Det kanske redan avhandlats i tråden, men hur öppna är ni kring er graviditet? Jag är i vecka 14+1 och hittills har vi inte berättat för någon.
Nu börjar vi fundera så smått på att berätta för den närmaste familjen och det är nog bara en tidsfråga innan min mage kommer vara så stor att det känns fånigt att låtsas som ingenting på jobbet. Samtidigt känns det lite nervöst, särskilt som vi har drygt fyra veckor kvar till RUL och vi vet ju inte exakt hur det står till med barnet innan dess. Nu har vi visserligen gjort ett tidigt ultraljud och konstaterat att hjärtat slår men ändå...
Det skulle vara roligt att höra hur ni andra tänkt.
Jag har känt små ryckningar och igår blev delar av nedre magen spänd ett par sekunder och sen slappnade av, kan det varit sammandragningar? Med storebror kände jag första fladdret i de här veckorna också, går in i v.19 imorgon :)