Inlägg från: Ville2017 |Visa alla inlägg
  • Ville2017

BF April 2020

Hannabananas skrev 2019-10-07 20:09:50 följande:

Köpte en doppler idag, är i v 11+6 och hörde hjärtljuden ganska snabbt. Nu kan man pusta ut och se fram emot kub om en vecka.

Oh funkar de så tidigt? är i v 12+1 och är så nojig hela tiden. Har kub nästa vecka men vore så skönt att kunna höra hjärtljud hemma också! Vilket märke har du? :) 
  • Ville2017
    DVQ skrev 2019-10-15 10:58:01 följande:

Det kanske redan avhandlats i tråden, men hur öppna är ni kring er graviditet? Jag är i vecka 14+1 och hittills har vi inte berättat för någon.

Nu börjar vi fundera så smått på att berätta för den närmaste familjen och det är nog bara en tidsfråga innan min mage kommer vara så stor att det känns fånigt att låtsas som ingenting på jobbet. Samtidigt känns det lite nervöst, särskilt som vi har drygt fyra veckor kvar till RUL och vi vet ju inte exakt hur det står till med barnet innan dess. Nu har vi visserligen gjort ett tidigt ultraljud och konstaterat att hjärtat slår men ändå...

Det skulle vara roligt att höra hur ni andra tänkt.

Vi berättade för min familj tidigt, V.7-8, mycket för att vi umgås tätt och jag mådde så dåligt med kräkningar och dåligt aptit så de hade nog fattat ändå.. Även ett nära kompispar fick reda på det tidigt. Nu har vi idag efter ultraljudet i v 13 berättat för sambons familj och våra nära vänner, tror också att det kommer ?komma ut? nu och det börjar synas ganska mycket så nu tänker vi inte hålla det hemligt längre :) med första barnet berättade vi inte för någon innan första ultraljudet i v14.
  • Ville2017

Jag har känt små ryckningar och igår blev delar av nedre magen spänd ett par sekunder och sen slappnade av, kan det varit sammandragningar? Med storebror kände jag första fladdret i de här veckorna också, går in i v.19 imorgon :)

Svar på tråden BF April 2020