BF April 2020
Hej tjejer, får man vara med här?!
Plussade för ca en vecka sedan o väntar därmed barn nr tre.
Har två barn sedan innan med en annan pappa o detta blir det första med den nya :)
Hej tjejer, får man vara med här?!
Plussade för ca en vecka sedan o väntar därmed barn nr tre.
Har två barn sedan innan med en annan pappa o detta blir det första med den nya :)
Så roligt att många nya kommit in här. Grattis till plussen :)
Själv har man inte varit så aktiv här inne då det hänt en del.
Åkte in till gynakuten i måndags för att jag hade så jävla ont på vänster sida (precis över äggledaren typ)
Hade likadan smärta förra torsdagen o ville därför kolla läget lite. Fick göra VUL. Självklart så såg man ju ingenting där o då. Fick även lämna blodprov för att mäta hcg-nivån. Fick sen komma in på onsdagen för ett nytt blodprov o VUL. Hcg:n hade ökat precis som den skulle men tycker själv att jag ligger lite lågt. I måndags var den på 225o nu i onsdags var den på 500. Ska tilläggas att det inte riktigt gått 48 timmar sen i måndags. Så därav att läkaren tyckte det var en bra stegring ändå.
På VUL:et kunde hon bara se förtjockade slemhinnor vilket var bra o att hon förklara för mig att det går nästan aldrig att se något om hcg inte kommit upp till 1000. Åkte till en vårdcentral nu imorse o lämnade ett nytt blodprov.
Hopppas det ökat som det ska så slipper jag ett samtal ifrån gynakuten. Ringer dom inte så är det ett nytt VUL på onsdag nästa vecka.
Förlåt för långt inlägg men ville bara skriva av mig lite i all denna oron. Man är i ett så kallat limbo här nu :(
Jag skapade precis en FBgrupp :) Den är helt hemlig så ingen av era vänner kommer se att ni har gått med i den. Den går inte att hitta om man söker utan att vara medlem heller så skriv gärna här så lägger jag till er!
Hej alla!
Vad roligt med så många i denna grupp
Har bf 25/4.. Har två tidigare missfall i bagaget (ett för flera år sedan och ett i våras..) och har försökt bli gravid i flera år. Detta besked denna gång kom precis när vi hade fått tid för ivf faktiskt!
Däremot så känns det riktigt fel i kroppen just nu.. Hade värmedyna typ hela dagen igår pga riktig mensvärk (har ordentlig värk när jag har mens), och nu idag kom det jag har fruktat för, blod.. Dock väldigt väldigt lite.
Har tid för VUL om två veckor men tror faktiskt inte jag ?klarar? mig tills dess. Verkar man helt galen om man ringer 1177 nu under kvällen? Hade verkligen önskat att åka in ikväll och se vad som händer i magen med tanke på tidigare utfall och med tanke på min enorma mensvärk i flera dagar nu..
Någon annan med dessa erfarenheter som det gått bra för? Eller inte bra för? <3
Jag lämnar oxå tråden nu. Vart inne på ett VUL till o där konstaterades utomkveds. Ska in på fredag igen o antingen ta en tablett eller operation. :(
Lycka till ni andra.
Tack för kramarna tjejer. Igår blev det operation o då tog dom bort den högra äggledaren med det lilla embryot i. Tyvärr så fick vi reda på att den lilla levde strax innan jag skulle in o avsluta graviditeten :(
Känns bra att det inte gick så långt som till att äggledaren sprack men samtidigt känns det så konstigt att dom tar bort något som levde inuti mig. Men det hade ju aldrig kunnat fullföljas tyvärr.
Nu ska jag stärka mig både fysisk o psykiskt sen så på det igen o hoppas att nästa vill fästa i livmodern istället. Lycka till ni andra med era graviditeter.
Kram