Inlägg från: Gameofthrones123 |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones123

BF April 2020

känner precis som du. Blev inte alls lika glad som med de förSta 3 (!!!) men nu har det gått en vecka sen vi fick reda på graviditeten och det känns iaf lite bättre. Men tankarna snurrar, orkar vi? Barnen är födda 12, 14 och 17. Första barnet har Npf och förlossningarna har inte varit problemfria, vågar jag ens föda igen?! Hade placenta accreta sist, förlorade 2 liter blod.. gaah så mycket tankar...

Ise skrev 2019-08-22 13:43:30 följande:

Grattis! :)

Jag har inga symptom förutom trög mage (tips mottages gärna för att motverka det!!!) och den fruktansvärda tröttheten som slår omkull mig titt som tätt :)

Detta är också vårt fjärde barn, Min yngsta är 2 år (kommer vara nästan 3 när denna kommer) och min äldsta kommer att vara 8 då. Känner lite lätt panik och har svårt att ta in det också. Har inte än känt den där euforiska glädjen som jag haft tidigare gånger, och jag vet inte om det är bra eller dåligt. Är det ett dåligt beslut att behålla om jag inte är jätteglad över det just nu? (så går mina tankar ibland) det är så mycket praktiskt. Men samtidigt så vill jag ju detta. Det växer ju liksom en ny människa i mig.. en del av mig som jag vet att jag kommer att älska. Men ja, äh nu blev det bara massa trams men min tankeverksamhet och mina känslor är lite kaos :)

• Gameofthrones123
    Ann Lis skrev 2019-08-24 16:20:39 följande:

Jag har haft placenta accreta de två senaste förlossningarna

Första ggn så satt den helt fastvuxet jag födde dottern i bilen å hann blöda mkt redan innan jag kom till BB blev akut op jag förlorade över 3 Li blod och fick 2 påsar blod

Andra ggn var jag på ålats på BB fick igångsättning så jag skulle föda på BB denna gången . Och det visade sig ju att den satt fastvuxet denna gången med blev op förlorade dock bara 1,5 Li blod denna gången och behövde inte få någon blodtransfusion den gången

Jag är dock livrädd att föda igen och att få igångsättning va det värsta jag vart med på så jag tänker höra med bm om det går att få ett planerat kejsarsnitt denna gången ....

Men fick du inga extra ultraljud för att se om den vuxit fast andra ggn? Läst att man ska kunna se det med ultraljud?! Risken finns ju att det händer igen så jag är också inne på KS.. Men känner mig så kluven..
  • Gameofthrones123

Någon mer som blöder? Är inne på 8e dagen idag. Inga mängder så trosskydd räcker men den här ovissheten om fostret lever eller inte ät påfrestande. Pratade med mvc idag som hänvisade mig till gyn men självklart så var telefonkön full för dagen. Ringer imorn och hoppas verkligen jag kan få ett vul..

• Gameofthrones123

Skönt att höra, mina har varit konstanta i 9 dagar nu,blev nekad vul och ska avvakta 10-14 dagar...

belletristik skrev 2019-08-27 06:48:22 följande:

jag har haft blödningar i två, tre omgångar.

gjorde ett vul igår och allt är bra med lillen.

om det är väldigt moderata blödningar, ingen fara. är mycket vanligt!!

• Gameofthrones123

Gjorde det idag, ska avvakta 10-14 dagar och ta nytt gravtest då. Känns hur jobbigt som helst

Elsa83 skrev 2019-08-27 19:53:34 följande:

Kan du ringa kvinnokliniken? När jag hade ett segdraget missfall i ett par månader så åkte jag dit i omgångar för att kolla att alla värden var bra. Hoppas allt är bra med lilla bebisen!

• Gameofthrones123

Jag har blödigt i 15 dagar nu. Värk i både mage och rygg till och från. Mängden blod varierar också men det är rött och färskt. Var på Vul imorse och kunde konstatera att blödningen kommer inifrån livmodern men inte mer exakt än så. Embryot är kvar och enligt mätningar befinner jag mig i 6+3 (6+5 enligt mens) men hon såg inga hjärtslag och kan inte säga hur det kommer gå. Det kan vara för tidigt för att se det så ska tillbaka om en vecka igen... det här är utan tvekan de mest jobbiga jag varit med om..

Svar på tråden BF April 2020