• pejjan

BF April 2020

Hej alla!

Vad roligt med så många i denna grupp

Har bf 25/4.. Har två tidigare missfall i bagaget (ett för flera år sedan och ett i våras..) och har försökt bli gravid i flera år. Detta besked denna gång kom precis när vi hade fått tid för ivf faktiskt!

Däremot så känns det riktigt fel i kroppen just nu.. Hade värmedyna typ hela dagen igår pga riktig mensvärk (har ordentlig värk när jag har mens), och nu idag kom det jag har fruktat för, blod.. Dock väldigt väldigt lite.

Har tid för VUL om två veckor men tror faktiskt inte jag ?klarar? mig tills dess. Verkar man helt galen om man ringer 1177 nu under kvällen? Hade verkligen önskat att åka in ikväll och se vad som händer i magen med tanke på tidigare utfall och med tanke på min enorma mensvärk i flera dagar nu..

Någon annan med dessa erfarenheter som det gått bra för? Eller inte bra för? <3

• pejjan

Hej alla!

Jag skrev för någon vecka sedan att jag haft molvärk ungefär dagligen samt en väääldigt liten röd blödning. Jag fick komma på VUL idag (7+4) och vi fick se hjärtat som jobbade för fullt. Bokade även ultraljud i vecka 12. Har haft två MF sedan tidigare så är otroligt orolig.

Men - vill bara säga, om ni känner er oroliga, kontakta vården. Det är inte en dans på rosor det vi går genom, varken psykiskt eller fysiskt!

• pejjan

Jag har, som jag nämnt tidigare, fått två missfall tidigare.

För någon dag sedan fick jag en blödning och total panik.

Jag skulle sedan ut och resa inom jobbet dagen efter så åkte faktiskt in på akuten under natten.

Här fick jag beskedet om att allt såg bra ut, vi fick lyssna på hjärtat och den lille där inne var riktigt livlig!

Men HUR ska man någonsin kunna bli av med denna oro? Pratar med barnmorskan om detta också men förstår såklart att man inte kan göra något ifall det skulle gå snett. Någon annan som är orolig och rädd, knappt så man vågar vara glad och hoppas..? Man vill ju vara GLAD och berätta för alla, samtidigt som det vissa stunder känna för bra för att vara sant.

Svar på tråden BF April 2020