BF April 2020
PLussade igår... så runt 27 april nångång blir det förhoppningsvis ett litet syskon till storebror här hemma.
PLussade igår... så runt 27 april nångång blir det förhoppningsvis ett litet syskon till storebror här hemma.
Hej! Jag går gärna med här. Plussade i söndags och är i V6 nu :) med BF 28 April. Har en dotter på ett år :)
Är det nån mer som har molvärk? Till och från gör det ganska ont faktiskt. Men hört att det är normalt?
V. 8+0 idag, är trött på att gå runt å vara konstant illamående. Jag blir illamående efter att jag ätit, om jag inte äter, om jag äter. Lever på typ bubbelvatten och salta chips... känns ju sjukt nyttigt..... eller inte, hoppas illamåendet går över snart. Har inget minne av att jag mådde så här illa med min son, men var ju iofs 5 år sedan, så har säkert förträngt ^^;
Har sjukt intensiva drömmar och katastroftankar om att det ska hända min son massa otäckt.
Asså jag blir såååå nojig! Är i vecka 8+4 och alla mina symtom är som bortblåsta. Hade så jävla ont i brösten, men nu känner jag knappt något. Hade molvärk, men inte längre... kan detta innebära missfall? Blir så orolig... har inskrivning nästa vecka på BVC men det känns ju som en evighet dit!!!!
Har sjukt ont i magen/ryggslut i kväll. Känns ungefär som mensvärk kombinerat med känslan av att någon skulle lagt ett järnbälte över magen typ. Ligger och försöker slappna av å funderar på hur det var förra graviditeten. Har dock inget minne av att jag skulle haft förvärvar den gången. Å den förlossningen startade dessutom med vattenavgång utan värkar så minns knappt hur de känns?
haha ja vi är nog lite inställda på maj också här så vi får se, bor ganska långt norrut så bara glad om den vill vänta ut vintern lite mer!
Lillebror kom 27 april (beräknad till 29). 52 cm lång och vägde hela 4210gram (jämfört med storebrors 54cm och 3800g).
Hade hela tiden planer på att ta smärtlindring, hade nämligen jätte ont med storebror och behövde eda och lustgas. Testade lustgas denna gången med men blev mest bara lullig och illamående, så skippade den helt efter ett tag.
Kom in till förlossningen runt lunchtid och var 6cm öppen. Vattnet bokstavligen exploderade ur mig 19.20 och 19.57 är han född.
Grattis! Så det blev ingen smärtlindring alls då?