Vilket namn är finast?
Vilket namn tycker du är finast av Isolde och Junia och skriv gärna vad ni tycker om namnen också.
Vilket namn tycker du är finast av Isolde och Junia och skriv gärna vad ni tycker om namnen också.
Junia. Väldigt gulligt namn, även om jag inte skulle döpa mina egna barn till det. Isolde gillar jag inte alls tyvärr.
Det är väl som att välja mellan pest och kolera, eller kaskadspya och sprutdiarré. Inget av dem är fina.
Det är väl som att välja mellan pest och kolera, eller kaskadspya och sprutdiarré. Inget av dem är fina.
Junia var väldigt mjukt och fint.
Isolde är visserligen vackert men allt för högtravande...
Jupp. Världen hade varit otroligt tråkig och färglös om alla hade tyckt och tänkt som jag.
Måste jag välja så Junia.
Tycker båda namnen är lite för märkvärdiga för min smak, mer sagofigurer och som att man vill sticka ut lite. Föredrar mer etablerade namn, så hellre Julia än Junia, eller om det kniper Juni. Isa eller Isabelle framför Isolde.
Men har kanske beige, tråkig smak vad gäller namn
Svårt. Junia(som inte är ett nytt namn som många tror) är vackert och ljuvt, kanske väl sött. Men generellt så gillar jag det. Dock tycker jag att det är ett problem att det är så likt det väldigt vanliga Julia och därför lär det bli en hel del förvirring.
Isolde är bara så mycket sagoprinsessa.
Kanske att jag ändå röstar för Junia.
Jag tycker båda namnen är vackra men skulle välja Junia.
Isolde är alltför mycket förknippat med sagan/operan Tristan och Isolde för mig.
Hellre formen Isolda då. Eller Isobel (skotsk form av Isabel). Eller Ismene eller Isadora.
Båda är väldigt vackra, enligt mig. Men lutar isåfall mer åt Isolde
Isolde för att det är ett namn.
Junia känns mer påhitt.
Junia
Folk har så jäkla mycket fördomar! Junia är varken "nypåhittat" eller "konstlat". Det är ett gammalt romerskt namn.
Folk har så jäkla mycket fördomar! Junia är varken "nypåhittat" eller "konstlat". Det är ett gammalt romerskt namn.
Junia är ett väldigt vackert namn, mindre chans för smeknamn också.
Isolde är fint men kommer kallas Issa