• SWO

Ni som inte vaccinerar era barn

Han som gjorde studien hette Andrew Wakefield. Han tror fortfarande på detta och kommer snart (redan gjort kanske) släppa en dokumentär om det (har jag för mig att det var.).

I hans studie (1998) har han ingen kontrollgrupp, han betalade barnen på hans egna barns kalas för blodprovet (ett kalas kanske har 20 barn), han skapade ett eget vaccin för att sälja som då inte skulle ge autism. Så ljög och försökte få vinst på det. Nice :)

Man har efter detta gjort studier med flera tiotusentals barn i många olika länder som visar att det INTE finns något samband med vaccin och autism.

Såg en mamma som skrev på nätet (twitter?) att hennes barn hade dött av mässlingen. Sen ojjade hon sig över att det skulle väl ändå vara värre att ge barnet vaccin...

SWO

• SWO
    Anonym (Facepalm) skrev 2019-07-26 23:12:28 följande:

Det som stör mig mest är vuxna människor som på riktigt säger "aa, men ingen har ju mässlingen mer, så varför ska jag då vaccinera?!". *facepalm*

WHO listar vaccinationsmotstånd som ett av dom tio största hoten mot den globala hälsan. 

Ett tag tänkte jag att klimatförändringarna skulle ta kål på mänskligheten men jag tror det börjar luta åt att det är idiotin som kommer göra det först. 

Fast klimatförändringarna håller i sig pga av idioti - ligger idioti på plats ett i WHOs lista?

SWO
Svar på tråden Ni som inte vaccinerar era barn