Inlägg från: Anonym (Sofie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sofie)

Ni som inte vaccinerar era barn

Tycker inte att föräldrar skulle ha rätt att neka vaccin från vaccinationsprogrammet till friska barn.

Jag tycker det är själviskt att inte vaccinera om man har friska barn, för den dagen barnen börjar förskola, kan det finnas risk att barnet smittar kompisarnas småsyskon som inte hunnit få sitt vaccin än eller smitta barn som pga, vissa sjukdommar inte kan eller får ta vaccin.

Det där med att man får autism av vaccin är bullshit. Skulle tro att det är någon vaccinationsmotståndare som hittat på det för att få stopp på vaccinering. Sen så vitt jag vet finns inga riktiga studier på att vaccin kan ge autism. Däremot tror många på allt de läser utan att ha källor på det.

Jag undrar då, om man kan få autism av vaccinet som vissa säger, vad kan man då få av sjukdommarna om man skulle få dom istället?

Om ni som inte väljer att vaccinera hur skulle ni känna om era barn smittar en annan bebis? Och det barnet blir riktigt sjuk. Skulle det vara värt det då tycker ni? Förmodligen är risken liten men om många väljer att neka vaccin finns det ju en risk ändå.

• Anonym (Sofie)
    Solarn skrev 2019-07-19 15:20:46 följande:

Tron att vaccin orsakar autism kommer från en "studie" som gjordes, läkaren bakom den har erkänt att det var felaktigt och blivit av med sin legitimation, det har gjorts riktiga studier som inte visar något samband men trots detta så klamrar sig anti-vaxxarna fast vid att vaccin orsakar autism av nån anledning.

Tack för att du rättade mig Kan vara det jag hört. Känns som att det är viktigt att denna info också sprids
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (Zostavax) skrev 2019-07-19 20:54:02 följande:

Oj har du så gamla barn! Zostavax, bältrosvaccinet, används bara till den som är 50 år och äldre.

Vill bara skriva att ibland får vissa barn vaccin som inte alla barn får. Min dotter fick ett extra vaccin (tror det va Hepatit) Hon fick det pga. att hennes pappa kommer från Chile. Så vissa barn som har rötter från andra länder kan helt enkelt bli erbjuden vaccin utanför vaccinationsprogrammet.

Sen kan det ju kanske bero på att dom ska åka utomlands? Framgår inte i kommentaren av vilken anledning dom skulle ta vaccin
  • Anonym (Sofie)
    Anonym (Nej) skrev 2019-07-20 08:20:32 följande:

Ett ovaccinerat barn går inte runt automatiskt och sprider sjukdomar på dagis så varför skulle hen inte få vistas där? Två av mina tre barn är ovaccinerade pga biverkningar hos den äldsta som gjorde att jag avbröt vaccinationsprogrammet. De två yngsta är världens friskaste barn! Har knappt haft en förkylning. Den äldsta har haft väldigt många förkylningar, feber, astma, allergier mot många olika saker osv. Vi reser inte så jag ser risken att mina barn skulle smittas av ex polio som försvinnande lite. Mässling påssjuka och röda hund är inte farligt.

Men det är ju omökligt att dra slutsatsen att dina yngsta barn är friskare pga att dom inte är vaccinerade. Förmodligen är det en tillfällighet. Jag vet en som inte vaccinerat något av sina barn. Där har barnen alla möjliga diagnoser och sjukdommar. Medans jag vet andra som är friska och som vaccinerst sig. Så innan du sprider det som om det vore en sanning så är det bra om du läser på om studier som är korrekt gjorda
Svar på tråden Ni som inte vaccinerar era barn