Ni som inte vaccinerar era barn
Tycker inte att föräldrar skulle ha rätt att neka vaccin från vaccinationsprogrammet till friska barn.
Jag tycker det är själviskt att inte vaccinera om man har friska barn, för den dagen barnen börjar förskola, kan det finnas risk att barnet smittar kompisarnas småsyskon som inte hunnit få sitt vaccin än eller smitta barn som pga, vissa sjukdommar inte kan eller får ta vaccin.
Det där med att man får autism av vaccin är bullshit. Skulle tro att det är någon vaccinationsmotståndare som hittat på det för att få stopp på vaccinering. Sen så vitt jag vet finns inga riktiga studier på att vaccin kan ge autism. Däremot tror många på allt de läser utan att ha källor på det.
Jag undrar då, om man kan få autism av vaccinet som vissa säger, vad kan man då få av sjukdommarna om man skulle få dom istället?
Om ni som inte väljer att vaccinera hur skulle ni känna om era barn smittar en annan bebis? Och det barnet blir riktigt sjuk. Skulle det vara värt det då tycker ni? Förmodligen är risken liten men om många väljer att neka vaccin finns det ju en risk ändå.