Inlägg från: Aurora Borrealis |Visa alla inlägg
  • Aurora Borrealis

Ariel Svenskt eller ej?

De bibliska namnen låter kristna och således judiska. Det som klingar mest kristet/judiskt för mig är Jeremiah. Jeremiah låter så väldigt Amish för mig så jag börjar skratta. Men inget fel med bibliska namn Kristyna är också namn på någon väldigt kristen och from/lever enligt gamla testamentet och håller sig jungfrulig tills äktenskap med någon långskäggig judisk man som är lika from. Ju mer bibliskt det låter ju mer judiskt eller kristet Satsa på en liten hebreisk Jeremiah! Det rimmar på Messiah. Mer bibliskt blir det inte i mina öron. Haha

• Aurora Borrealis

Du är i Sverige. I vår kultur kommer barnet uppfattas som en pojke som bär ett flicknamn. Det hjälper inte att du skriker om och om att alla är dumma. Namnet är i vår kultur här ett tjejnamn oavsett vad det är eller inte är i Israel. Döp barnet till vad du vill. Men enligt vår kultur är det inget namn vi döper våra pojkar till. Du vet var du befinner dig eller? Du måste ha missat vår namnkultur här där du befinner dig.

• Aurora Borrealis
    Zussie38 skrev 2019-07-23 22:47:22 följande:

Aurora Borrea­lis skriver:

Du är i Sverige. I vår kultur kommer barnet uppfattas som en pojke som bär ett flicknamn. Det hjälper inte att du skriker om och om att alla är dumma. Namnet är i vår kultur här ett tjejnamn oavsett vad det är eller inte är i Israel. Döp barnet till vad du vill. Men enligt vår kultur är det inget namn vi döper våra pojkar till. Du vet var du befinner dig eller? Du måste ha missat vår namnkultur här där du befinner dig.

Är du så säker på det? Det är ändå åtta personer i denna tråden, och en person från en annan äldre tråd som förstår bättre.

Jodå, jag är medveten om er namnkultur, och jag vet att jag befinner mig bland folk som halvberusade dansar små grodorna runt en knepig stång iklädd blommor. Riktigt urlöjligt - riktigt svenskt.

Animerad skrev:

Just så enkelt och självklart! Hur svårt kan det vara för TS att ta in det?

Alla är inte lika förbaskat dumma, det är nio personer som svarat med huvudet istället för... någonting annat. Jag har gjort en lista lite längre upp med deras citat, om du vill passa på att lära dig något utanför den svenska så kallade kulturen, eller om du bara är nyfiken på en sammanställning av riktiga svar.

Jag har lärt mig nu att i Isralel är Ariel ett mansnamn. Vad har du lärt dig av vad infirmation vi skänkt dig gratis om vilken namnflora vi har i detta land och vilket beslut fattar du att göra nu när det du kommit fram till att du befinner dig på en plats där du inte gillar landets kulturella namnflora som i detta fall står i motsatstill den du kommer ifrån? Svenskar vet du, är inte kända för sin intelligens utan främst för sin starka, långa fysik kroppsligt. Svenskar vinner värdsmästerskap i spoft, inte i schack.
  • Aurora Borrealis
    Zussie38 skrev 2019-07-23 22:47:22 följande:

Aurora Borrea­lis skriver:

Är du så säker på det? Det är ändå åtta personer i denna tråden, och en person från en annan äldre tråd som förstår bättre.

Jodå, jag är medveten om er namnkultur, och jag vet att jag befinner mig bland folk som halvberusade dansar små grodorna runt en knepig stång iklädd blommor. Riktigt urlöjligt - riktigt svenskt.

Animerad skrev:

Just så enkelt och självklart! Hur svårt kan det vara för TS att ta in det?

Alla är inte lika förbaskat dumma, det är nio personer som svarat med huvudet istället för... någonting annat. Jag har gjort en lista lite längre upp med deras citat, om du vill passa på att lära dig något utanför den svenska så kallade kulturen, eller om du bara är nyfiken på en sammanställning av riktiga svar.

Jag har lärt mig nu att i Isralel är Ariel ett mansnamn. Vad har du lärt dig av vad infirmation vi skänkt dig gratis om vilken namnflora vi har i detta land och vilket beslut fattar du att göra nu när det du kommit fram till att du befinner dig på en plats där du inte gillar landets kulturella namnflora som i detta fall står i motsatstill den du kommer ifrån? Svenskar vet du, är inte kända för sin intelligens utan främst för sin starka, långa fysik kroppsligt. Svenskar vinner värdsmästerskap i spoft, inte i schack.
  • Aurora Borrealis

Får jag fråga dig Ts; fick du alltså eftersom du är så intelligent och tycker att alla svenskar är så dumma, i dig en liten större bit av Kunskapens träd? Fick alla människor i sig olika mycket av kunskapen i trädet? Vem fick just dig att få i dig en lite större bit så att du tar dig friheten att klaga på oss andra alltså klaga på Guds verk han skapat i oss? När du klagar på intelligensen hos oss som är såsom Gud skapade den så påstår du att du vet bättre än Gud? Är det dina tankar om dig själv att just du fick i dig en lite större bit av trädet? Vem bjöd dig på den biten som får dig att kritisera oss andra och jämföra dig som bättre?

• Aurora Borrealis
    Zussie38 skrev 2019-07-24 17:58:06 följande:

Hela denna tråden är guld värd, jag kommer att printa ut den!

Varför?

Jo, för den visar att NI är HELT korkade, jäkla idioter, och obildade knäpp svenskar som ENBART verkar ha koll på den svenska kulturen!

Det är EXAKT som så kallade WT i småhålor i Alabama, som har NOLL koll på något annat än deras delstad, i bästa fall landet. Något annat finns inte för dem. NI är PRECIS likadana!

OM svärmor nu har judiska rötter så borde hon väl för f-n känna igen ett traditionellt Israeliskt namn som betyder Lion of God, och ÄVEN är en benämning av staden Jerusalem, kan hon inte detta utan associerar till en gammal Disneyfilm så är hon MER än totalt slut i batterierna. OM dem historian är sann det vill säga.

Jag gillade inte sverige innan, varken landet, vädret, politiken, folket, värderingar, traditioner och så vidare...

Nu AVSKYR jag det!!!

Hade jag skrivit vad jag tycker och känner om er just nu, då hade jag nog blivit avstängd från denna sidan för all evighet!

SKÄMS!!!

Men du kära vän fick en plats bland folk som har sitt påbrå i vikingar, som gav dig ett samhälle i frihet och demokrati i ett land som haft fred i 200 år. Vem gav dig platsen och möjligheten i detta land där du föraktar landets folk?
  • Aurora Borrealis
    Zussie38 skrev 2019-07-25 18:07:48 följande:

Ni är så jäkla dumma hela högen att jag till och med tappade energi att läsa och skriva här!

Jag tänkte göra en ny lista, men denna gången över alla KORKSKALLAR som sitter här! Just nu har jag intie ork, dels för att det är väldigt varmt här, och dels för att ni verkligen drar ner mitt humör kan jag säga!

När jag har ork så ska jag sammanställa en lista av var och en och hoppas en dag att ni kan titta tillbaka och skämmas över vad ni skrivit och hur ni beter er!

Vikingar skrev någon om svenska folket, jaha det är ett annat ord för rasister! Tror ni inte att jag hört uttryck som svenska stolta äkta vikingar och liknande hetsord??

Sen är det tydligt att ni är så pass dumma att ni inte ens vill LÄRA er något??!

Det är DIN åsikt. Haha skrattar ihjäl mig. Fortfarande är Ariel inte i vår namnflora, inte ens när du skriver att alla är dumma och rasister. Vi tänker på Disney och på tvättmedel när vi läser namnet oavsett hur myckdt du skriver attdu hatar oss. Ditt hat ändrar ingenting. End of story.
  • Aurora Borrealis

Högmod. Läser tråden med Ts som ett exempem på högmod. Står inget i GT om det? Ödmjukhet? Något i GT om högmod och dess motsats ödmjukhet? Jag har faktiskt roats av tråden. Något i mig gillar att driva högmodiga till vansinne faktiskt. Njuter lite förmycket. Hur går det med högmodet Ts? Allt bra med narcissismen idag? När du serdig i spegeln, någon reflektion eller insikt om att höja sig själv över alla andra?

Svar på tråden Ariel Svenskt eller ej?