Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Skambud på barnvagnar, varför??!

Försrår inte hur man kan bli så upprörd över att folk prutar, det hör ju liksom till. Det är väl bara att inte svara eller skriva att man inte accepterar budet?

Sen så är det väl självklart att det är lättare att bli av med saker man skänker bort? Löjligt att bli upprörd och kalla folk för gamar för att de föredrar något som är gratis framför något som kostar pengar.

• Anonym (M)
    BuoBä skrev 2019-07-18 22:18:02 följande:

Fast när man ger bort det och folk säger att de tar det, men bara om man kör det till dem X mil bort, då är det rätt gamigt...

Har sett många annonser på fb där folk kommer överens om att mötas upp, så det är inte alltid så konstigt. Man kan ju alltid fråga, förstår inte varför folk blir upprörda över det. Jag skulle väl på sin höjd ha skrattat åt det.
  • Anonym (M)
    Russianwoman23 skrev 2019-07-18 22:21:08 följande:

Fastän nä det gör det inte. Om man inte skriver prutbart i annonsen så är det inte prutbart punkt slut. Är trött på att folk tror att de kan få allt nästintill gratis och att jag som säljare ska göra en minusaffär bara för att. Ja men de accepterar inte det utan fortsätter! Väldigt obehagligt. Ja jo men nej det är faktiskt inte löjligt. Det är helt normalt att bli upprörd. Folk ÄR gamar som bara vill ha allt gratis, särskilt de som har ekonomi nog att köpa sakerna. Kan förstå om det är en flerbarns familj som har det knapert, annars inte. Jag sållar bort de som har inkomst om jag skänker bort något och ger saker endast till de som har det dåligt ställt. Jag tycker det är mer än rätt. De som är gamar är de som försöker utnyttja godhet fastän de egentligen har råd att köpa alla dessa saker som bortskänkes. De som försöker sno åt sig av sånt som andra är i behov av.

Fast köp, det gör folk uppenbarligen. Ingen kan ju kräva att du ska sälja till ett lägre pris (eller alls), så jag föreslår inte varför det är ett sånt problen för dig att folk försöker pressa priset lite. Jag har aldrig blivit upprörd av att folk försökt pruta. Och tycker själv att det funkar rätt bra att pruta för det mesta. De jag köper/får säker av har väl ingen koll på min ekonomi precis som inte jag har koll på mina mottagares ekonomier, så jag låter bli att döma folk och kalla dem saker.

Sen behöver inte du tycka att det är löjligt, vi tycker ju uppenbart helt olika. Men det verkar onödigt energikrävande och inte särskilt givande att gå runt och störa sig så mycket på att folk prutar och/ellet vill ha saker gratis. Live and let live liksom.
Svar på tråden Skambud på barnvagnar, varför??!