• Anonym (Jo)

Hans son slår och biter min barn

Jag hade också avslutat relationen. Främst för mina barns skull, men även min egen. Det där bådar inte gott för framtiden, om man vill ha ett lugnt liv utan bråk.

Inte värt det, hur fantastisk mannen än verkar vara. Man väljer ju inte bara mannen när han har barn, utan även hans barn/familj.

• Anonym (Jo)
    Anonym (Fydig!) skrev 2019-07-24 13:08:45 följande:

Det är bra förslag och lösningar du kommer med. Det jag reagerade på var att 1234567 la all skuld på barnet. Samt hoppade på jraccon.

Jag kan också läsa och som jag skrev till 1234567 så var jag nyfiken på hur denne skulle lösa det om den hade två barn och dessa problem, eftersom personen verkade ha alla svaren. Så lätt att vara kaxig om man aldrig haft barn med dessa svårigheter.

Fast det blir ju en helt annan situation om det är sina egna två barn eller om det är någon ?utomståendes? barn. När barnet med problematik inte är ens egna, tycker jag man behöver backa undan för sitt egna barns skull. Pappan i detta fallet verkar ju jobba på att få en bra vardag för barnet med problematik, så det är ju helt klart inte ts ansvar. Sen är det klart att man får anpassa sig om det är sitt egna barn, men även då behöver barnet som blir utsatt komma ifrån. Kanske särbo och varannan vecka där med, växla barnen så de inte behöver bo tillsammans. Man har ett ansvar gentemot båda sina barn i så fall. Stötta barnet med problematik och skydda barnet utan.

Svår situation när barnen mår dåligt, men man får göra det bästa av situationen. Skulle jag vara i specifikt ts sits, skulle jag antingen lämna förhållandet eller aldrig flytta ihop/inte låta barnen umgås. Skydda mina barn och om man orkar, stötta pappan i sitt hårda arbete med sitt barn. Men jag själv skulle inte orka, utan lämna förhållandet. Tyvärr.
Svar på tråden Hans son slår och biter min barn