• Ess

Hans son slår och biter min barn

Avsluta relationen, det är inte värt att du satsar dina egna barns hälsa och välmående på något som inte fungerar i dagsläget och troligen inte kommer att fungera någonsin. De är rädda för honom och vill inte träffa honom mer, där har du svaret på hur du ska göra.

• Ess
    Anonym (Hjälp) skrev 2019-07-18 20:59:00 följande:
    Nej, då missuppfattar du. Han förhåller sig till dom riktlinjer han får till sig, de verktygen han får från nuvarande stödfunktioner. De är inte klara med utredningen. Anledningen till att jag inte genast säger tack och adjö är att han inte vet vilka verktyg som kommer tillhandahållas och vilken eventuell medicinering som kan hjälpa och hur utfallet av det blir.
    Utredningen är bara första ministeget och ingen quick fix. Han har många års arbete framför sig, Så trassla dig ur detta så fort som möjligt.
  • Ess
    Anonym (Fydig!) skrev 2019-07-23 23:20:36 följande:
    Efter att ha läst vad du skriver - som jag tolkar är väldigt svart eller vitt. Vad hade du själv gjort om du hade två barn varav ena barnet var utåtagerande?

Du verkar inte förstå att barn lär sig impulskontroll under uppväxten samt förmågan att visa och känna empati. Du kan inte jämföra ett barn med en vuxen människas våld mot en annan människa. Det låter jättefint att du aldrig skulle acceptera det och det är sunt, men du lägger skuld och fokus på fel individ.

Jag tycker inte att våld är okej eller att det ska accepteras. Men det är föräldrarnas ansvar, lägg inte det på ett barn.

Jag förstår inte hur du som förälder kan vara så fördömande som du är och kasta ur dig saker som att du visste att jraccon hade ett barn med npf, det är bara så lågt. Jag hoppas att du i din föräldrarroll blir riktigt riktigt utmanad ngn gång av dina barn så du får stå och skämmas. Ingen kan påverka vilket typ av barn man får och vilka egenskaper och svårigheter barnet får.

Att se ner på barn med en viss svårighet är omänskligt beteende, se ner på föräldrarna istället.

Och NEJ jag har inte ngt barn med npf. Mitt ena barn har en CP-skada så jag möter fördomar hela tiden.
    Nu handlar det inte om två helsyskon, utan om ett utomstående barn som slår och biter ts barn. Dvs en situation som lätt kan undvikas antingen genom att enbart träffas barnfria eller genom att göra slut. 
    Varför tycker du att ts barn ska va försökskaniner till hans barn och acceptera att bli slagna?
  • Ess
    Anonym (Fydig!) skrev 2019-07-24 13:08:45 följande:
    Det är bra förslag och lösningar du kommer med. Det jag reagerade på var att 1234567 la all skuld på barnet. Samt hoppade på jraccon.

Jag kan också läsa och som jag skrev till 1234567 så var jag nyfiken på hur denne skulle lösa det om den hade två barn och dessa problem, eftersom personen verkade ha alla svaren. Så lätt att vara kaxig om man aldrig haft barn med dessa svårigheter.
    Jag håller inte med dig om att 1234568 lägger skulden på barnet, utan på ts som utsätter sina barn för hans son.

Svar på tråden Hans son slår och biter min barn