Inlägg från: Anonym (Mini) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mini)

Mamman vill ha son varannan helg

Anonym (Tina) skrev 2019-07-17 09:12:19 följande:

Vilken fin o omtänksam mamma, OMG....alltså man slutar aldrig förvånas. Vad skulle hon säga om du var lika förvirrad o självisk, ??? Sätta honom på loppis? Tror det blir bäst för sonen om du har honom heltid. Vore inte det bättre än en mamma som tar dit honom varannan helg o du vet honn bara väntar att helgen tar slut?! Om du tänker från barnets perspektiv. Hur gammal är den stackars lilla killen? Satsa på ett liv tillsammans ni två, lycka till.

Är det värre när det är en mamma istället för en pappa menar du? Kan ju vara så att hon satsat allt på familjen tidigare och nu vill satsa på sitt liv lite mer ett tag.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Tina) skrev 2019-07-17 11:52:32 följande:

JAG anser det mycket värre ja! En mamma har burit, fött, ammat barnet o den connectionen kan inget riva, om inte mamman själv gör det (oftast pga sjukdom el dum i huvet, sorri). Hon säger ju hon inte vill vara delaktig i läkare, skola, föräldramöten el saker som rör honom när han blir större. Det betyder i mitt huvud att man struntar i hur han klarar skolan, hur tandläk o ev sjukdomar sköts, var han rör sig i tonåren o vilken utbildning man söker till..."det får pappan ta, jag bryr mig inte för nu ska jag tänka på mig". Självisk så det stinker. Hoppas pappa o son får ett fint o nära liv med varandra.

Du, det är rätt många män som gör exakt det. Håller inte alls med om att det är mer förståeligt och ok. Och många män som stannar men mentalt checkar ut och behåller mkt av sitt gamla liv.

Kan ju också vara så att mamman inte känner att hon gör en bra insats, att pappan är bättre.

Det är inte vad jag hade gjort men det är ju inte det som diskuteras här.
Svar på tråden Mamman vill ha son varannan helg