Mamman vill ha son varannan helg
Anonym (Tina) skrev 2019-07-17 13:45:09 följande:
Tycker ts du skall köra på att ha barnet 100%, satsa på er två o det kommer att bli bra i slutändan. Det är ju solklart att hon inte vill vara mamma längre, så tänk på pojkens bästa o kör det racet. Nu vet jag ju inte hur gammal han är, men en 4-5 åring som plötsligt knappt ser mamma längre...e ju så man vill börja gråta. O tänk om, då han efter ett par år vant sig att se mamma lite, så vill hon inte alls längre, eller vill flytta till Marocco, hur ska en liten gosse ta det?! Nej, ts kör ert race, en mamma som vill engagera sig sådär lite är inte att lita på. Tror du det skulle vara en idee att fortsätta bara du o han?
könsrollerna var ombytta? Har den förälder som inte vill ta vårdnadsansvar rätt att göra så? Jag tycker att du är ute på svag is... men det är modernt att säga att jag känner för att ta avstånd (för alltid) från min bror, min vän, min kusin, min mormor, min partner och kanske även mitt barn? Vårdnadsansvaret för minderårig är något en eller båda föräldrarna bara kan avsäga sig...?
Jag tror inte tingsrätten tar detta som helt sjävklart. Oavsett kön. Barnens bästa är inte att bli av med närstående.