Vårdnadstvist AKUT
Har ni anmält misshandeln?
Hur mkt har barnen bott med mamma /pappa?
Hur har ni främjat umgänge med mamman?
Har ni anmält misshandeln?
Hur mkt har barnen bott med mamma /pappa?
Hur har ni främjat umgänge med mamman?
I varför hotade han med att avsäga sig underhållsstödet?
Nej pappan har ej anmält misshandeln, barnen var med mamman då det skedde, samt så var jag ej bosatt med pappan heller. Jag fick reda på det typ i nuläget. Varför pappan ej polisanmält har jag ingen aning om samt ej frågat.
Barnen bodde med mamman nästan 1 år sen där efter flyttade dem till pappan och nu har dem bott hos pappan i ca 8 månader i det bostaden dem vuxit upp i samt har sina vänner sen små ålder runt omkring.
Barnen vill ej träffa mamman pga allt det som dem gått igenom under den tiden dem bodde hos henne, dem mår psykiskt dåligt varje pappan pratar om deras situation etc. Stora flickan började djupgråta närhon fick reda att mamman hade stämt pappan, barnen vill vara hos mamman! Dem vill ej träffa henne och det meddelade dem socialsekretrare det också!
Pratade nyss med pappan varför han inte anmälde mamman för det våldet som hon begick mot barnen samt skolans fall detsamma han sa det var ett misstag av mig att jag ej anmälde henne men andra sidan så kanske det var för att jag ville undvika problem för barnens del så att det inte blir för mycket press på barnen med förhör etc ...
Kan man anmäla det nu då barnen mår riktigt dåligt då dem fixk reda ang rättegången och vad mamman har gjort för att ta dem, kan man anmäla henne för allt hon gör mot barnen plus misshandeln som begick mot baren ?
Okey, TS och TS, TS hit och TS dit!! TS ljuger och pappan ljuger etc!
Jag öppnade ett inlägg inte för att få påhopp av er, inte för att ni skall döma ifall jag/pappan/mamman ljuger, vem har rätt samt fel och absolut inte ifall barnen ljuger etc!
Jag bad om råd, ett exempel som här ovan .. har ni goda råd om hur vi ska gå tillväga är jag tacksam annars kommer jag skippa onödiga kommentarer och ifrågesättningar!
Eller så tolkar man det så här
Mamman och pappan levde ihop i över 10 år. Mamman var en bra mamma. Så bra att pappan valde att skaffa flera barn med henne.
Plötsligt en dag så flyr mamman med barnen (fly är ditt ord som indikerar att mamman var rädd för pappa.)
Mamman lever med barnen i ett år. Pappan hälsar på sporadiskt. Han har inte råd att hälsa på mer. Han prioriterar att bo kvar i ett större boende och gifta om sig. Han väljer inte att flytta närmre, inte att bo billigare och han kämpar inte för varannan vecka boende.
Plötsligt dyker barnen upp hos pappan. Mamman säger att hon vill vara med kompisar och pojkvännen istället. Barnen berättar om misshandel. Misshandeln har varit så grov så att barnen är starkt traumatiserade (då hen bara skriker hysteriskt när hen ser sin mamma på skolan) Pappan gör. Ingenting. Han lyssnar på barnen men gör ingen anmälan, ansöker inte om ensam vårdnad. Gör ingenting. Skolan gör en anmälan till soc. Socialen har skyldighet enligt lag att göra polisanmälan om dom tror våld förekommer. Dom väljer att inte göra någon anmälan. Mamman söker kontakt ibland via sms. Barnen vill inte ha kontakt.
Desaa olika slutsatser har jag gjort utifrån dina inlägg. Rätta mig gärna. Båda får pappan att se ilka ut. Mamman ser illa ut i ett av dom.
Ni måste få ihop er story.