Inlägg från: Anonym (Xx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Xx)

Jag har blivit med mansbebis

jrockyracoon skrev 2019-07-13 01:30:44 följande:

Jag tycker att "Mansbebis"-begreppet för debatten åt fel håll. Att kalla somliga män för mansbebisar är i min värld något som hör dåtiden till. Jag börjar genast tänka på  kvinnor som accepterar ojämlikheten samtidigt som de skämtar och nedvärderar mannen för att kunna stå ut.

Därtill går det inte att försvara sig om någon kallar en för mansbebis. Hur mycket man än har diskat, städat, tvättat och tagit hand om barnen kan man ändå få det epitetet i ansiktet, och ingen tror en om man försöker hävda motsatsen. Man är en man, och därmed är man också en mansbebis, särskilt om en kvinna påstår det.

Begreppet tycks snarare handla om att förmedla en sorts manshat än att uppmuntra män till att ta ett jämlikt ansvar i hemmet. Det är ett icke falsifierbart vapen att ta till i vilket sammanhang som helst och slå någon i huvudet med.

Jag tänker också att många av jämlikhetskonflikterna i relationer handlar om andra saker än jämlikhet. Kanske männen inte är lika bra som kvinnor på omvårdnad, och inte ser behovet av städning på samma sätt som kvinnor. Synen på vad som bör prioriteras och som är viktigast kan skilja sig åt mellan könen samtidigt som båda tycker att sysslorna ska fördelas rättvist. Då blir det fel att kalla mannen för mansbebis, eftersom det då riktar in sig på att orsaken till problemen handlar om mannens brist på jämlikhet när det mer sannolikt handlar om olika prioriteringsvärderingar.

Ja håller med dig. Att börja använda sig av nedsättande ord om andra människor säger mer om de som vill använda sådana uttryck.

Att slänga sig med nedsättande ord då står man verkligen inte för allas lika värde. Tror mest det är rätt ängsliga, bittra och lite svagt begåvade som hittar på och använder sig utav sånt.
  • Anonym (Xx)
    Anonym (Mansgris) skrev 2019-07-13 16:29:24 följande:

Du kan inte lämna honom. Hur ska han då klara sig?

Frågan är mer hur hon ska klara sig. Troligen livet hon på hans inkomst. Men just ja, hon kanske kan leva på skattebetalarna istället. :)
  • Anonym (Xx)
    Anonym (Grannen under) skrev 2019-07-13 18:38:44 följande:
    Nog klarar sig ts.

Frågan är varför du blev så kränkt att du insinuerar att hon ska leva på bidrag.

Du kan inte utgå från att vuxna uppför sig som kränkta mansbebisar.

Känsligt ämne det härFlört
    Frågan är kanske mer varför du utgår ifrån att jag skulle känna mig kränkt?

Att använda sig utav nedsättande ord säger långt mer om dig än mig. Det skojiga är att få verkar ha kapaciteten att förstår hur dumma de gör sig egentligen ;) 
  • Anonym (Xx)
    Anonym (Grannen under) skrev 2019-07-13 19:25:36 följande:
    Att anklaga någon för att inte kunna försöja sig på egen hand - som du gör med ts är ett utmärkt exempel på hur man kan förlora all eventuell förmåga att resonera rationellt när man är djupt kränkt.

En del mansbebisar brukar ofta projicera egna tillkortakommanden på kvinnor. Här påstår du att ts antingen måste bli försörjd av sin man eller av skattebetalarna. Du har ingen i din närhet som kan hjälpa dig att förstå hur mycket du kan veta om ts - kanske din mamma kan hjälpa digGlad
    Anonym (Xx) skrev 2019-07-13 17:50:35 följande:
    Frågan är mer hur hon ska klara sig. Troligen livet hon på hans inkomst. Men just ja, hon kanske kan leva på skattebetalarna istället. :)
    Ja det är din egensnickrade förklaringsmodell, klart du måste rättfärdiga ditt beteende på något sätt.Flört  Att dessutom också dra in min mamma i tråden visar än mer på hur rätt jag har i mitt påstående. Jag tror knappast det är jag som är mest kränkt här. FlörtSkål
  • Anonym (Xx)
    Anonym (Grannen under) skrev 2019-07-14 09:37:32 följande:

Ja, jag härmade ditt sätt att förhålla sig till andra. De allra flesta i den här tråden har klarat av att hålla sig på en generell nivå.Det skulle kunna vara nyttigt för dig att få hjälp att förstå varför du tillhör undantagen med dina insinuationer att ts antingen måste leva på sin man eller också på skattebetalarna.

Notera gärna att du på tre minuter lyckas byta ståndpunkt fullständigt

Jag bytte inte någon ståndpunkt, det var en seriös fundering hur personen i fråga skulle klara sig. Tolkar du det som att byta ståndpunkt så får du förstås tycka så.
  • Anonym (Xx)
    Anonym (MANSBEBISAR) skrev 2019-07-14 14:56:02 följande:
    Forumet är fullt av trådar där män hatar på kvinnor, homosexuella, invandrare,. relligösa men det är alltså en tråd där man driver med lata män som gör er så kränkta? Hur kommer det sig..? *ler sött*
    Var på FL är detta? Kan du visa mig dessa trådar, kan du länka så jag får se?
  • Anonym (Xx)
    Anonym (Sebben) skrev 2019-07-14 15:16:07 följande:
    Tro mig, är varken lat eller lättkränkt, gråter inte en skvätt för dig. Din tråd visar ju tydligt varför debattklimatet håller sådan låg nivå. Tycker du att dina inlägg är begåvat analytiska och att du ger bra råd? Din egen debattstil bidrar väl till precis det problem du säger dig bekämpa. Hur mycket invektiv har du inte öst på mig helt onödigt? Du ser sandkorn i din nästas ögon men inte grandet i ditt eget.

Oavsett personliga egenskaper bör vi bemöta varandra respektfullt. Jag hoppas du ändrar dig. Nu slutar jag bemöta dig, det känns tröttsamt och leder inte framåt. Framför allt fåt TS inga råd, även om jag nog skulle råda den unge mannen att starkt och självständigt skaffa sig en eller flera nya mer respektfulla kärlekspartners. Jag gissar att du inte är intresserad av honom om jag förstått dina många invektiv rätt?
    +1
  • Anonym (Xx)
    Anonym (ehhhh) skrev 2019-07-14 15:26:07 följande:
    Trollar du för du kan ju inte vara allvarlig
    Du påstår alltså helt allvarligt att du inte sett trådar där man gnäller på feminister/kvinnor/invandrare

Ja vi tror dig - NOT
    Det var inte gnäller det gällde, det var hatar som personen ovan skrev, kan du visa mig någon sådan tråd?
  • Anonym (Xx)
    Anonym (MANSBEBISAR) skrev 2019-07-14 14:56:02 följande:
    Forumet är fullt av trådar där män hatar på kvinnor, homosexuella, invandrare,. relligösa men det är alltså en tråd där man driver med lata män som gör er så kränkta? Hur kommer det sig..? *ler sött*
    Nå hur går det?, Kan du visa mig lite länkar till sådana trådar?
  • Anonym (Xx)
    Anonym (Briljant) skrev 2019-07-14 16:07:48 följande:

Jag ser förresten inte att XX och Sebben klagar i tråden om kvinnobebisar - det visar vilka hycklare dom är, är det typiskt mansbebisbeteende?

Nej kan inte se varför jag skulle sitta där och raljera.
Svar på tråden Jag har blivit med mansbebis