Adoptera familjehemsbarn?
Finns det någon här som har erfarenhet av det och kanske tom fått igenom det mot bions vilja? Hur gamla var barnen och hur länge hade de bott hos er? Hade ni vårdnaden?
Finns det någon här som har erfarenhet av det och kanske tom fått igenom det mot bions vilja? Hur gamla var barnen och hur länge hade de bott hos er? Hade ni vårdnaden?
Så du vill tvångsadoptera? Låter bisarrt.
Så du vill tvångsadoptera? Låter bisarrt.
För det var ju det jag sa eller?
Ja, det skrev du. Du vill adoptera mot bios vilja =tvångsadoptera.
Om vi vänder på det, hur hade du känt om någon adopterat dina barn mot din vilja?
Här finns all info.
www.familjehemmet.se/vaardnadsoeverflyttning/
Min väninnas familj adopterade två av sina familjehemsbarn när de väl var myndiga och vuxna.
Min väninnas familj adopterade två av sina familjehemsbarn när de väl var myndiga och vuxna.
Bra gjort att vänta tills de blev myndiga och själva förstod vad en adoption innebär!
Jag tycker inte att man ska kunna adoptera barn. Visst det är en annan sak om de hade bott på ett barnhem i ett fattigt land där ingen ville veta av barnen, men nu bor barnen i ett familjehem så varför ska de då adopteras? Det är inte det bästa för barnen att adopteras. De stackars barnen säger att de vill adopteras men har ingen aning om de livslånga konsekvenserna av det. Dessutom tror jag att ts övertalat barnen till att gå med på det, det är inte svårt att övertala barn och lova guld och gröna skogar.