• Anonym (Va)

Fått sommarstuga som gåva som barnbarn vad skall jag göra för att göra rätt ?

Nej det är inte din mammas arv. Det är din morfars sommarstuga som han kan göra precis vad han vill med. Om din mamma blir arg/ledsen över att du inte säljer den och ger henne alla pengarna så är hon otroligt självisk. Hon har ingen relation med sin pappa men hon ska ha hans pengar? Han är inte död, alltså finns det inget arv. Vill han ge saker tills sitt barnbarn och barnbarnsbarn så är han fri att föra det. Självklart ska du behålla den och ge barnen fina somrar att minnas hela livet.

• Anonym (Va)
    Anonym (solen) skrev 2019-07-07 23:41:12 följande:

Ja det är precis detta alla andra nära mig säger också och jag blir så förtvivlad när min mor tycker det är hemskt att jag ens "skulle kunna tänka så" känner mig jätte kluven för det sists jag vill är att såra henne, men det sista jag vill är också att sälja den. Tack för ditt svar.

Jag skulle nog säga att det är din mamma som är hemsk.. Förstår att du inte vill "skada" relationen med din mamma men du måste fanatism tänka på dig själv och framför allt barnen också, hon visar ju tydligt att hon inte bryr sig om er i alla fall.
Svar på tråden Fått sommarstuga som gåva som barnbarn vad skall jag göra för att göra rätt ?