Inlägg från: Anonym (Jj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jj)

Bebis som nästan helt slutat sparka

Har haft det precis som du. Har också varit inne 3 grr, jag tycker du ska åka in om du känner dig orolig. Förmodligen är allt bra eftersom du var inne för någon dag sen. Men skulle aldrig tveka, tänk om något hänt som inte kan ses på ultraljud & de isåfall kan upptäcka att bebisen blivit slö eller får dåliga hjärtljud idag som inte syndes för någon dag sedan! Min sambo säger jämt att, varför ska vi inte åka in? Vad är det värsta som kan hända då? Att vi åkt ?in i onödan?.. för att du ska känna dig Lugn också. Men kan samtidigt ligan dig med att min bebis inte heller reagerar på kallt, sött, att man trycker osv.. den bestämmer själv när den ska röra på sig.. går lilsom intr att provocera fram.. och är också väldigt lugn i perioder, jättejobbigt :/

• Anonym (Jj)
    Felixias skrev 2019-07-07 16:13:08 följande:

På ett sätt skönt att höra, att jag inte är helt ensam om det här. Hur långt gången är du nu?

Är i vecka 30, var inne sist i förra veckan. Sen var jag inne k vecka 24 & 28 också.. men varit sååå nära på att ringa in typ 2 grr till.. jag tycker det är jobbigast mär alla hela tiden berättar om hur aktiva deras barn är.. sparkar så de intr kan sova osv... men men får väl vänja oss.. och dom som säger: gud vad skönt för dig att du har en lugn bebis, har innnnnngeeeen aning om hur jobbigt psykiskt det är!
  • Anonym (Jj)
    Felixias skrev 2019-07-07 20:14:20 följande:
    Okej då är vi nästan lika då. Tycker också det är jättejobbigt när folk säger så. Och "att det skulle vara så skönt att ha en lugn bebis" tror jag inte de vill, att varje dag oroa sig för om sin bebis lever eller ej är extremt psykiskt påfrestande. Jag håller på att bli galen.

Har ätit middag och sådär nu och inte mycket till rörelser. Lite lite lite bara. Så svagt att jag knappt kände det, men tyckte mig se på magen att det rörde sig lite. Höll igång i ca 20 sek. Sen ingenting. Har druckit kall saft nu och ska lägga mig och känna efter. Kommer inget då (vilket det iof aldrig brukar) så ringer jag nog in. Då har jag iaf gjort allt.
    Nej precis, det tär på en psykiskt, men man får alltid höra att man ska vara glad att den är lugn, usch för mig har det varit jättejobbigt. Men tycker du gör helt rätt i att ringa om inget kom igång efter mat och iskall saft! Hoppas allt gick bra. 
Svar på tråden Bebis som nästan helt slutat sparka