Anonym (E) skrev 2019-07-07 14:40:29 följande:
Ja, men inte av anledningarna du radar upp utan för att det är såå skönt att slippa bråk/tjafs, slippa bli utsatt för/oroa sig för att bli utsatt för otrohet, slippa gå igenom ?breakups? osv. (Som du kanske förstår har jag inga särskilt bra erfarenheter av förhållanden). Livet är för mig så mycket mer lugnt och stabilt som singel. Jag har slutat med allt dejtande och har inga planer på att försöka hitta någon ny. Ibland saknar jag dock att ha någon och börjar fundera på om jag kanske skulle börja dejta igen men den saknaden/längtan varar aldrig särskilt läge. Särskilt inte när man ser/hör/läser om vilka skitpartners och skitförhållanden många andra har, eller när man får se vilka dårar som finns på dejtingsidorna. T.ex alla dessa som redan har partner men letar efter någon att vara otrogen med...
Skulle jag dock ha en bra partner och förhållande skulle jag aldrig lämna det. Så mitt råd är att om du har det bra så stanna i det. Chansen att du hittar det igen är jävligt liten. Du anar inte vilka idioter det finns där ute och hur svårt det är att träffa ?rätt?. Att vara ute och ragga på fyllon på helgerna är heller inget att lockas av kan jag lova dig...
Samma här. Vara ute och partaja och dricka sig stupfull är inget jag längtar till. Har fått nog av sådant i mina relationer. Har inte varit någon som behövt offra privatlivet för kärleken.
Det som sker i veckorna på en singelvardag kan vara mycket trevliga saker eftersom livet blir mindre inrutat och mer öppet för spontaniteter när man inte behöver ta hänsyn till en annan människas liv. Också så skönt att slippa bråken och allt som du tar upp som nackdelar, för att inte tala om och det eventuella "SLUTET" som ligger där som en mina redo att explodera när man minst anar det. Ett förhållande innebär ju en mängd oroligheter och förutsägbara vändningar som kan vara omöjliga att styra.
Men mitt råd skulle vara samma som ditt, till alla de som har en något sånär kärleksfull relation och är över 40 strecket. STANNA i den och gör det bästa av det för herregud så hopplöst det är att vara ute i dejtingvimlet.
Tror man ska vara född med exceptionell tur för att lyckas hitta en vettig person där som det klickar med. Får ibland ett ryck att testa på nytt, kanske bara hitta en kk,och aktiverar mitt konto efter att ha lovat mig själv att aldrig mer gå igenom förnedringen. Står ut i knappt en dag så påminns även jag om varför jag hellre förblir ensam livet ut och klarar mig utomordentligt bra;)