Trivs du med att vara singel?
Ja, men inte av anledningarna du radar upp utan för att det är såå skönt att slippa bråk/tjafs, slippa bli utsatt för/oroa sig för att bli utsatt för otrohet, slippa gå igenom ?breakups? osv. (Som du kanske förstår har jag inga särskilt bra erfarenheter av förhållanden). Livet är för mig så mycket mer lugnt och stabilt som singel. Jag har slutat med allt dejtande och har inga planer på att försöka hitta någon ny. Ibland saknar jag dock att ha någon och börjar fundera på om jag kanske skulle börja dejta igen men den saknaden/längtan varar aldrig särskilt läge. Särskilt inte när man ser/hör/läser om vilka skitpartners och skitförhållanden många andra har, eller när man får se vilka dårar som finns på dejtingsidorna. T.ex alla dessa som redan har partner men letar efter någon att vara otrogen med...
Skulle jag dock ha en bra partner och förhållande skulle jag aldrig lämna det. Så mitt råd är att om du har det bra så stanna i det. Chansen att du hittar det igen är jävligt liten. Du anar inte vilka idioter det finns där ute och hur svårt det är att träffa ?rätt?. Att vara ute och ragga på fyllon på helgerna är heller inget att lockas av kan jag lova dig...