Inlägg från: Oschlaka |Visa alla inlägg
  • Oschlaka

Ska folk få BE på arbetstid?

KillBill skrev 2019-07-08 17:00:14 följande:
    Det bör i princip vara samma regler vid rök-paus, kaffe-paus, kolla mobilen-paus, toa-paus, hämta frukt-paus och böne-paus.
    rökning  skall förbjudas för vårdkostnader är otroliga för rökvård kostnader 
    Kaffe skall drickas i lagom mängd för kaffe är skadlig för kroppen och ger höga  abstinens kostnader  och onödiga många toa besök 
    Mobilanvändandet skall förbjudas för det ger cancer och höga cancervård kostnader 
    toa paus ok för bättre arbetseffektivitet 
    fruktpaus ok för bättre arbetseffektivitet 
    bönepaus ok för bättre arbetseffektivitet meditation 
  • Oschlaka
    KillBill skrev 2019-07-08 19:43:25 följande:
    Ja så kan man självklart se det! Jag tycker att det är centralt att arbetsgivaren har ansvar för att leda och fördela arbetet och om den anställde inom ramen för sitt arbete kan ta bönepauser så är detta inget som kommunpolitiker ska lägga sig i.
    exakt 
  • Oschlaka
    fridalin skrev 2019-07-08 21:49:34 följande:

Vilken arbetsgivare accepterar dessa avbrott?

den lista är för folk i mosken och inte för folket ute i samhället 
    ungefär som nattvard 
    ingen muslim ber mer än 5 ggr om dagen och då ser det ut så här ungefär

Morgonbön 
    middagsbön
    eftermiddagsbön 
    kvällsbön 
    nattbön

Majoriteten av muslimerna ber inte alla dessa fem
    Majoriteten av de som ber, ber oftast på fredagar och endast en bön efter arbetstid

man får be inom sig utan några ritualer 
    Du sprider fake news bara och splittring och hat!
  • Oschlaka
    Praktisk58 skrev 2019-07-08 21:55:46 följande:

Med att tvätta händer och fötter, byta om, ta fram mattan, gå till bönerummet, be, rulla ihop mattan, byta om, gå tillbaka, så tar bön ca 45 min. minimum.

Du med sprider lögner och hat och splittring 
    Man kan be inom sig utan massa ritualer

Ritualerna är bara för nöjes skull 
  • Oschlaka
    Maya84 skrev 2019-07-08 22:24:43 följande:
    Så om man kan be "inom sig" varför behövs det då en pause på ca 15 min och medhavd matta samt var ostörd?
    för du kanske har träffat på en störd en med såna behov men det representerar inte alla muslimer
  • Oschlaka
    Maya84 skrev 2019-07-08 22:24:43 följande:
    Så om man kan be "inom sig" varför behövs det då en pause på ca 15 min och medhavd matta samt var ostörd?
    att man vill vara avskild beror på att man blir mobbad av allmänheten.
    Folk bryr sig inte om en som är full på stan och beter sig allmänt odrägligt eller folk som röker och skadar sin och andras hälsa men skulle en stå och be skulle det bli ett jävla liv! Såna är vi människor till svin!
  • Oschlaka
    Maya84 skrev 2019-07-08 22:52:31 följande:
    Det är ditt svar? Jag frågade varför man behöver 15 min samt medhavd matta, oavsett om man gör det ostör eller inte, om man nu kan "be i inom sig"?
    jissess..man behöver ingen matta eller annat 
    läs källan och inte vad vissa gör

Är alla svenska män pedofiler för att en liten grupp svenska män är pedofiler? 
  • Oschlaka
    Maya84 skrev 2019-07-10 15:26:04 följande:
    Men herregud, du säger ju emot dig själv. Om "vissa" behöver matta, då är det alltså "vissa" som använder den, och inte vad du har läst att man behöver eller inte.
    Der finns alltså inte ett standard-sätt att be, utan alla gör det på sitt sätt, så det är ju liksom du som tycker att alla muslimer bör be på ett visst sätt, inga undantag.

kanske just därför det behövs en lag som säger att det ska lämnas hemma så man slipper hålla reda på 153 olika människors sätt att be på arbetsplatsen?
    Du är inte torr bakom öronen verkar det som :)
  • Oschlaka
    Crash Man skrev 2019-07-11 15:31:32 följande:

Jag har inga problem med ett böneförbud på arbetstid; jag tycker snarare att det är logiskt. Det känns dock som om många missförstår vad böneförbudet egentligen handlar om.

1. Detta gäller bara de som är anställda inom kommunens verksamheter. Inte den privata sektorn.

2. Det gäller böneförbud under betald arbetstid - en person får fortfarande be på sin rast.

Man kan dessutom inte jämföra den kristna bönen med den muslimska. Den kristna bönen innebär att man knäpper fingrarna och ber tyst i femton sekunder. Den muslimska bönen kräver för det första att man ska ha ett eget rum, man ska tvätta sig, rulla ut en bönematta. En bön tar c:a tio minuter.

Jag hoppas att fler kommuner tar efter Bromöllas förbud. Lite lustigt även att godhetsvänstern är väldigt snabba på att poängtera hur pass elaka sverigedemokraterna är som vill förbjuda folk från att inte utöva sitt arbete, men när vänsterstyrda Filipstad körde kommunens ekonomi i botten hördes inte ens syrsorna.

Sprider du lögner eller har noll kunskap??
    Har du någon seriös källa på vad muslimska bönen kräver???
  • Oschlaka
    Crash Man skrev 2019-07-11 22:19:27 följande:
    Jag är gymnasielärare i religion så jag antar jag har viss kunskap om religion.
    ännu en lögn
  • Oschlaka
    Tom Araya skrev 2019-07-12 00:03:53 följande:
    Jag har vänner och bekanta inom vården som beskriver att kollegor helt plötsligt "försvinner" för en bönestund och att det ibland kommer väldigt olägligt.
    Dessa har fått ok på detta från sina chefer, men kollar aldrig av med kollegor i just den aktuella situationen.

Alla religiösa tolkar och efterlever inte alla religiösa regler och påbud på samma sätt.
    håll du dig till rumpbilderna så blir det nog bra 
  • Oschlaka
    Crash Man skrev 2019-07-11 15:31:32 följande:

Jag har inga problem med ett böneförbud på arbetstid; jag tycker snarare att det är logiskt. Det känns dock som om många missförstår vad böneförbudet egentligen handlar om.

1. Detta gäller bara de som är anställda inom kommunens verksamheter. Inte den privata sektorn.

2. Det gäller böneförbud under betald arbetstid - en person får fortfarande be på sin rast.

Man kan dessutom inte jämföra den kristna bönen med den muslimska. Den kristna bönen innebär att man knäpper fingrarna och ber tyst i femton sekunder. Den muslimska bönen kräver för det första att man ska ha ett eget rum, man ska tvätta sig, rulla ut en bönematta. En bön tar c:a tio minuter.

Jag hoppas att fler kommuner tar efter Bromöllas förbud. Lite lustigt även att godhetsvänstern är väldigt snabba på att poängtera hur pass elaka sverigedemokraterna är som vill förbjuda folk från att inte utöva sitt arbete, men när vänsterstyrda Filipstad körde kommunens ekonomi i botten hördes inte ens syrsorna.

gjorde du en pudel på mina frågor? :P
  • Oschlaka
    Kverulant67 skrev 2019-07-13 00:43:09 följande:

Varför jämföra rökning med bön???
    Alla har rätt till 5 min i timmen att göra något helt annat, Vi som röker brukar ta ett bloss vilket stör väldigt många PK-muppar. Men att ta en halvtimma "för annat" stör inte samma skara, skumt.....

Att be är en av de finaste sakerna man kan göra!
    Det är ren meditation och efter bönestunden jobbar man effektivare har många studier visat. Alla vi behöver paus( då menar jag paus och inte massa måsten ringa röka surfa mm)  en 5-10 min var 40:e minut.

Fattar inte att folk är emot meditation när hela forskarvärlden och eliten i samhället redan gör detta i sin vardag.

Att röka är snart förbjudet på alla plan!Allt som skadar kroppen medmänniskor planeten skall förbjudas! Och DU som är emot detta håll käften och ställ dig in i ledet!!!
  • Oschlaka
    oanonym skrev 2019-07-13 16:11:52 följande:
    Japp, till viss del. Vissa saker finns det ju belägg för. T.ex. att sharia inte är önskvärt.
    killbill frågade om du delar hans uppfattning om SD sympatisörer men du svara  om sharia. Är du en SD sympatisör som är radikaliserad? 
  • Oschlaka
    oanonym skrev 2019-07-13 12:51:24 följande:
    Det är oftast skillnad på bön och meditation.
    Du har noll koll!
  • Oschlaka
    oanonym skrev 2019-07-13 18:34:25 följande:
    Nej, bön kan vara allt ifrån meditation till att be om något specifikt. Det kan alltså vara helt olika saker.
    Du är en new ager ju...ger ord egna definitioner 
  • Oschlaka
    oanonym skrev 2019-07-13 22:53:57 följande:
    Det är snarare New Age att jämställa bön med meditation. Min åsikt är att det KAN vara samma sak, men absolut inte alltid.

Och jag har aldrig sagt att jag ägnar mig åt varken det ena eller det andra, så dina åsikter om mig tar jag med en nypa salt.
    alltid existerar inte!
    Jag tar dina åsikter med en nypa socker för det är godare än salt :P
  • Oschlaka
    oanonym skrev 2019-07-13 22:58:02 följande:
    Bra argument. Nu fick jag mig en funderare ...
    Tack :)
    Fortsätt du fundera så ska jag ta en kopp kaffe :)
  • Oschlaka

i deras verkliga syfte!

oanonym skrev 2019-07-14 12:43:18 följande:
    Japp, jag håller med. Dock gör jag skillnad på IS och SD.
    SD är värre potentiellt sätt för det är en politisk makt i västvärlden med tillgång till bla  det senaste vapenteknologi!
    IS är ett skämt hänsyn tagen till allt förutom brutalitet som inte har någon potentiellt kraft!

Jämför aldrig SD med IS. SD är roten till ondska. Det är på grund av SD som IS skapades! SD har skapat IS ur ett globalt perspektiv!

Däremot om vi pratar om invandring kan jag hålla med att den är skev!
    Men den makten ska SD inte få utnyttja i deras verkliga syften!!!
Svar på tråden Ska folk få BE på arbetstid?