Ska folk få BE på arbetstid?
Ren och skär signalpolitik utan värde av SD. Vad folk får göra på sina arbetstid bestämmer arbetsgivaren. Jag har aldrig hört talas om att detta skulle vara problem på svenska arbetsplatser.
Ren och skär signalpolitik utan värde av SD. Vad folk får göra på sina arbetstid bestämmer arbetsgivaren. Jag har aldrig hört talas om att detta skulle vara problem på svenska arbetsplatser.
Förutom det faktum att bönepausaren skulle då ta en paus mer utöver alla andra pauser. Fler och fler arbetsplatser tillåter inte att man springer ut på egna cigg-pauser, även kommuner har hakat på, av självklara skäl.
Ska bönepausaren avstå från kaffepausen då menar du? Att be och slänga fram matta tar ca 15 minuter. Att kolla mobilen tar några sekunder. Hämta en frukt några minuter.
Varför behövs en hel ritual på 15 minuter för att tala till sin "skapare"?
Vilken normalt funtad arbetsgivare som helst säger numera nej till en enskild rökares behov, så varför ska man acceptera sånt här på arbetstid?
Men rubriken syftar på bön på arbetstid, och det är väl det vi diskuterar här, oavsett dina personliga erfarneheter? Och ja om man är en troende muslim ber man 5 gånger om dagen, vilket krockar med arbetspasset och inget som SD hittat på för att dom är "rasister"
Jag pratar om SDs beslut att förbjuda bön på arbetstid, d.v.s. SDs beslut att förbjuda något som inte är ett problem på svensk arbetsmarknad. Samtidigt så driver SD linjen att personal inom den svenska sjukvården ska ha rätt att vägra utföra arbetsuppgifter som är i strid med den egna religionen. Exempelvis så ska Barnmorskor som är utbildade och anställda för att bistå kvinnor som söker hjälp för abort ha rätt att vägra utföra den typen av arbetsuppgifter.
Jag tror faktiskt inte att det är möjligt att hyckla mer än vad SD gör när det kommer till religion och arbete.
Vilken arbetsgivare accepterar dessa avbrott?
Det är ditt svar? Jag frågade varför man behöver 15 min samt medhavd matta, oavsett om man gör det ostör eller inte, om man nu kan "be i inom sig"?
Tror du det finns någon anledning att det inte lyfts fram av svenska arbetsgivare? Om det överhuvudtaget existerar ska man väl diskuttera vad som gäller?
Jag fattar inte att det ska behlva diskuteras i oändlighet. Religion är något personligt och ska inte kräva att behandlas speciellt på en arbetsplats! Det är 2019 nu.. Om böner ser olika ut, är det väl ännu viktigare att lämna den utanför arbetet. Ska jag kräva att få ve 45 min var 3e timme
Fortsättning; ska jag kräva att be var 3e timme för att min kalle anka religion säger det? Vem kan förbjuda mig det? Löjligt. Respekterar andra länders arbetarkultur när du kommer som gäst och sluta kräv och bli så förbannad kränkt över allting.